Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد موسوم به "کنفرانس خاخام‌های اروپایی" اظهار کرد، تشدید یهودی‌ستیزی در اروپا سبب شده تعداد زیادی از یهودیان ساکن آنجا مجبور به خروج از این قاره و عزیمت به اراضی اشغالی یا آمریکا شوند.

به گزارش ایسنا، پینچاس گلدشمیت رئیس نهاد "کنفرانس خاخام‌های اروپایی" به اسپوتنیک گفت: برآورد شده که در ۲۰ سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار یهودی این قاره را ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلدشمیت تصریح کرد: مقام‌های یهودیان در صدد رسیدگی به مساله یهودی‌ستیزی بر پایه اطلاعات آماری هستند. من معتقدم چیزی که بیش از همه افزایش این مشکل را نشان می‌دهد کاهش تعداد یهودیان ساکن اروپا است.

او در ادامه افزود: در ۲۰ سال گذشته تعداد یهودیان اروپا از دو میلیون نفر به ۱.۶ میلیون نفر کاهش یافته و بالغ بر ۴۰۰ هزار یهودی در این مدت تصمیم به ترک اروپا گرفته‌اند و این نشاندهنده وجود مشکل است.

او گفت که این یهودیان عمدتاً از اروپا به اسرائیل یا آمریکا رفته‌اند.

به گفته این خاخام ارشد یهودی، بسیاری از رهبران یهودیان می‌گویند نمی‌خواهند شاهد موج مهاجرت یهودیان از اروپا بوده و همزمان هیچکاری برای جلوگیری از آن صورت نگیرد.

گلدشمیت افزود: رهبران جوامع یهودی سراسر جهان باید ارتباط‌شان را با مقام‌های کشورها حفظ کرده و به آنها نسبت به تهدیدهای امنیتی علیه یهودیان هشدار داده و از آنها بخواهند با تبلیغات حاوی یهودی ستیزی مقابله کنند.

ماه فوریه فرانسه که میزبان یکی از بزرگترین جوامع یهودی اروپاست اعلام کرد که میزان تهدیدها و اقدام‌ها علیه یهودیان در این کشور در سال ۲۰۱۸، در مقایسه با سال قبل از آن ۷۴ درصد افزایش یافته است. علاوه بر آن آلمان نیز به عنوان یک کشور اروپایی دیگر میزبان جامعه‌ای بزرگ از یهودیان، از افزایش ۱۰ درصدی اقدامات ضد یهودی در همین دوره زمانی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اروپا یهودستیزی یهودیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟