Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی-حبیب یزدان پناه با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش ورود مسافر به استان، بر ضرورت ساماندهی امکانات رفاهی خانه مسافرها تأکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از ثبت ۲ میراث استان شامل مجموعه درختان چنار کهنسال روئین و درختان گردوی کهنسال سرچشمه در فهرست آثار طبیعی کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پرونده این دو اثر در جلسه کمیته ملی ثبت و حریم میراث طبیعی سال۹۷ کشور طرح و واجد ارزش ثبت شناخته شدند.

یزدان پناه با بیان اینکه روستای روئین، جزء بافت های تاریخی استان در ۱۱ خرداد ۸۷ به شماره ۲۲۷۷۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، گفت: این روستا دارای ۶ اصله درخت چنار کهنسال به طول عمر حدود ۲۰۰ تا ۶۵۰ سال است.

وی در خصوص درختان گردوی کهنسال روستای سرچشمه نیز عنوان کرد: این روستا در فاصله ۲۷ کیلومتری مرکز شهرستان اسفراین واقع شده که داخل باغات آن، تعداد ۷ اصله درخت کهنسال گردو وجود دارد که محیط تنه بین ۴.۳۰ تا ۵.۴ متر و سن آنها بین ۲۸۰ تا ۳۶۰ متفاوت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: این درختان کهنسال که در قالب یک مجموعه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، پتانسیل های منطقه را نه تنها از لحاظ دید و منظری افزایش می دهد از لحاظ تاریخی نیز غنی می سازد.

یزدان پناه ابراز امیدواری کرد: ثبت این درختان در فهرست آثار ملی کشور بعنوان گنجینه های طبیعی می تواند موجب حمایت را فراهم و توجه همگان را در خصوص معرفی طبیعت کهن این منطقه به خود جلب کند.

ساماندهی امکانات رفاهی خانه مسافرهای استان در آستانه نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش ورود مسافر به استان، بر ضرورت ساماندهی امکانات رفاهی خانه مسافرها تأکید کرد.

یزدان پناه با اشاره به تشدید نظارت و بازدیدها از خانه مسافرهای استان گفت: این امر به منظور رسیدگی به وضعیت و امکانات رفاهی خانه مسافرها و با توجه به در پیش رو بودن سفرهای نوروزی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این بازدیدها تا پایان ایام نوروز ادامه دارد، عنوان کرد: از سوی مجری طرح خانه مسافرهای استان محلی جهت رزرواسیون در مبادی ورودی شهرها در نظر گرفته می شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت خانه مسافرها منوط به داشتن مجوز و نرخنامه است، تصریح کرد: آماده سازی سرویس های بهداشتی، تأمین امنیت و پارکینگ، بیمه نامه حوادث، تعبیه کپسول آتش نشانی و... از جمله امکاناتی است که خانه مسافرها باید دارا باشند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خانه مسافر ساماندهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند