Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@00:20:14 GMT

گرانترین شهرهای دنیا تعیین شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۲۸۷۵

 گرانترین شهرهای دنیا اعلام شدند و رتبه اول متعلق به سه شهر بود. پاریس، سنگاپور و هنگ کنگ به طور مشترک گرانترین شهر ها در 2019 از نظر هزینه جهانی زندگی اعلام شدند . 

پایتخت فرانسه که از 2003 تا حالا جزو 10 کشور گران دنیا بوده، امسال بالاتر آمد، در حالی که سال گذشته چهارمین کشور گران دنیا بود. هنگ کنگ هم 3 رتبه پیشرفت کرد و برای اولین بار به رتبه اول رسید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق یک برآورد سالیانه که هزینه 150 مورد را در 133 شهر در سراسر دنیا بررسی می کند، ده رتبه برتر بیشتر به شهرهای آسیایی و اروپایی تعلق دارد . 

اوزاکای ژاپن 6 رتبه بالا آمد و حالا با ژنو سوئیس در رتبه پنجم قرار دارد . 

نیویورک و لس‌آنجلس تنها شهرهای آمریکای شمالی در 10 رتبه برتر هستند. نیویورک 6 رتبه صعود کرد و با کپنهاگ دانمارک در رتبه هفتم قرار گرفت. لوس آنجلس هم دهمین کشور گران جهان به همراه تل‌آویو اعلام شده است . 

در اروپا، شهرهای زوریخ و ژنو سوئیس به ترتیب چهارم و پنجم (به همراه اوزاکا) شدند و از نظر مسکن، مراقبت های فردی، تفریح و سرگرمی گرانترین شهر ها بودند . 

ولی رتبه بالای کوپنهاگ که همراه با سئول هفتم شد، بیشتر به خاطر هزینه های ناشی از حمل و نقل، تفریح و مراقبت‌های فردی بود . 

در این بین استانبول ترکیه 48 رتبه سقوط کرد و در جایگاه 120 قرار گرفت که دلیل آن می‌تواند کاهش ارزش لیر ترکیه باشد . 

تاشکند ازبکستان هم سقوط کرد و 19 رتبه تا جایگاه 131 پایین آمد ، در حالیکه مسکو 16 پله پایین آمد و صد و دوم شد . 

صوفیا، پایتخت بلغارستان 29 رتبه بالا رفت و در جایگاه 90 قرار گرفت. دلیل آن هم افزایش قیمت مواد غذایی، خدمات عمومی و تفریح بود . 

هزینه زندگی در انگلستان هم افزایش یافته است. افزایش هزینه های داخلی لندن را 8 رتبه بالا برد و در رتبه 22 قرار داد . 

سانفرانسیسکو هم شهر گران تری برای زندگی شد و 12 رتبه تا جایگاه 25 بالا رفت . 

رکسانا اسلاوچوا، سردبیر این تحقیقات گفت:« بیش از همه سقوط شدید شهرهای اقتصادهای نوظهور قابل‌توجه است.استانبول، تاشکند، مسکو و سنپترزبورگ تورم بالای پایدار و افت ارزش ارز ملی  داشتند» . 

تعجب آور نیست که ارزان ترین شهرها برای زندگی شهرهایی با مشکلات سیاسی و اقتصادی بودند. کاراکاس، پایتخت ونزوئلا در پایین ترین رتبه این لیست قرار دارد. رتبه ای که قبلا متعلق به دمشق جنگ زده بود . 

حالا دمشق در رتبه 132 و درست بالای کاراکاس قرار دارد . 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه ژاپن نیویورک جهان ترکیه مسکو بلغارستان افزایش قیمت لندن تورم ارز سیاسی و اقتصادی ونزوئلا جنگ پاریس گرانترین شهر شهر های جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد