Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@20:46:49 GMT

کشور آمادگی مقابله با بحران و بلایای طبیعی را ندارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۳۸۶

احمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مردم هرمزگان به انسان دوستی شهرت دارند، افزود: مردم هرمزگان همواره در چنین حوادثی در کمک به هموطنان خود پیشقدم بوده و از هیچ کمکی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه حوادث اخیر نشان داد که دولت به هیچ وجه آمادگی لازم با بحران را ندارد، اظهار کرد: حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و سیل در استان های گلستان و مازندران نشان داد که باید دولت به ویژه وزیر کشور به عنوان هدایتگر مدیریت بحران آمادگی بیشتری برای مقابله با پیش آمدن چنین مشکلاتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با بیان اینکه مردم دیگر برایشان توجیه پذیر نیست که در حوادث اینچنینی مسئولین کشوری و استانی نسبت به مدیریت بحران بلاتکلیف و ناهماهنگ باشند، اضافه کرد: باید وزیر کشور نسبت به مدیریت بحران کشور در حوادث و بلایای طبیعی، برنامه ریزی مناسبتری را تدارک و امکانات لازم را تهیه کند که در این بین دولت باید نسبت به لایحه پیشنهادی خود در این زمینه که طی ماه های گذشته به تصویب مجلس رساند، احترام گذاشته و عملیاتی کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در شروع کار مجلس در سالجاری به طور حتم به کم کاری مسئولین ذی ربط در حوادث استان های گلستان و مازندران رسیدگی می شود، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح بار دیگر ثابت کردند در تمامی حوادث همراه و یاریگر مردم بوده و با فعالیت های خود قدری از آلام حادثه دیدگان را کاهش می دهند.

مرادی در پایان با بیان اینکه وقوع چنین حوادثی در استان های دیگر هم سبب مشکلات مشابهی می شود، ابراز کرد: به طور حتم باید مدیریت بحران در تمامی استان های کشور بار دیگر بررسی شود تا شاهد چنین صحنه های دردناکی نشویم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات راکتی امروز به گذرگاه «کرم ابوسالم» را که به زخمی شدن بیش از ۱۴ نفر از صهیونیست‌ها منجر شده است، را نشانه آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیست دانست.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌‍وگو با تلویزیون «العربی» عنوان کرد مقاومت از طریق عملیات امروز علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.
عضو ارشد حماس بیان کرد مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند تعداد نظامیان اسرائیلی زخمی در حمله موشکی امروز به پایگاه نظامی کرم ابو سالم به ۱۴ نفر افزایش یافته است. این منابع عبری حال دست کم ۳ نفر از این زخمی‌ها را وخیم اعلام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها