Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - مدیرعامل توزیع نیروی برق مازندران گفت که بارش باران و سیلاب روزهای پایانی سال 97 بیش از 450 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات برق مازندران وارد کرد.

قاسم شهابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیشترین خسارت در شهرهای نکا ، سوادکوه، سیمرغ و مناطق بالا دست همچون هزار جریب و کیاسر رخ داد و عمده خسارت به شبکه سیمی خطوط ، تیرهای برق و ترانس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مهم ترین عامل خسارت به شبکه توزیع برق مازندران را هم به ترتیب رانش زمین ، نفوذ سیلاب به پایه تیرک های شبکه توزیع عنوان کرد و افزود : به دلیل رانش و سقوط تیرک ها این خسارت کاملا خارج از پیشگیری بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : در سیلاب اخیر بیش از 400 نفر از نیروهای شرکت برق در قالب 150 اکیپ تعمیر و خدمات توزیع برق استان مازندران به مناطقی که با قطعی برق رو به رو بودند ، اعزام شدند و در کم ترین زمان امداد رسانی کردند .
شهابی با بیان اینکه دیروز برق آخرین روستا در ارتفاعات کیاسر وصل شد ، افزود: در حال حاضر برق تمامی نقاط روستایی و شهری استان وصل شده استو
وی با تاکید بر اینکه تیم ها و اکیپ های شرکت برق تا پایان تعطیلات نوروزی برای خدمات رسانی در حالت آماده باش هستند، گفت: با توجه به شرایط بارانی و بحرانی استان ، اکیپ ها در حالت فوق العاده قرار داشته و کسی نیز حق مرخصی ندارد.
او همچنین گفت که عوامل شرکت برق در شرایط برفی و رانشی زمین اقدام به تعمیر خطوط توزیع برق کردند و حجم کار و شرایط به گونه ای سخت بود که نمی توان زمان سریع تری برای آن متصور شد.
بارش باران و سیلابی که یکشنبه آخر سال 97 در مازندران رخ داد ، بخش زیادی از مناطق شرق و مرکزی استان را به زیر آب برد و خسارات بسیاری به تاسیسات زیر بانایی ، واحد های مسکونی و زمین های زراعی و کشاورزی این مناطق وارد کرد.
بر اساس آخرین برآوردها میزان خسارت سیلاباخیر بیش از 12 هزار میلیارد ریال بود که بیش از 5 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی بود .
همچنین به حدود 7 هزار واحد مسکونی نیز خسارت وارد شد که 500 واحد به طور کامل تخریب شدند.
مازندران دارای 2 شرکت توزیع برق است که در مجموع حدود 2 میلیون مشترک زیر پوشش شرکت های دوگانه فعال در استان هستند و از این تعداد یک میلیون و 300 هزار مشترک زیر پوشش شرکت توزیع برق مازندران و باقی تحت پوشش غرب استان هستند.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سیل برق مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به زمین‌های کشاورزی و جاده بین مزارع، پل‌ها و جاده‌ها، تیرهای برق و دیوارهای حاشیه رودخانه‌های شهرستان‌های رامیان و آزاد شهر خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استان، نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از بخش مرکزی و چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر بخشی از دیوار حاشیه رودخانه سمت روستای قشلاق شکسته و پل دسترسی مردم روستای معصوم آباد و کاشیدار تخریب شد و دو واحد مسکونی قدیمی‌ساز هم در روستای کاشیدار ریزش کرد و ساکنان آن اسکان موقت پیدا کردند.

وی افزود: همچنین ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و ۲۵ کیلومتر از جاده بین مزارع و پنج کیلومتر کانال‌های آبیاری آزادشهر خسارت دیده است که کارشناسان با بازدید میدانی در حال ارزیابی دقیق آن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب باعث شکسته شدن خط انتقال آب به نوده خاندوز در دو نقطه شد که متأثر از این شکستگی مردم در دسترسی به آب مشکل پیدا کردند و تانکرهای آبرسانی شهرهای اطراف را به کار گرفتیم و به زودی مشکل آب این شهر برطرف می‌شود.

وی افزود: پل روستاهای مختارزاده و قورچای به تاتار اولیا نیاز به اصلاحاتی دارد که جزو مصوبات سفر استاندار به نگین‌شهر است و منتظر اقدام دستگاه‌های اجرایی در این رابطه هستیم تا سرریز شدن آب در این نقاط هنگام بارندگی مدیریت شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین در بارندگی‌های دو روز گذشته شاهد ریزش‌هایی از کوه‌های اطراف به داخل جاده خوش ییلاق بودیم که با حضور به موقع نیروهای راهداری برای پاک‌سازی، از مسدودی این جاده جلوگیری شد.

خسارت به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی رامیان

وی خسارت بارندگی در شهرستان رامیان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت زد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۵ درصد از اراضی گندم و بخش کمی از مزارع کلزا، ۱۳۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۸ هکتار از بوته‌های توت‌فرنگی و ۲۰ میلیارد ریال هم مربوط به ۱۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هفت کیلومتر از جاده بین مزارع رامیان هم ۹ میلیارد ریال خسارت دید و میزان خسارات به پل سیدکلاته هم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 747825

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد