Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده خانه معدن استان یزد با انتقاد از بی توجهی به وضعیت و جایگاه استان یزد در حوزه معدن گفت: بیشترین مشکل معدنکاران در حوزه اکتشاف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی زارع در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد در سال جاری با تشریح وضعیت و جایگاه یزد در حوزه معادن اظهار داشت: در حوزه معدن کار به مراتب سخت تر از حوزه صنعت است و اگر به آن توجه نشود آسیب هایی که وارد می شود به مراتب از بخش صنعت بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان یزد دومین استان معدنی در کشور است ادامه داد: تنوع ماده معدنی در یزد به بیش از 52 نوع می رسد اما شناسایی و اکتشاف معادن به عهده سرمایه گذاران است که اثرات منفی بیشتری به دنبال دارد.

نماینده خانه معدن یزد اضافه کرد: در همه کشورها شناسایی و اکتشاف معادن را دولت ها انجام می دهند و اگر به پتانسیلی رسیدند با قوانینی آن را واگذار می کنند اما در کشور ما این موضوع برعکس است و سرمایه گذار باید این روند را دنبال کند.

وی تصریح کرد: تنها 10 درصد از افرادی که وارد حوزه اکتشاف می شوند به بهره برداری می رسند چون هزینه سنگینی دارد و در پایان راه دست خالی بر می گردند اما برخی دیگر یک شبه میلیاردی به دست می آورند.

زارع مشکل دیگر در حوزه معادن را بروکراسی های اداری دانست و عنوان کرد: این بروکراسی ها آزار دهنده است اما امکان کم کردن این بروکراسی ها وجود دارد و می توان معقولانه آسیب ها و روند خسته کننده آن را کم کرد و کار را آسان پیش برد.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل ظرفیت معادن در استان افزود: شناسایی و فعال کردن ظرفیت های نیمه تمام در حوزه معادن که بخشی به دلیل عدم سرمایه گذاری و بخشی به دلیل مشکلات اقتصادی به بهره برداری نرسیدند در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده موثر است.

نماینده خانه معدن یزد در خصوص پروانه بهره برداری و مشکلات معدنکاران در این زمینه اظهار داشت: به دلیل زمانبر بودن این پروسه می توان با تفویض اختیار به استان برای صدور مجوزهای اولیه از سوی دستگاه های استان اقدام کرد که این موضوع چند ویژگی دارد از جمله اینکه پوشش هزینه ها را در پی خواهد داشت و دیگر اینکه در بازاریابی مواد معدنی موثر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رویه بانک ها با بخش معدن یزد عنوان کرد: به دلیل نامشخص بودن وضعیت بهره برداری ها موجب شده که بانک ها همکاری نکنند و وثایق را نپذیرند این در حالی است که تسهیلات پرداختی هم چندان چشمگیر نیست.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سرمایه سرمایه گذاران سرمایه گذاری مشکلات اقتصادی معدن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه

   


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ی مرکز کرمان در شهرستان منوجان، همزمان با فرارسیدن هفته‌ی کارگر جشن بزرگ روز کارگر در محل مجتمع معدنی شرکت پارت گوال شهرستان منوجان برگزارشد
این معدن درسال گذشته بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و اعتراضات متوالی عملا تعطیل بوداما با پیگیری‌های نماینده مردم شش شهرستان جنوبی درمجلس شورای اسلامی، شورای تامین شهرستان منوجان بعداز یکسال ونیم تعطیلی، باردیگر رونق تولید در آن جان تازه‌ای به خود گرفته است
مهندس نخعی مدیر عامل شرکت پارت گوال گفت:درحال حاضر ماهیانه حدود *پنج هزارتن کرومیت* دراین مجتمع تولید شده و پیش‌بینی می‌شود درسال آینده بیش از ۱۲۰هزارتن تولید کرومیت داشته باشد که نسبت به سال گذشته، افزایش صد در صدی را نشان می‌دهد
وی تصریح کرد: با افزایش ماشین آلات سنگین که درحال ترخیص ازگمرک بندرعباس هستند، طرح توسعه‌ی معدن نیز در دستور کارقرارگرفته و نتیجه آن افزایش بهره‌وری وتولید باکیفیت خواهدبود
مهندس نخعی افزود: عملیات اجرای پروژهٔ معدن روباز با ذخیره و تولید ۱۲۰هزارتن نیز آغاز شده و *عملیات احداث واحد فرآوریِ تبدیل کرومیت کم‌عیار به کنسانتره کرومیت با بروزترین روش‌های موجود در دنیا نیز بزودی آغاز خواهد شد که* این مهم کارآفرینی و بازدهی تولید را بدنبال خواهد داشت.
نخعی از خرید دستگاه‌های مخصوص اکتشاف کرومیت نیز خبردادو افزود: قبلاً کرومیت از این معدن به صورت خام به کشور‌های خارجی و به ویژه چین صادر می‌شد ولی اکنون کرومیت با تلاش مهندسین بومی به جغتای در خراسان رضوی ارسال می‌گردد تا با تبدیل به فروکروم، علاوه بر بی‌نیازی صنایع فولاد آلیاژی داخلی نسبت به واردات این محصول مهم، بخش اعظمی از آن نیز با توجه به کیفیت بسیار بالا، عمدتاً به کشور‌های اروپایی صادر می‌شوند تا ارزآوری بسیار بهتری را نسبت به خام‌فروشی یه دنبال داشته باشد*

کلیه متخصصان مجتمع معدنی آسمینون بومی هستند و حقوق ودستمزد کارگران وپرسنل نیز بروزشده است.

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان