Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی‌محمد بساق‌زاده مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با آغاز تولید آزمایشی طرح متانول کاوه در اواخر سال ۹۷، به‌تدریج امسال شاهد افزایش تولید این طرح خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سه واحد از فاز نخست پتروشیمی بوشهر نیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: واحد شیرین‌سازی و اتان ریکاوری تولید خود را به‌طور آزمایشی از چندی قبل آغاز کرده‌اند و واحد متانول نیز در مرحله پیش‌راه‌اندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بساق‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بخش‌های دیگری از پتروشیمی دماوند به عنوان تامین‌کننده یوتیلیتی فاز ۲ مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه تا پایان نیمه نخست امسال وارد مدار تولید شوند، گفت: امسال با تکمیل فاز نخست دماوند به غیر از واحد پساب صنعتی، واحد‌های این فاز وارد مدار تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ایران در جایگاه سوم جهانی تولید مرکاپتان قرار گرفت

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه انتقال دانش فنی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین باید از سوی سازندگان ایرانی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: سازندگان تجهیزات صنعتی در بخش‌های مختلف صنعت نفت در سال‌های اخیر به رشد قابل توجهی دست یافته و توانسته‌اند در تولید بسیاری از کالا‌ها موفق عمل کنند.

وی با تاکید بر حمایت از سازندگان ایرانی تصریح کرد: خوشبختانه استفاده از قطعه‌ها و تجهیزات تولید داخل از سوی طرح‌های در حال ساخت پتروشیمی در مناطق مختلف کشور افزایش یافته است و در بیشتر طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی کشور به دنبال استفاده از توانایی داخلی هستیم.

انتهای پیام/

استفاده از تجهیزات داخلی در ساخت طرح های پتروشیمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند

محمد محمودی  با اشاره به این که چند بال فلامینگو بعد از انتظار چند ماهه و با تاخیر وارد تالاب صالحیه شده‌اند، اظهار کرد: فلامینگو‌ها اوایل بهار هر سال وارد تالاب صالحیه می‌شدند و از آنجایی که امسال این اتفاق نیفتاد، تصور بر این بود که دیگر نمی‌آیند ولی خوشبختانه طی چند روز گذشته شش بال از این پرندگان مهاجر اطراف این تالاب مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: با ورود این فلامینگوها، نگرانی دوستداران محیط زیست مبنی بر عدم حضور مهمانان همیشگی تالاب صالحیه در این محدوده رفع شد.

 

این مسئول اضافه کرد: این فلامینگو‌ها معمولاً تا اواخر اردیبهشت در تالاب باقی می‌مانند و بعد از آن مسیر مهاجرت خود را ادامه می‌دهند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به بارش‌های زمستان سال گذشته و نوروز امسال شاهد احیای دوباره تالاب صالحیه هستیم و به نظر می‌رسد این تالاب تا اوایل خرداد ماه آب داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد