Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:54:08 GMT

نمایش تاکتیک های نظامی جدید ایران در سال 97

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۴۰۸۲

نمایش تاکتیک های نظامی جدید ایران در سال 97

تهران - ایرنا - نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته 6 رزمایش برگزار کردند و تاکتیک های جدید دفاعی خود را برای مقابله با دشمنان به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، نیروهای های زمینی، دریایی و هوایی ارتش، قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) و نیروهای زمینی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 97 در این رزمایش ها علاوه بر نمایش دستاوردهای جدید خود، تاکتیک های نظامی جدید جمهوری اسلامی ایران برای رویارویی با دشمن را در معرض دید عموم قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**رزمایش پدافندهوایی
قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا (ص) آبان 97 همزمان با آغاز دور جدید تحریم ها علیه ایران رزمایشی را در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور و در مساحتی به وسعت تقریبی نیم میلیون کیلومتر مربع برگزار کرد.
در این رزمایش 2 روزه که با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و در قالب شبکه یکپارچه پدافندهوایی کشور برگزار شد، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده‌بانی بصری و اپتیکی نیز مشارکت داشتند.
در این رزمایش سامانه توپخانه‌ای پدافند هوایی «سراج» برای نخستین بار رونمایی شد و توانست با موفقیت پهپاد‌های متخاصم را در آسمان محل برگزاری رزمایش مورد اصابت قرار دهد.
این سامانه یک توپ 35 میلیمتری است که توپ و گلوله آن بهینه شده و علاوه بر استفاده از رادار، از یک سامانه جدید اپتیکی نیز بهره می‌برد. سامانه توپخانه‌ای سراج می‌تواند انواع اهداف از جمله ریزپرنده‌ها را کشف و مورد اصابت قرار دهد.
در بخش دیگری از رزمایش سامانه موشکی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک موشک توانست پرنده متخاصم در آسمان محل رزمایش را مورد اصابت قرار دهد.
سامانه موشکی سوم خرداد که اردیبهشت ماه سال 93 در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه هوافضای سپاه رونمایی شد، می‌تواند اهداف را در فواصل حدود 50 کبلومتری منهدم کند. این سامانه امکان رهگیری چهار هدف و شلیک همزمان هشت موشک را دارد.
سامانه موشکی زمین به هوای ارتفاع متوسط «مرصاد» نیز با شلیک چند فروند موشک انواع اهداف هوایی را مورد اصابت قرار داد.
این سامانه ارتفاع متوسط از موشک و خودروی حامل جدید بهره می‌برد که توان تحرک پذیری بالایی به آن می‌دهد؛ از جمله دیگر تغییرات ایجاد شده در این سامانه می‌توان به دیجیتال شدن بسیاری از تجهیزات مربوطه و نیز افزایش برد رادار آن اشاره کرد.
در جریان رزمایش پدافند هوایی و در کنار انواع سامانه‌های رزمی موشکی و توپخانه‌ای از طیف وسیعی از تجهیزات راداری نیز مورد استفاده قرار گرفت.
از جمله این رادار‌ها می‌توان به رادار‌های جستجوگر مطلع الفجر، کشف الکترواپتیک رعد و سامانه کشف کروز کاوش اشاره کرد.
همچنین در این رزمایش برای اولین بار سامانه راداری سه بعدی و کترل هواپیمای شکاری 'بشیر' مورد بهره برداری عملیاتی قرار گرفت.

**نمایش تاکتیک تهاجمی سپاه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آذر گذشته با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 در جنوب کشور، اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برای حفظ و تضمین امنیت سواحل خلیج فارس به جهانیان نشان داد.
رزمایش پیامبر اعظم 12 که از 24 آذر ماه با ستون کشی نیروها از استان های فارس، کرمان و تهران به منطقه عمومی خلیج فارس و جزیره قشم آغاز شده بود، امروز با موفقیت به کار خود پایان داد.
در این رزمایش دفاعی یگان های واکنش سریع، نیروهای مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه حضور داشتند.
این رزمایش شامل اجرای عملیات آبی - خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن بوده و قابلیت‌ های آن در سامانه رزمی به هم پیوسته و شبیه به صحنه‌های واقعی اجرایی شد.
رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 از رشته رزمایش ‌های ابلاغی و سالانه نیروی زمینی سپاه است که برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره این رزمایش گفت: این رزمایش در سطح عملیاتی تهاجمی بوده، به این معنا که اگر دشمن بخواهد به تهدید روی بیاورد، ما سراسر تهاجمی و آفندی خواهیم شد و هدف‌ها را در عمق جبهه دشمن تعقیب می‌ کنیم.
سردار محمد پاکپور با یادآوری این که این رزمایش از سلسله رزمایش‌های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه است، تصریح کرد: در این رزمایش برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی می شود.

**رزمایش نیروی هوایی ارتش
نیروی هوایی ارتش نیز که دی ماه 97 رزمایش فداییان حریم ولایت را اجرا کرد به واسطه آن از تاکتیک جدید خود تحت عنوان عملیات مشترک جنگنده و پهپاد رونمایی کرد.
در این عملیات که از نظر فرماندهی و کنترل منحصر به فرد است، همزمان پهپاد رزمی و هواپیمای با سرنشین‌ رزمی به منظور انهدام هدف مورد نظر به پرواز در آمدند و در کنار یکدیگر دست به عملیات زدند؛ در کنار این دو پرنده رزمی یک‌ پهپاد شناسایی نیز به پرواز در آمد تا صحنه نبرد را رصد و به مرکز فرماندهی و کنترل گزارش دهد.
این رزمایش با شرکت تمام پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی برگزار شد.
هواپیما‌های بمب افکن سنگین راهبردی سوخو 24 و اف 4، اف 5، اف 7، میگ 29، اف 14، صاعقه، هواپیما‌های سوخت‌رسان بوئینگ 707 و 747، هواپیما‌های ترابری و پشتیبانی c. 130 به همراه انواع هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه زن و بمب‌های هوشمند برد بلند در رزمایش نیروی هوایی ارتش به کارگیری شدند.
انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب، با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از بخش‌های این رزمایش بودند.
در این رزمایش هواپیما‌های اف پنج و صاعقه با بمب‌های سنگین، اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی اعم از باند‌های پروازی، ایستگاه‌های رادار و سکو‌های پرتاب موشک، مخازن سوخت و انبار مهمات در منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.
هواپیما‌های اف هفت مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه زن، دور ایستا و راکت‌های ساخت داخل نیز برای نخستین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.
در بخش دیگری از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بستر‌های امن شبکه‌های بی سیم و باسیم، انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.
جنگنده‌های اف چهار و هواپیمای رهگیر میگ29 با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند و هواپیمای میگ 29 با شلیک موشک‌های بهینه شده موشک رها شده از هواپیمای اف پنج را مورد هدف قرار داد که عملیات بسیار تحسین بر انگیز محسوب می شد.
همچنین هواپیما‌های بمب افکن راهبردی سنگین سوخو24 و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین به سمت اهداف از پیش تعیین شده کردند.

**رزمایش نیروی دریایی ارتش
رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بهمن ماه گذشته در منطقه عمومی 'نصرآباد' اصفهان برگزار شد.
در این رزمایش 2 روزه بیش از 12 هزار نیروی هجومی، انواع عملیات تازش آفندی، تک هماهنگ شده و پاکسازی را با استفاده از نیروهای واکنش سریع به اجرا درآوردند.
در رزمایش اقتدار 97، یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد و هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، نقش آفرینی کردند.
در مرحله نخست رزمایش، پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و 214 با عملیات هلی‌ برن وارد منطقه شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.
در مرحله پایانی رزمایش اقتدار 97 نیز توپخانه ‌های ثابت و متحرک نیروی زمینی ارتش با حجم وسیع آتش در کالیبر‌های مختلف، مواضع دشمن فرضی را از فواصل بین10تا 30 کیلومتری با شلیک گلوله‌های هوشمند و نقطه زن مورد اصابت قرار دادند.
همچنین یگان‌های زرهی و پیاده مکانیزه با انجام عملیات هجومی و تک هماهنگ شده به سمت دشمن، مواضع و تجهیزات آنها را منهدم کردند.
اجرای عملیات تعقیب و انهدام کامل استحکامات دشمن، از دیگر برنامه‌های مرحله نهایی رزمایش نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان بود.
در مجموع، نمایش قدرت، توان تحرک و جابه جایی سریع نیروها و پشتیبانی هوایی بالگردهای هوانیروز در تمام مراحل عملیات، از ویژگی های مهم رزمایش اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اعلام شده است.

**رزمایش نیروی دریایی ارتش
نیروی دریایی ارتش در این هفته رزمایش ولایت 97 را اوایل اسفند به مدت 2 روز در محدوده آب های جنوبی کشور تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند اجرایی کرد.
از نکات قابل توجه این رزمایش حضور زیردریایی تمام ایرانی فاتح و ناوشکن سهند برای اولین بار در این رزمایش بود که با شلیک انواع موشک ها و اژدرها توان خود را در صحنه رزم واقعی نشان دادند.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش برای نخستین بار طرح پرتاب موشک کروز از زیر آب را به نمایش گذاشت و یک موشک کروز را با استفاده از یک فروند زیر دریایی کلاس سبک غدیر از زیر آب به سمت هدف از پیش تعیین شده شلیک کرد.
یگان های تکاوری و تفنگداران دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح ها مانند قایق های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه های راکت انداز به اهداف از پیش تعیین شده یورش بردند و در مقابله با عملیات تهاجی دشمن موفق عمل کردند.
انهدام واحدهای شناور دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت انداز، عملیات مین ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگردهای یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات های این رزمایش بود.
در همین رزمایش ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناوچه موشک انداز تبرزین، با شلیک دو فروند موشک کروز قادر و قدیر، اهداف دریایی مورد نظر را منهدم کردند و سامانه موشکی ساحل به دریا نیز با پرتاب یک فروند موشک قادر، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
اژدر الکتریکی توسط زیر دریایی طارق و اژدر غدیر توسط زیردریایی غدیر هم درجریان این رزمایش شلیک شد و یک فروند بالگرد SH نیز با پرتاب اژدر مارک 46، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
یکی دیگر از موفقیت های این رزمایش هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع بمب اقدام به مقابله با یگان های دشمن فرضی کردند و یگان های پدافندی توانستند با سامانه های در اختیار خود از جمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن فرضی را که قصد نفوذ به آسمان کشورمان داشت، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.

**نمایش اقتدار پهپادی ایران
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین اواخر اسفند ماه رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی - رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «الی بیت المقدس یک» را در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار و از تاکتیک های جدید پهپادی ایران رونمایی کرد.
در این رزمایش برای نخستین بار تعداد 50 فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی 170 RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپادهای تهاجمی و رزمی شرکت کردند.
این برای نخستین بار در ایران و نیز کشورهای دیگر است که این تعداد پهپاد همزمان در یک عملیات تهاجمی - رزمی، در فاصله بیش از یکهزار کیلومتر دورتر از هدف همزمان پرواز و در یک زمان مشخص با حضور روی اهداف از پیش تعیین شده آنها را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم کرد.
سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در این رزمایش با بیان این که امروز شاهد قوی ترین رزمایش های نیروی هوافضای سپاه با نام الی بیت المقدس بودیم، گفت: آمریکایی ها که وعده می‌دادند جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد، با مشاهده حضور ده ها میلیونی مردم ایران در صحنه راهپیمایی 22 بهمن سال 97 و پرواز ده ها فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه با پرواز از کیلومترها دورتر از نقاط مختلف و هجوم به یک نقطه به عنوان پایگاه نمادین دشمن، اهداف خود را به طور دقیق مورد اصابت و انهدام قرار دادند، باید احساس حقارت و شرمساری کنند.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نیز با تحسین اقدام و اراده نیروی هوا فضای سپاه در قدرت‌نمایی امروز خاطرنشان کرد: تحریم جواب داد و به رغم آمال و آرزوهای پوچ و شیطانی آمریکا و دیگر بدخواهان ملت ایران، شاهد پرواز ده ها فروند پهپاد رزمی مدرن و پیشرفته بومی RQ 170 ایرانی و پهپادهای تهاجمی - رزمی دیگر در یک رزمایش بزرگ و عملیات تهاجمی منحصربه‌ فرد بودیم.
وی افزود: نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اذن الله بر خود می بالد که خط مقدم و طلایه دار تولید پهپادهای پیشرفته و مدرن با ویژگی کاملاً ایرانی و بومی در شرایط تحریم قرار گرفته است.
سردار سلامی تاکید کرد: همه پرنده های شرکت کننده در این رزمایش، اهداف خود را به دقت منهدم کردند، این پهپاد ها پدیده ای نوظهور در حوزه اقتدار دفاعی و صنعت نظامی کشور ما هستند که برای نخستین بار و به صورت همزمان و تهاجمی در یک رزمایش افتخارآمیز در منطقه خلیج فارس به نمایش گذارده می شوند.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با یادآوری این که همه فناوری های توسعه این پهپادها در مرکز تحقیقات و سازمان خودکفایی این نیرو طراحی، تولید و عملیاتی شده است، گفت: خدای بزرگ را شاکریم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایه تدابیر و منویات حکیمانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امروز دارنده بزرگترین ناوگان هواپیمای بدون سرنشین بمب افکن تهاجمی در منطقه است.
سردار حاجی زاده تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این رزمایش قدرت طراحی و برنامه‌ریزی پرواز همزمان پهپادها در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچک است که طلوع یک قدرت هوایی جدید را در ایران اسلامی رقم زده است.
وی با یادآوری این که نیروها و پرنده های شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌های پهپادی سپاه در استان های خوزستان، بوشهر ، فارس و هرمزگان است، افزود: پهپاد های شرکت کننده در نقاط متعدد به صورت همزمان به سمت منطقه تعیین شده در جزیره بنی فارو حرکت کردند و اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار دادند و آنها را منهدم کردند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شرکت برخی پهپادهای مدل مشابه MQ1 آمریکایی در این رزمایش تاکید کرد: این اقدام سیلی محکمی به گوش استکبار است و به آنها یادآوری می کند پول های گزافی که در منطقه هزینه می کنند، این نتایج را برای شما به بار می آورد.
سیام*9612**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رزمايش نيروي هاي مسلح دستاورد97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند

حسن عابدینی معاون استان‌های صدا و سیما گفت: زمانی تنها رسانه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما سخنرانی کرد. موضوع صحبت‌های وی وضعیت رسانه‌ای ایران در جامعه جهانی بود.

عابدینی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور که در بخشی از بیانات رهبر انقلاب خوانده‌اید، ایشان می‌فرمایند که تأثیر رسانه از موشک و پهپاد نیز بیشتر است. شاید اگر این جمله از زبان فرد دیگری بیان می‌شد، حمل بر تعارف می‌شد اما حضرت آقا کسی است که همه پیشرفت‌های کشور مرهون سیاستگذاری راهبردی وی است. او در هر جایی که ورود کرده پیشرفت‌های شگرف داشتیم که یکی از آنها قدرت بازدارندگی کشور است. امروز ایران در وضعیت راهبردی بسیار خوبی قرار گرفته و بدون شک قدردان آن هستیم.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی ادامه داد: حال سوال اساسی این است که نسبت رسانه و بازدارندگی نظامی چیست؟ چرا رسانه‌های ما پا به پای پیشرفت‌های نظامی کشور، رو به ترقی و تعالی پیش نرفته است؟‌ البته شاهد تعالی رسانه‌ها در جبهه مقاومت هستیم. جالب است بدانید که در عملیات طوفان الاقصی از یکی از مقامات شنیدم که می‌گفت در کنار هر 3 نیروی نظامی، یک نیروی رسانه‌ای نیز قرار داشت تا در جنگ رسانه‌ای دشمنِ صهیونیستی پیروز شویم. خوشحالیم که رسانه‌های مقاومت روز به روز در حال گسترش هستند. یک روزی بود که تنها رسانه جبهه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. البته همه این نیروها در ایران آموزش دیده بودند و سرچشمه‌شان در جمهوری اسلامی است.

معاون استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: چه اتفاقی افتاد که صهیونیست‌ها که 75 سال شریان رسانه‌های دنیا را در دست داشتند، در این عملیات به فلاکت افتادند و همه جبهه جهانی به نفع مردم فلسطین تظاهرات می‌کنند؟ این موضوع یکی از قدرت‌های رسانه‌ای رسانه است و به حق است که اگر رهبری می‌فرمایند امروز قدرت رسانه از موشک و پهپاد بیشتر است. چنین اتفاقی در عملیات وعده صادق هم تکرار شد؛ همه می‌گفتند چه کسی جرات دارد حتی یک تیر علیه اسراییل شلیک کند؟ امروز اسراییل در این عملیات شکست خورده و همه رسانه‌ها آن را پوشش دادند. عملیات وعده صادق هیمنه رسانه‌ای اسراییلی‌ها را هم شکست. تصویری که رسانه‌های اسراییلی از ایرانیان نشان داده بودند، چه بود؟‌ اینکه فرماندهان ایرانی را در سوریه به شهادت می‌رسانیم و آنها هیچ کاری نمی‌کنند، اما در عملیات وعده صادق ورق برگشت و رسانه‌های دنیا تصاویر جدیدی را از قدرت بازدارندگی ایران به نمایش گذاشتند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: باید مراقب شگردهای رسانه‌ای دشمن باشیم و در کار رسانه‌ای خودمان هوشیار باشیم. یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای دشمنان برچسب‌زنی علیه جمهوری اسلامی است. دروغ پردازی و تغییر واقعیت‌ها نیز شگرد دیگر آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است