Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@23:36:53 GMT

110 خانه خشت و گلی در شهرستان فراهان تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۸۳۴۴

سید «احمد سجادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با وجود افزایش میزان بارندگی و تخریب خانه های خشت و گلی در شهرستان فراهان تا کنون تلفات انسانی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: سد خاکی زنجیران از توابع شهرستان فراهان روز گذشته به مرحله سرریز رسید که با همکاری دستگاه های مختلف و مدیریت بحران شهرستان خروجی این سد کنترل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان فراهان اظهار داشت: بخشی از رودخانه قره چای که از شهرستان فراهان عبور می کند طغیان کرد و بخشی از جاده شوسه روستایی این شهرستان را با مشکل مواجه کرد که از سوی نیروهای راهداری در دست بازسازی است.
سجادی بیان کرد: رودخانه اصلی فرمهین که به تالاب میقان می ریزد نیز در روستای عراقیه طغیان کرد و هم اکنون جاده فرمهین - عراقیه و فرمهین - وروان مسدود شده است.
وی گفت: بند خاکی روستای قرمز چشمه نیز دیشب دچار شکست شد و 6 خانه روستایی در مسیر این بند خاکی تخلیه شد.
فرماندار شهرستان فراهان اضافه کرد: یک واحد دامداری در روستای هفته خانک این شهرستان نیز تخریب شد و 15 راس دام سبک تلف شد.
سجادی ادامه داد: شدت بارش در بامداد امروز باعث تخریب 2 واحد پرورش ماهی و وارد کردن خسارت چشمگیری شد.
وی افزود: هم اکنون سرریز سد درمنک وارد منطقه دانشگاه آزاد اسلامی فرمهین شده که نیروهای شهرداری در حال ساماندهی و خروج آب از دانشگاه هستند.
از ابتدای فعالیت سامانه بارشی سیل آسا تاکنون گزارشی از تلفات جانی در استان مرکزی گزارش نشده است.
سامانه قدرتمند کم فشار بارشی از اوایل بامداد یکشنبه فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز گرده و تا پایان روز دوشنبه پیش بینی شده که حدود 100 میلیمتر بارش در این خطه داشته باشد.
شهرستان فراهان با بیش از 30 هزار نفر جمعیت در شمال اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم