Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:08:54 GMT

وضعیت زرد در منطقه معمولان/نیاز ضروری سیل‌زدگان به غذا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۶۰۵۵

وضعیت زرد در منطقه معمولان/نیاز ضروری سیل‌زدگان به غذا

نماینده ویژه استاندار در معمولان با بیان اینکه اقلام غذایی و ضروری به منطقه معمولان ارسال شده اما تنها یک سوم از نیاز منطقه را تامین کرده است، گفت: وضعیت منطقه معمولان زرد است و شرایط عادی ندارد.

به گزارش ایسنا، قدرت‌الله ولدی با بیان اینکه در شهر معمولان دلیل قطع ارتباط زمینی همچنان نتوانستیم اقلام امدادی را با سرعت بیشتری به این منطقه منتقل کنیم، گفت: با پیگیری استانداری امروز تا این لحظه از طریق امداد هوایی ۱۲ سورتی پرواز به این منطقه انجام شده است، اما این تعداد تنها یک سوم از امکانات مورد نیاز مردم منطقه به مواد غذایی را تأمین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منزل مسکونی ۵٠٠ خانوار از منطقه معمولان تخریب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه با مشکل اسکان روبرو نیستیم و از چادر استفاده نکرده ایم. با توجه به اینکه تنها ضلع غربی این شهر تخریب شده است، مردم در پنج دبیرستان منطقه یا منازل اقوام خود در ضلع دیگر شهر ساکن شده اند.

وی با بیان اینکه تأمین مواد غذایی برای منطقه معمولان ضروری است، توضیح داد: با کمک نیروهای امدادی آب، مواد غذایی به منطقه ارسال شده است، اما این منطقه بازهم به این اقلام نیازمند است و منطقه معمولان در وضعیت زرد به سر می‌برد و شرایط عادی ندارد.

سعیدی - سخنگوی سازمان مدیریت بحران نیز با اشاره به اظهارات سلیمی - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد اینکه هیچ کمبودی در راستای تأمین اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده نداریم، گفت: به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ۹۸۰۰ خانوار در منطقه معمولان و پل‌دختر نیازمند دریافت خدمات هستند، این در حالی است که اقلام ضروری برای ۱۵ هزار خانوار فراهم است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ فروند هواپیما نیز مشغول انتقال اقلام ضروری به منطقه هستند، تصریح کرد: همچنین نیروهای راهداری در تلاش هستند تا راه‌های ارتباطی منطقی را باز کنند اما توزیع بهتر اقلام ضروری در منطقه نیازمند همکاری مردم است تا در مناطق اسکان ضروری نظیر مدارس منطقه و نقاط امن ساکن باشند. مردم باید اطمینان داشته باشند که این اقلام به اندازه کافی موجود است و بر اساس دستور العمل های هلال احمر هیچ فردی از دریافت این کمک‌ها جا نمی‌ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خسارت به معمولان سیل سیل معمولان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی