Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت «جمشید مشایخی» پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در منزل آن مرحوم حضور یافت و با خانواده وی ابراز همدردی کرد.

سید عباس صالحی امروز (چهارشنبه) در منزل زنده یاد مشایخی، از دست دادن این هنرمند پیشکسوت را ضایعه و خلاء بزرگی برای عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون دانست.
صالحی یادآوری کرد: استاد مشایخی فقط یک هنرمند نبود؛ بلکه انسانی محبوب بود که در قلب ها جای گرفته است و تا ابد یاد و خاطر این هنرمند فقید زنده خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن قرائت فاتحه و نثار گل یادبود، از خداوند متعال برای آن هنرمند غفران الهی و برای بازماندگان صبر وشکیبایی مسالت کرد.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، علی دهکردی، ایرج راد، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، احترام برومند، فاضل نظری و جمعی از اهالی سینما و تئاتر برای ابراز همدردی و تسلیت در منزل این هنرمند حضور یافتند.
به گزارش ایرنا، مشایخی 6 آذر 1313 در تهران متولد شد. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.
در سال 1336 به استخدام اداره تازه تاسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش جلو دوربین رفت.
مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» بازیگری‌ را آغاز کرد و در سال 1344 با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد و برای بازی در فیلم های «گل‌های داوودی و کمال‌الملک» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.
فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون قیصر، هزاردستان، گاو، کمال‌الملک، گلهای داودی، شازده احتجاب و روز واقعه از آثار ماندگار مشایخی است.
وی سه شنبه شب در 85 سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان درگذشت.
مراسم تشییع پیکر این هنرمند پیشکسوت ساعت 9:30 صبح شنبه هفدهم فروردین از مقابل تالار وحدت برگزار می شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری