Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@06:05:33 GMT

افزایش 31 درصدی حوادث جاده ای

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۳۰۹۹

افزایش 31 درصدی حوادث جاده ای

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد رحیم شهریاری اظهار کرد: در طرح امداد نجات نوروزی از ۲۵ اسفند سال قبل تا ۱۶ فروردین سال جاری ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات، یک پایگاه هوایی پوشش امدادی حوادث ایام نوروز را بر عهده داشتند.

 وی با بیان اینکه تعداد حوادث نسبت به مدت مشابه در دوره قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است ، گفت: تعداد ۱۸۸ مورد حادثه به هلال احمر استان گزارش شده است که از این تعداد ۹۵مورد آن حادثه جاده‌ای، ۱۴ مورد حادثه شهری، ۲۰ مورد مراجعه حضوری، ۷ مورد حادثه کوهستان، ۷ مورد حادثه طوفان، ۴۳ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد زلزله و یک مورد دریایی - ساحلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طوفان آخرین روز های سال گذشته که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر شهرستان های فردوس، بشرویه و طبس را درنوردید، گفت: در این حادثه به ۲۵۳۶ نفر خدمات ارائه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اعلام اینکه مجموع حادثه دیدگان ۳۶۹۲ نفر بوده است، گفت: به ۶۹۱ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی، ۳۶۰ نفر در حوادث جاده، ۷۰ نفر با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادونجات، ۲۷ نفر در حوادث شهری، ۷ نفر در حواداث کوهستان و یک نفر غرق شدگی خدمات‌رسانی شد.

شهریاری با اشاره به اینکه تمرکز این طرح بر حوادث جاده ای است، افزود: تعداد حادثه دیدگان حوادث جاده نیز نسبت به مدت مشابه ۱۸درصد افزایش داشته که در این حوادث ۱۵ مورد عملیات رهاسازی انجام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۲۹۳ نفر طی این مدت اسکان اضطراری یافتند، گفت: بیشتر این افراد مربوط به حادثه طوفان با ۲۱۲۰ نفر، در مرتبه بعدی سیل آبگرفتگی با ۱۲۴ نفر و بقیه افراد با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادونجات بین شهری از خدمت اسکان اضطرای بهره مند شدند.

وی از اعزام ۲۶۱ تیم به محل حوادث خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۶۹۶ نیروی امدادی به حادثه دیدگان امداد رسانی کردند که با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در دوره قبل همراه بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با  بیان اینکه ۲۳ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ۲۸ اسفند سال گذشته در ورودی شهرهای استان با هدف کاهش سوانح جاده‌ای برپا شد، اظهار کرد: بیش از ۱۸۴ هزار مسافر به این پست ها مراجعه کردند.

شهریاری با اشاره به اینکه ۱۱۹۲ نفر روز جوانان هلال احمر در این طرح مشارکت داشتند، گفت: در شهرهای بیرجند، طبس و قاین ۶ تیم سیار سحاب(سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه) به ۲۷۳۵ نفر خدمات اولیه امدادی ارائه کردند.

وی به جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان سیل در 23 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: همراه با سنجش فشار خون و خدمات اولیه امدادی در ایستگاه های سلامت به ۲۵ هزار و ۹۳۴ نفر، آموزش های در راستای مقابله با اعتیاد و ایدز در قالب طرح پیمان به مسافرین ارائه شد.

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۷۴۱ نفر با حضور در ۱۶ ایستگاه دوستدار ضمن مشارکت در برنامه های متنوع شامل مسابقه نقاشی صلح و دوستی، و طرح های ابتکاری خلاقانه از خدمات فضای شاد این ایستگاه ها بهره مند شده اند، گفت: ۱۱ خیمه نماز در پست های ایمنی و سلامت برپا شد که ۳۶۲۵ نفر از این خیمه ها استفاده کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در این راستا کمپین «بهرفت» با شعار بهبود رفتارهای ترافیکی اجرایی شده که ۹۶ هزار و ۱۲۳ نفر از مسافران در خراسان جنوبی به این کمپین ملحق شدند.

شهریاری به توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ جعبه کمک های اولیه با مشارکت بانک آینده اشاره کرد و افزود: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافرین تا کنون ۱۴۶ هزار و ۴۹۵ بسته فرهنگی شامل نقشه، بروشور و سایر محصولات آموزش و انگیزشی در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: در روز طبیعت اعضای جوانان هلال احمر در ورودی شهرهای استان و اماکن گردشگری با هدف فرهنگ سازی و احترام به طبیعت و مشارکت محیط زیست به توزیع کیسه زباله در بین گردشگران نوروزی پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات پوشش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سروان روح الله قنبری افزود: بامداد امروز و در پی برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پایه شبکه برق در فلکه ورودی شهر باشت به سمت چرام، بلافاصله ماموران گشت راهور و انتظامی به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه این حادثه ۴۴ دقیقه بامداد امروز(شنبه) اتفاق افتاد بیان کرد: در این سانحه رانندگی راننده و سرنشین خودرو سواری ۴۰۵ جان باخت. قنبری ابراز کرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان راهور و در حال بررسی است. وی تصریح کرد: به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم. سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی تماسی با مرکز ارتباطات‌ اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ مبنی بر برخورد یک دستگاه پژو۴۰۵ با پایه شبکه برق بلافاصله نیروهای اورژانس۱۱۵ جهت امدادرسانی از نزدیک‌ترین پایگاه‌ های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند. محمد امین نیکویی نژاد ابراز کرد: در این حادثه متأسّفانه قبل از رسیدن نیروهای اورژانس به محل، سرنشینان خودروی پژو ۲ جوان ۲۰ و ۲۲ ساله به علت شدت حادثه در صحنه جان باخته بودند. شهرستان ۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری