Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، از بازدید یک میلیون و 790 هزار و 237 نفر مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان از 29 اسفند 97 تا پایان روز شانزدهم فروردین خبر داد.

امید قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تعطیلات نوروز امسال تعداد 689 هزار و 725 مسافر در کرمانشاه اقامت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: از این تعداد 242 هزار و 592 نفر در مهمانسراهای ادارات، خوابگاههای دانشجویی و سالن های ورزشی اقامت داشته و 110 هزار و 370 نفر در مراکز اسکان وابسته به آموزش و پرورش و مابقی نیز در هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها و اقامتگاه های بوم گردی اسکان یافته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در مدت یادشده یک میلیون و 790 هزار و 237 مورد بازدید مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و تفرجگاه های طبیعی گردشگری استان گزارش شده که از این تعداد 875 هزار و 985 بازدید از جاذبه های طبیعی، 633 هزار و 899 بازدید از جاذبه های دست ساز و مابقی مربوط به جاذبه های تاریخی و فرهنگی است.
قادری افزود: در بحث نظارت ها، یک هزار و 963 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری، رستوران های بین راهی، واحدهای اقامتی توسط اعضای ستاد خدمات سفر استان انجام گرفته و به 104 مورد تذکر و 56 فقره تشویق شده اند.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
8066/7447

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بازديد مسافران نوروزي گردشگري كرمانشاه نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی