Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:18:36 GMT

74 هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی شهربابک دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۶۲۸

74 هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی شهربابک دیدن کردند

کرمان - ایرنا - فرماندار شهربابک گفت: 74 هزار گردشگر طی ایام نوروز سال جاری از مکانهای تاریخی و جاذبه های دیدنی این شهرستان دیدن کردند.

علیرضا اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه علیرغم بارندگی های این شهرستان در ایام نوروز، مسافران و گردشگران استقبال خیلی خوبی از آثار تاریخی شهربابک داشتند افزود: روستای صخره ای و تاریخی میمند با 28 هزار گردشگر بیشترین بازدید کننده را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بعد از روستای میمند، غار ایوب و روستای آبدر که در دهانه آتشفشان قرار دارد میزبان گردشگران زیادی بود خاطرنشان کرد: در نوروز امسال حدود 21 هزار نفر در شهرستان شهربابک اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی را نشان می دهد که توسط ستاد اسکان آموزش پرورش و در خانه های بوم گردی، مهمانسرها و سالن های تربیت بدنی اسکان داده شدند.
فرماندار شهربابک با اعلام اینکه نوروز سال گذشته شهربابک میزبان 61 هزار گردشگر بود، ابراز امیدواری کرد: باید از طریق فرصتی که در نوروز مهیا می شود ظرفیت های شهربابک را به گردشگرانی که از سراسر کشور به این شهرستان سفر می کنند معرفی کنیم و در جهت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی گام های مثبتی برداریم.
وی به نامگذاری امسال به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: قصد داریم محصولات و تولیدات منحصر به فرد شهربابک را به گردشگران معرفی و با همیاری مردم خصوصا جوانان و سازمان های مردم نهاد این شهرستان زمینه توسعه و پیشرفت شهربابک را فراهم کنیم.
اسدی به برپایی کمپ ورودی شهرستان برای معرفی شهر دهج اشاره کرد و اظهار داشت: شهربابک 17 اثر ثبت شده ملی و یک اثر ثبت شده جهانی دارد.
وی بیان داشت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی، محصولات، سوغات و فیروزه از دیگر فعالیت های نوروزی در شهربابک بود که در این اقدامات همه اصناف پای کار بودند.
فرماندار شهربابک دشت ریواس را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهرستان معرفی کرد و گفت: این دشت اواخر اردیبهشت ماه و خرداد دیدنی است و ما قصد داریم جشنواره ای را در این زمینه برگزار کنیم.
اسدی از مردم خواست به حریم منطقه دشت ریواس ورود نکنند تا زیبایی و جذابیت آن حفظ شود.
شهربابک در 240 کیلومتری کرمان واقع است.
3029/9899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروز 98 شهربابك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتار شدن یک گردشگر در پل خدا آفرین روستای گزستان در شهرستان کوهرنگ به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای بازفت به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی ادامه داد: نیرو‌های امدادی پس از انجام کمک‌های اولیه و اکسیژن تراپی، مصدوم را به مرکز درمان بستر بازفت منتقل کردند و این عملیات در ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد