Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عثمان صالح زاده گفت: اجرای طرح نصب آبشخور‌های دام در مراتع و چراگاه‌های شهرستان به منظور تامین آب سالم و بهداشتی مورد نیاز دام‌ها، در جلوگیری از تخریب کمی و کیفی مراتع نقش مهمی دارد.

وی افزود: این آبشخور‌ها در روستا‌های سه بخش مرکزی، ننور و نمشیر نصب شده که برای نصب آن‌ها در مجموع ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح زاده با بیان اینکه استان کردستان در سال‌های اخیر با مشکل خشکسالی نسبی و کم آب مواجه بود، اضافه کرد: موضوع تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی و دامداری همواره یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت اقتصادی مراتع و نقش اساسی در معیشت مردم، رونق تولید و تاثیر تغییرات اقلیمی بر روی میزان تولید آن‌ها و در نتیجه تولید دام، نصب آبشخور‌های فلزی از راهکار‌های کاهش اثرات عوامل تخریب مراتع است.

صالح زاده تاکید کرد: ساخت آبشخور‌های دام در هر منطقه با توجه به ظرفیت و تعداد دام هر مرتع و با تعیین فواصل مناسب در نزدیک چشمه‌های دائمی در روستا‌های مرتعی و واجد طرح مرتعداری ییلاقی نصب شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه گفت: یکی از طرح‌های منابع طبیعی، احداث و نصب آبشخوار دام برای تامین آب شرب مورد نیاز دام‌ها در مراتع به منظور نیل به اهداف حفظ و احیای مراتع است.

وی با بیان اینکه تامین نشدن آب کافی، ناپایداری صنعت دامداری وابسته به مراتع و افزایش شدید تلفات دامی را موجب می‌شود، اظهار داشت: این مساله همچنین چرای سنگین و مخرب در اطراف منابع آب موجود در مراتع را تحمیل می‌کند.

صالح زاده افزود: ۱۳۰ هزار هکتار از مجموع ۱۵۴ هزار هکتار مساحت شهرستان بانه اراضی طبیعی است که ۵۰ هزار هکتار آن را مراتع با درجات مختلف مرتعی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به استفاده از آبشخور‌های پیش ساخته فلزی متناسب با شرایط اقلیمی در منطقه یادآور شد: این اقدام برای مقابله با خطر تخریب آن‌ها در مقابل سرما و گرما انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

 ۱۳۰ هزار هکتار از  مساحت شهرستان بانه اراضی طبیعی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند