Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@01:32:03 GMT

نحوه بانکداری در کشور، ما را به رونق تولید نمی‌رساند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۷۲۴۲

نحوه بانکداری در کشور، ما را به رونق تولید نمی‌رساند

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: این نحوه بانکداری کشور، ما را به رونق تولید نمی‌رساند. پول‌ها باید برای حوزه تولید به بازار سرمایه سوق داده شود و بانک‌ها نیز کار بانکداری اصلی خود را انجام دهند.

سعید باستانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شعار سال که"رونق تولید" است، اظهار کرد: این شعار دو جنبه دارد، یک جنبه ادامه شعارهای اقتصادی چند سال اخیر یعنی حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی است و جنبه دیگر نیز کلیدواژه مقابله با تحریم در سال ۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از تحریم، رونق تولید است، عنوان کرد: برای اینکه این طرح جامه عمل بپوشد و این شعار محقق شود، چند مورد را باید در سال ۹۸ در مجلس و دولت پیگیری کرد. برخی کارها پیگیری مجدانه قانونی در مجلس را می‌طلبد و بخشی نیز نیاز به حوزه اجرا دارد. در حوزه مجلس وظیفه اصلی اصلاح نظام بانکی است که این نحوه بانکداری ما را به رونق تولید نمی‌رساند. پول‌ها باید برای حوزه تولید به بازار سرمایه سوق داده شود و بانک‌ها نیز کار بانکداری اصلی خود را انجام دهند، این یکی از موارد ویژه و خاص است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته بعدی یارانه‌های پنهان است که باید در کشور سروسامان داده شود. این یارانه‌های پنهان بخش عمده‌ای از موانع تولید هستند. اگر این یارانه‌ها به درستی به سمت تولید سوق داده شوند، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی اضافه کرد: نکته بعدی در زمینه تولید که در بهبود وضعیت نقش موثری ایفا می‌کند، ایجاد سیستم هایی است که به حوزه‌هایی چون مالیات و گمرکات کمک می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه اجرایی باید سامانه جامع تجارت الکترونیک نیز عملیاتی شود، تصریح کرد: ۱۳ زیرسامانه به این سامانه متصل بوده که شامل گمرکات، راهداری، انبارها و صندوق‌های مکانیزه فروش است که این اتفاق باید در حوزه تولید و عرضه رخ دهد.

باستانی بیان کرد: این موارد الزامات رونق تولید است یعنی برای اینکه تولیدی در کشور اتفاق افتاده و رونق بگیرد، این زیرمجموعه‌ها باید اصلاح شود که یا در مجلس نیاز به قانون‌گذاری دارد، مانند طرح اصلاح نظام بانکی و یا اجرایی است مانند سامانه جامع تجارت الکترونیک که در حوزه دولت قرار دارد. اگر بخواهیم این شعار تحقق پیدا کند، این موارد الزاماتی است که باید اجرا شود و بدون اصلاح این موارد به رونق تولید دسترسی پیدا نمی‌کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان عامل اصلی مولد هستند، عنوان کرد: دولت‌ها، مجلس و حاکمیت نقش تسهیل‌گر دارند و اگر دولت‌ها بخواهند تسهیل‌گری کنند، باید قانون کار را اصلاح و مالیات‌ها را شفاف‌تر و دقیق‌تر کنند که به سامانه جامع تجارت الکترونیک مربوط می‌شود. اگر دولت‌ها این وظیفه تسهیل‌گری خود را انجام دهند، تولیدکننده قادر است تولید خود را به درستی به انجام برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند