Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:07:54 GMT

حضور 20 تیم امدادی خراسان رضوی در مناطق سیل زده شرق گلستان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۹۶۲۰

حضور 20 تیم امدادی خراسان رضوی در مناطق سیل زده شرق گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی از حضور 20 تیم تخصصی، عمومی و جهادی این استان، برای امداد رسانی به سیل زدگان سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه در شرق گلستان خبر داد.

سرهنگ محمد روحانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و تبریک دیگر اعیاد شعبانیه، گفت: گروه های پزشکی، طلاب و فرهنگی، تعمیرکار وسایل خانگی و تاسیسات منازل، خدمات عمومی و پاکسازی از مهمترین تیم های اعزامی به مناطق سیل زده شرق گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تیم ها از 6 فروردین امسال در سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه حضور دارند و با امداد رسانی و ارائه خدمات به مناطق سیل زده این منطقه، انجام وظیفه می کنند.
سرهنگ روحانی اضافه کرد: به عنوان نمونه تیم پزشکی بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی از زمان حضور در مناطق سیلزده تاکنون 2600 ویزیت انجام داده و 600 بسته بهداشتی به همراه 500 میلیون ریال دارو به صورت رایگان بین مردم سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه توزیع کرده است.
وی تصریح کرد: دیگر تیم های بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) هم هر کدام به تناسب وظیفه مندی، نسبت به امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان سه شهرستان اشاره شده، تلاش کرده اند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) همچنین توزیع 50 دستگاه یخچال، 50 تخته فرش، 9 هزار تخته پتو، 50 هزار بطری آب بسته بندی شده، 20 هزار قوطی انواع کنسرو و بسته مواد غذایی و 15 هزار قرص نان بین سیل زدگان گنبدکاووس، کلاله و مراوه را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.
سرهنگ روحانی گفت: برای لایروبی رودخانه ها، راه های ارتباطی، معابر و منازل شهری و روستایی مناطق سیل زده شرق گلستان نیز نیروهای جهادی و تعدادی ماشین آلات سنگین مانند لودر، بیل بکهو، تراکتور، کمرشکن و بیل زنجیری و چند دستگاه کف کش به این مناطق اعزام شد.
به گفته وی، نیروهای جهادی و ماشین آلات بسیح سازندگی سپاه امام رضا (ع) تاکنون 50 کیلومتر از راه های روستایی، عشایری و معابر شهری سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه را لایروبی و بازگشایی کردند.
سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه درمجموع حدود 550 هزار نفر جمعیت دارند که بخش هایی از این شهرستان ها در جریان بارش های شدید و رگباری کم سابقه ایام پایانی سال 97 و متعاقب آن طغیان رودخانه ها، دچار خسارت آبگرفتگی و سیل شدند.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بسيج سازندگي خدمات به سيل زدگان شرق گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت