Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که طالبان نمی‌تواند برای دولت تعیین تکلیف کند، هیئت این کشور به نمایندگی از کابل در مذاکرات قطر حضور خواهد یافت. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، قرار است هفته آینده نشستی بین احزاب سیاسی و نمایندگان طالبان در قطر برگزار شود که دولت افغانستان نیز برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه دولت افغانستان تصمیم گرفت تا هیئتی را به نمایندگی از دولت این کشور به نشست قطر اعزام کند؛ طالبان در بیانیه‌ای تاکید کرد: مقامات کابل نمی‌توانند به نمایندگی از دولت این کشور در این نشست شرکت کنند بلکه باید به صورت مستقل تنها نظرات شخصی خود را بیان کنند.

این موضوع واکنش تند ریاست اجرایی دولت افغانستان را در پی داشت.

«فریدون خوزون» معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد که طالبان نمی‌تواند موضع دولت افغانستان را تعیین کند، هیئتی از دولت در نشست قطر حضور خواهد یافت.

وی افزود: هیئت افغانستان به نمایندگی از دولت این کشور در نشست احزاب سیاسی با طالبان حضور یافته و موضع دولت افغانستان را اعلام خواهد کرد.

نخستین دور از مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان در مسکو برگزار شد اما به دلیل مخالفت دولت افغانستان با سفر نمایندگان طالبان قرار شد دور دوم این مذاکرات در قطر برگزار شود.

دولت افغانستان امیدوار است که با شرکت در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان در قطر بتواند زمینه آغاز مذاکرات مستقیم با این گروه را فراهم کند.

موافقت دولت کابل با حضور سیاسیون افغان در نشست مشترک با طالبان در قطر واکنش طالبان به دومین دور از نشست با احزاب و چهره‌های سیاسی افغان در قطر

این در حالی است که طالبان همواره از مذاکره با دولت افغانستان خودداری کرده است اما همزمان با نزدیک شدن دور ششم مذاکرات آمریکا با طالبان فشارها بر این گروه برای مذاکره با دولت افغانستان نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است