Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:54:30 GMT

مراکز خرید سیب کنار جاده ای در آذربایجان غربی ساماندهی شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۱۷۳۳

مراکز خرید سیب کنار جاده ای در آذربایجان غربی ساماندهی شود

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز امانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ساماندهی مراکز خرید و جمع آوری سیب درختی کنار جاده‌ای استان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال زمان سال آوری باغ‌های سیب درختی استان است و سالانه یک سوم محصول تولیدی سیب درختی استان به مصارف کارخانجات صنایع تبدیلی می‌رود.

وی ادامه داد: تشکل‌ها به عنوان عامل حمایت کننده برای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی هستند و در این راستا برای تنظیم بازار سیب و ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی نیازمند مشارکت فعال تشکلهای بخش کشاورزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیز امانی با بیان اینکه ۴۲ درصد باغات سیب استان در شهرستان ارومیه متمرکز شده است، اضافه کرد: باغداران شهرستان‌های سلماس، میاندوآب، اشنویه و مهاباد نیز به ترتیب بخش عمده‌ای از محصول سیب درختی استان را تولید می‌کنند.

شهریار حیدری مدیر سازمان تعاون روستایی استان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت قرار گرفتن محصول سیب درختی در ردیف محصولاتی که به صورت خرید تضمینی از طرف دولت مورد حمایت قرار می‌گیرد، ادامه داد: با سیاست گذاری‌های مقطعی و قیمت خرید محصولات می‌توانیم بسیاری از مشکلات موجود را بر طرف کنیم.

مشاور اجرایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این استان قطب تولید محصول سیب درختی در کشور است و یکی از مهم‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی ساماندهی بازار سیب درختی و کاهش مشکلات باغداران است.

محمود مظلومی افزود: کشاورزان هر ساله سیب صنعتی یا به زبان خودمانی زیر درختی را به‌صورت انباشت و فله‌ای برای فروش به کارخانه‌های صنایع تبدیلی جمع‌آوری می‌کنند و در یک زمان مشخص کارخانه‌ها اقدام به انتقال این محصول به مراکز فرآوری می‌کنند.

وی افزود: تلاش جهاد کشاورزی بر ساماندهی مراکز خرید و جمع آوری سیب درختی و کاهش ضایعات در رساندن محصول به صورت بهداشتی به محل فرآوری و کارخانجات صنایع تبدیلی است و در این راستا تجمیع مراکز جمع آوری سیب به منظور نظارت بیشتر بر نحوه خرید محصول ضروری است.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را جهت بهبود و اصلاح وضعیت موجودی سیب تولیدی باغداران استان ارائه کردند.

کد خبر 4585874

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش نشان می‌دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهاد‌های دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران در حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهاد‌ها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد؛ ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

وی با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور اذعان داشت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

وی در مورد توزیع بذر کلزا نیز تصریح کرد: برای سال زراعی جاری نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع اراقام داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه