Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش جزئیات ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی را اعلام کرد.

عباس سلطانیان با اشاره به ارسال دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در پنجم فروردین سال جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پذیرش دانش‌آموزان در سال تحصیلی 99-98 و فرآیند ثبت نام دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی و دبیرستان های استعدادهای درخشان بر اساس این دستورالعمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، تمامی فرآیندها اعم از ثبت‌نام اینترنتی داوطلبان، تهیه و صدوراقلام پیش از آزمون، چاپ، بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سؤالات براساس حوزه‌بندی و همچنین تصحیح پاسخ‌برگ‌ها، اعلام نتیجۀ آزمون و پاسخ‌گویی به درخواست‌های تجدید نظر، به‌صورت ستادی و متمرکز، با همکاری، هماهنگی و نظارت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و دفاترذیربط معاونت آموزش متوسطه، با تأیید مرکز حراست صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به نحوه ثبت نام دانش آموزان مدارس خارج از کشور، اشاره کرد و گفت: مسئولیت اطلاع رسانی به دانش آموزان مدارس خارج از کشور درباره ثبت نام و شرکت در آزمون بر عهدۀ مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خواهد بود.

به گفته وی، دانش‌آموزان مدارس داخل و خارج از کشور به صورت همزمان در داخل کشور برگزار خواهد شد.


سلطانیان همچنین گفت: زمان توزیع کارت و تاریخ برگزاری آزمون دفترچۀ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانۀ ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان ( داخل و خارج از کشور) قرار گرفته است و مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان ونمونه دولتی سراسر کشور، هنگام ثبت‌نام برای داوطلبان قابل مشاهده است.

سلطانیان این را هم گفت که ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایۀ دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی،از روز دوشنبه 19 فروردین شروع شده و تا روز دوشنبه 26 فروردین ادامه دارد و از طریق سامانۀ ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد می پذیرد گفت: مدارس محل تحصیل داوطلبان، در این خصوص هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

سلطانیان ادامه داد: زمان برگزاری آزمون ورودی پایۀ دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 31 خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تمامی دانش آموزانی که در سال تحصیلی 98- 1397 در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند، مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند و رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی، در بین دانش‌آموزان شهر و شهرستان، بدون درنظر گرفتن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

همچنین دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ‌ رو بودن، در هر منطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون خواهندبود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان فناوری آموزش و پرورش استان دانش آموزان فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، رامبد دانش پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف مستقر در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری در خصوص مأموریت این سازمان گفت: ما به دنبال کشف دانش آموزان در رشته‌های برنامه نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت زندگی آنان و آمادگی آن‌ها برای ورود به دنیای فریلنسری (آزادکاری) و پیوند دانش‌آموزان برنامه‌نویس با شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه این شرکت عضو ناحیه نوآوری دانشگاه شریف است، گفت: هر دانشگاه مجموعه نوآوری مختص خود را دارد که این شرکت‌ها باید تاییدیه هر دانشگاه را داشته باشند و ما تاییدیه دانشگاه شریف را داریم.

وی ادامه داد: از ۱۲۰۰ دانش آموز ،۶۰۰ دانش آموز فارغ التحصیل داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر آزمون فری لنسری داده‌اند.

مدیرعامل لنسر شریف تصریح کرد: برنامه نویسی اینترنت اشیا، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، هوش مالی، کامپیوتر، برنامه نویسی تلفن همراه از جمله مهارت‌هایی است که در این مرکز آموزش داده می‌شود و همچنین برای آموزش این مهارت‌ها حدود ۳ سال زمان باید طی شود.

وی ادامه داد: ما در این مجموعه برای اینکه بتوانیم انگیزه دانش‌آموزان برای آموزش دیدن را به سطح بالاتری ببریم از روش‌هایی مانند موسیقی و ورزش استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مرکز لنسر شریف خاطر نشان کرد: در ۱۴ اردیبهشت سومین دوره مسابقات دانش آموزی به تعداد ۲۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور در رشته‌های رباتیک، برنامه نویسی و برنامه نویسی سخت افزار برگزار می‌شود که این ایونت در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

مدیر عامل مرکز نوآوری لنسر شریف افزود: ما سه نوع آموزش حضوری، آنلاین و آفلاین داریم که آموزش آفلاین مجموعه ما برای همه دانش آموزان ۷ تا ۱۷ ساله رایگان است و پشتیبان‌های آموزشی برای سوال‌ها و یا مشکلات دانش آموزان در دسترس آن‌ها هستند و همچنین در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش آموزش مجموعه ما قرار دارند.

وی یادآور شد: ما در این مرکز استعدادیابی و اختلالات یادگیری شرکت کنندگان را مورد سنجش قرار می‌دهیم و برای هر دانش آموز پرونده سلامت تشکیل می‌شود که محتواهای آموزشی مخصوص هر دانش آموز را تهیه و ارسال می‌کنیم.

دانش پژوه در پایان خاطر نشان کرد: تفاوت مرکز ما با مراکز دیگر در روش آموزش است به طوری که نقشه راه آموزش مختص با استعداد هر دانش آموز و متناسب با وضعیت سنی متفاوت است.

کد خبر 6087492

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند