Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@05:21:15 GMT

سکه ۵۰ سنتی جدید استرالیا به ۱۴ گویش استرالیایی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۳۹۴۶

رویداد۲۴ بانک مرکزی استرالیا از سکه جدید ۵۰ سنتی خود رونمایی کرد که در آن کلمه "پول" به ۱۴ گویش استرالیایی مختلف حک شده است.

رأس مک دیارمید، رئیس بخش سکه در بانک مرکزی استرالیا گفت که در ایجاد این سکه جدید با مؤسسه "ابورژینال اند تورس استریت" همکاری شده است تا به وسیله آن، زبان‌های محلی متنوع و منحصر به فرد استرالیایی گرامی داشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم سکه‌های جدید نشانه‌ای بارز برای تلاش‌های دولت استرالیا در محافظت و مراقبت از زبان‌های محلی این کشور باشد.

تا پیش از تسخیر استرالیا توسط انگلیس، کلمه پول در زبان‌های محلی وجود نداشت و بومیان از صدف و یا کالاهای دیگر به عنوان پول استفاده می‌کردند. با این حال بانک مرکزی استرالیا در همکاری با زبان پژوهان دانشگاه کوئینزلند از نزدیک‌ترین واژه‌ها برای کلمه پول استفاده کرده است.

در تحقیقات سال ۲۰۱۴ مشخص شد که از ۲۵۰ زبان محلی استرالیایی تنها ۱۲۰ زبان زنده مانده‌اند. در استرالیا هر ۱۰۰ سنت معادل یک دلار و هر دلار استرالیا معادل ۰.۷۱۳۹ دلار آمریکا، ۰.۶۳۳۸ یورو، ۰.۵۴۶۲ پوند انگلیس، ۴۹.۳۷۴۵ روپیه هند، ۰.۹۵۱۷ دلار کانادا، ۷۹.۳۵۵۵ ین ژاپن و ۴.۷۹۳۹ یوان چین است.

دلارهای استرالیایی به شکل اسکناس از جنس پلیمر و به ارزش ۵، ۱۰،۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری منتشر می‌شود. سکه‌ها نیز به ارزش ۵،۱۰،۲۰ و ۵۰ سنتی و نیز ۱ و ۲ دلاری ضرب می‌شوند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 استرالیا رونمایی سکه های جدید دلار زبان محلی اسکناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت

امتداد - شرایط کنونی و اقدامات بانک مرکزی حاکی از آن است که همچنان باید امید زیادی به کاهش بیشتر قیمت دلار و آرامش بازار ارز داشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محسن احتشام، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران با توجه به فروکش کردن التهاب بازار ارز و کاهش قیمت دلار اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و آرامش نسبی منطقه، قیمت دلار همچنان پتانسیل ریزش بیشتری دارد و در روز‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز خواهیم بود. البته این مساله ارتباط مستقیمی به آرامش و ثبات منطقه دارد و قطعا اگر اتفاقات و تنش‌های جدید داخلی و بین المللی رخ ندهد، روند پایین آمدن قیمت ارز ادامه خواهد داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند به انتظارات تورمی و هیجانات کاذب بازار ارز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که مردم و فعالان اقتصادی در هر لحظه بدون هیچ دلیل خاصی پیگیر قیمت دلار هستند، در حالی که این موضوع در خیلی از مواقع یک موج روانی و هیجانی متاثر از فضاسازی دلالان و سوداگران بازار است. در واقع نباید اجازه دهیم که این مساله به مبنای اصلی بازار تبدیل شود و هیجانات کاذب، باز هم بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

این فعال اقتصادی به اقدامات و تدابیر ویژه بانک مرکزی در کنترل و مدیریت بازار ارز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون با مدیریت منطقی و اصولی بانک مرکزی شاهد بودیم که موج‌های متعدد هیجانی در بازار ارز بعد از مدت کوتاهی فروکش کرده و بازار به ثبات و آرامش رسیده است. در واقع اگر اجازه دهند بانک مرکزی برنامه‌ها و اهداف خود را با استقلال و اختیارات کافی تدون و اجرایی کند، شک نکنید قیمت دلار بسیار پایین‌تر از قیمت کنونی خواهد بود. در نتیجه باید فرصت دهند بانک مرکزی کار خود را انجام داده و هیچ سازمان و نهاد و ارگان دیگری در کارش دخالت نکند.

احتشام با تاکید بر تداوم ثبات و آرامش بازار ارز و تاثیر مثبت آن بر روند تولید و تجارت کشور گفت: بی‌تردید مردم و تمامی فعالان تجاری و اقتصادی کشور به دنبال ثبات و پیش‌بینی پذیر شدن بازار هستند و تنها گروهی که خواهان اختلال در بازار است، دلالان و سودجویانی هستند که از این شرایط سود می‌برند. در نتیجه امیدوارم شرایط کنونی همچنان تداوم یابد تا قیمت ارز همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد تا به نطقه ثبات و نرخ متعادل خود برسد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ