Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه ما می‌دانیم که نوجوانی سن شور و هیجان است و از طرفی هنوز فرد در حال و هوای کودکی قرار دارد و ریسمان روح پاک او هنوز با خداوند در ارتباط است. بنابراین باید این سن را مغتنم شمرد و از ریسمانی که فرد را به خداوند نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، غافل نشد.
رسول خدا(ص) می‌فرماید: «هیچ مردی فرزند خود را قرآن نیاموزد مگر این که خداوند پدر و مادر کودک را در روز قیامت تاج پادشاهی عطا کند و دو لباس بهشتی به آنان بپوشاند که هرگز مردم مانند آن را ندیده باشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما در راه تربیت قرآنی کودک، عدم اجبار به حفظ در کودکان، اصلی مهم است، در غیر این صورت تأثیری عکس بر روی کودک خواهد گذاشت. نباید کودک را به حفظ قرآن اجبار کرد و یا اینکه با ایجاد حس رقابت او را به این کار تشویق کرد.
با حافظ قرآن 17 ساله‌ای آشنا شدم که در شهرستان سرایان زندگی می‌کند و سال‌هاست که قرآن را اولویت یک زندگی‌اش قرار داده است.
زندگی به سبک قرآن
نرگس کوهی، یک حافظ قرآن سرایانی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حفظ قرآن را از سن 14 سالگی با حضور در یک موسسه قرآنی آغاز کردم.
وی درباره تاثیرات حفظ قرآن در زندگی‌اش، افزود: حفظ قرآن تاثیر بسزایی در حفظ دروس داشته و از سویی دیگر باعث ارتقاء خصیصه‌های اخلاقی در انسان می‌شود.
این حافظ قرآن بیان کرد: به لطف خدا توانستم بسیاری از هم سن و سالان خود را به سمت آموزش‌های قرآنی و حفظ قرآن علاقمند کنم.
کوهی نقش والدین را در تشویق برای قرار گرفتن در این مسیر مهم دانست و افزود: تدریس قرآن به شیوه‌های درست متناسب با سن افراد در مهدهای کودک و موسسات و مدارس یکی از عوامل ترویج فرهنگ قرآنی است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم کودکانی شاخص از لحاظ اخلاق و حجاب تربیت کنیم، فرهنگ قرآنی در جامعه فراگیر می‌شود و این افراد در هم سن و سالان خود تاثیر خواهند گذاشت.
نقشی که مسابقات قرآن ایفا می‌کند
این حافظ قرآن بیان کرد: مسابقات قرآنی که در سطح کشوری و استانی برگزار می‌شود به ارتقاء قاریان و حافظان بسیار کمک کرده و تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح قرآنی جامعه دارد.
کوهی ادامه داد: برگزاری مسابقات در سطح کشوری باعث تثبیت آیات و علوم قرآنی می‌شود و افزایش پشتکار و تلاش فرد را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: نبودن قاری و یا حافظ بین‌المللی در استان به علت نبود مربیان برجسته و خبره و عدم وجود فضای مناسب برای حفظ، تثبیت و آموختن علوم قرآنی در زمینه حفظ آیات است.
این حافظ قرآن یادآور شد: اگر یک مادر و یک بانو با مفاهیم قرآن آشنا باشد و ابتدا از خود آغاز کند، می‌تواند بهترین الگو برای فرزند خود و همچنین هم سن و سالانش باشد.
تمسک به قرآن و دستورات قرآنی، یکی از اصول اساسی داشتن یک خانواده سعادتمند است، حال فردی که از نوجوانی در این مسیر قرار گرفته نه تنها زندگی خود بلکه زندگی اطرافیانش نیز تحت تاثیر این راه قرار خواهد گرفت. بنابراین برای داشتن جامعه‌ای سرشار از مفاهیم قرآنی باید فرزندان خود را از کودکی و نوجوانی در این مسیر قرار دهیم.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن حفظ قرآن آموزش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد