Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، محمدرضا چایچیان از جانبازان و پاسداران شهرستان برخوار که در سن ۱۶ سالگی به دعوت دوستانش وارد نبرد حق علیه باطل شد و با دشمن جنگید به مناسبت روزجانباز به گفت و گو با او پرداختیم ‌.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
محمدرضا چایچیان متولد ۱۳۴۳ هستم در سال ۱۳۵۹ برای اولین بار به دعوت دوستان به جبهه اعزام و وارد پادگان الله اکبر غرب شدم و از سال ۱۳۶۱ به صورت جدی وارد نبرد حق علیه باطل و در همان سال مجروح شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نحوه مجروح شدنتان بگویید؟
بعد از عزل بنی صدر بین ارتش ، سپاه و بسیج اتحاد ایجاد شدو  سال ۱۳۶۱در تاریخ جنگ تحمیلی به عنوان پرحادثه ترین سال شناخته شد در این سال عملیات های مختلفی شکل گرفت از جمله عملیات های سخت و گسترده در آن زمان ، فتح المبین که دوم فروردین سال ۱۳۶۱ بارمز یا زهرا در منطقه غرب انجام شد . بنده درهمان سال ۱۳۶۱در ۱۲ اردیبهشت درعملیات بیت المقدس از ناحیه کمر تیر خورده و مجروح شدم.

از جالب ترین خاطرات جنگ برایمان بگویید؟
جنگ سراسر خاطر است باوجود سختی های جنگ و کمبود امکانات رزمندگان دارای روحیه فوق العاده ای بودند هر کس با هر توان و تخصصی که داشت آمده بود تا دشمن را از وجب به وجب خاکمان بیرون و از دین و انقلابمان دفاع کند .
در این میان بسیاری از جانبازان آسیب دیده ای حضور داشتند که حتی از ناحیه دو پا مجروح شده اما باز هم در جبهه حضور داشتند ؛رزمندگانی  در جبهه حضور داشتند که تا صحبت از عملیات میشد برگ های مرخصی خود را پاره و در کنار رزمندگان دیگر در عملیات شرکت می کردند.
جنگ ایران و عراق جنگ مقدسی است؛ زیرا در این جنگ صحبت از مقابله با عراق نبود بلکه جنگ با دشمنان دین و انقلاب بوده است دشمنانی که هم اکنون نیز حضور دارند و از هر طریقی میخواهند اسلام و انقلاب را نابود کنند اما به یاری خداوند و همدلی مردم کشور ما ،تا کنون نتوانسته اند و نمی توانند هیچ کاری کنند.

آیا به نظر شما ارزش های جنگ به نسل امروزی انتقال یافته است؟
گزاف نیست که بگویم مقام شهدای امروز بالاتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس است زیرا به معرفت و شناختی بالاتر دست یافته اند و مدافعان حرم به مراتب کار سخت تر و جهادی بزرگ تر نسبت به هشت سال دفاع مقدس انجام می دهند .
شهدای مدافع حرم نشان می دهد که ارزش های جنگ به نسل سوم و چهارم انتقال یافته است؛ زیرا مقام این سربازان بی منت و بی ادعا کمتر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نمی باشد.

چه مسائلی در جامعه امروزی شما را ازار می دهد؟
کم کاری برخی از مسئولین و مسئولیت های بی جایی که به برخی از افراد داده میشود ازار دهند است؛،البته این مشکلات طبیعی است ؛زیرا دشمن در همه جا حضور دارد و تنها  با اتحاد و همدلی می توان از نفوذ دشمن در کشور جلوگیری کرد.
چایچیان با ابراز تاسف از خسارت وارد شده و اعلام همدردی با مردم حادثه دیده گفت :در حادثه سیل اخیر متوجه شدیم که ما مسیر درست را انتخاب کردیم واین همدلی و مشارکت مردم تجدید خاطرات زیبای هشت سال دفاع مقدس است .
جانباز شهرستانمان اظهار داشت:بار دیگر حماسه همبستگی و همدلی ایرانیان تکرار شد و با وجود اینکه سه استان درگیر سیل شد مسئولین و مردم تمام کشور از پیر و جوان آستین همت را بالا زدند و برای کاهش مصیبت مردم و جبران خسارت شتافتند که این موضوع نشان دهنده همدلی مردم و مسئولین است .
وی افزود:در بسیاری از استان ها و شهرستان ما نیز پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برپا شد با وجود شرایط سخت اقتصادی  مردم از هیچ کمک مالی دریغ نکردند .
این جانباز با اشاره به اینکه همین اتحاد و همدلی مردم انقلاب را بیمه کرد و انقلاب ما را به چهل سالگی رساند،تصریح کرد:سیل اخیر کشور برای همه مردم مصیب دیده و سایر مردم و مسئولان یک امتحان الهی است ؛همه ما در معرض ازمایش الهی قرار داریم چه کسانی که مبتلا به سیل شدند و چه کسانی که از آن دور بودند .
چایچیان با اشاره به اینکه همدلی مردم در امتحان الهی ظهور امام زمان را نزدیک می کند، بیان کرد:مردم و مسئولین قدر همدیگر را بدانید زیرا در کمترین کشوری این اتحاد و همدلی وجود دارد.

وی در پایان از مسئولین دلسوز تشکر و قدر دانی کرد و از مسئولین غافل نیز درخواست کرد که قدر مردم انقلابی و ولایتمدار را بدانند و از خواب غفلت بیدار شوند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان

استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می‌تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.

ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.

شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.

استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.

شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.

استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.

شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!