Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:06:56 GMT

تمدن اسلامی کمک های ارزشمندی به فرهنگ جهانی کرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۷۷۵۳

تمدن اسلامی کمک های ارزشمندی به فرهنگ جهانی کرده است

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که تمدن اسلامی کمک شایانی به فرهنگ جهانی کرده و اختراعات ارزشمند و قابل احترامی به ویژه در زمینه علوم پزشکی و ریاضیات به جهان عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»،نخست وزیر مجارستان تمدن اسلامی و حضور مسلمانان در اروپا را مورد استقبال و تمجید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ویکتور اربان» در اظهاراتی از تمدن اسلامی به خاطر کمک های ارزشمند آن به فرهنگ جهانی قدرانی کرد.

او در این باره گفت: «جمعیت مسلمانان در اروپای غربی افزایش پیدا کرده است و اسلام در مناطق جدیدی از این قاره گسترش پیدا کرده است.»

اربان در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات خاورمیانه ای در « Piliscsaba» گفت: «مجارستانی ها یک هزاره قبل بخشی از غرب بوده اند اما هرگز ریشه های شرقی خود را فراموش نمی کنند و به آن مفتخر هستند.»

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که تمدن اسلامی کمک شایانی به فرهنگ جهانی کرده و اختراعات ارزشمند و قابل احترامی به ویژه در زمینه علوم پزشکی و ریاضیات به جهان عرضه کرده است.

مسلمانان حدود ۲۶ هزار نفر از جمعیت مجارستان را تشکیل می دهند و بیشتر آنها عرب و ترک هستند.

همچنین تعداد مجارستانی‌هایی که به دین اسلام مشرف می‌شوند نیز در حال افزایش است.

اظهارات نخست وزیر مجارستان در تمجید از تمدن اسلامی بی سابقه بوده است.

او که داشتن دیدگاه های ضد مهاجرتی معروف است پیش از این سخنانی درباره مسلمانان گفته بود که موجب خشم جامعه اسلامی در این کشور شده بود.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان سپاه کمک به سیل زدگان لرستان خبرگزاری اصفهان شبستان مجارستان تمدن اسلامی مسلمانان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بهایی؛ عارف زمان شناس، شیخ بهایی ومعماری جلوه های ناب ایرانی –اسلامی، شیخ بهایی؛ عالم گفت‌وگو محور، و شیخ بهایی و زبان فارسی محورهای وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز» است.

«شیخ حسن بغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، «آیت الله محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران، «دکتر عزیز بابایی» امام جمعه اهل سنت صادقیه، «دکتر محمدعلی آذرشب» مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «دلال عباس» استاد دانشگاه لبنان، «شیخ محب الله منعمی» اندیشمند و عالمی هندی در این وبینار سخنرانی خواهند کرد.

این وبینار رأس ساعت 2 بعد از ظهر برگزار شده و به صورت مستقیم از طریق لینک live.taqrib.ir پخش می‌شود.


 

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی