Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@01:12:25 GMT

سرنوشت فرمانده کودتای سودان مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۴۴۳۴

سرنوشت فرمانده کودتای سودان مشخص شد

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عوض بن عوف، فرمانده کودتا علیه عمر البشیر در سخنرانی تلویزیونی گفت: من رئیس شورای نظامی انتقالی کناره‌گیری خود را از این پست اعلام کرده و فردی که به مهارت و شایستگی او برای این پست اطمینان دارم را برای ریاست این شورا تعیین می‌کنم. مطمئن هستم او این کشتی را به ساحل امن خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس بعد از رایزنی و مشورت برادر عبدالفتاح البرهان عبدالرحمان را به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی به جای خود تعیین می‌کنم. عبدالفتاح برهان بازرش کل ارتش است.

بن عوف همچنین در این سخنرانی اظهار کرد: همچنین برادر دکتر کمال عبدالمعروف الماحی بشیر را از پست معاونت رئیس شورای نظامی انتقالی برکنار کردم. او خود اصرار داشت این پست را ترک کند. عبدالمعروف رئیس ستاد ارتش است.

این گام بن عوف که در زمان عمر البشیر وزیر دفاع بود در پی براندازی البشیر از سوی ارتش و تشکیل شورای نظامی انتقالی به ریاست بن عوف صورت گرفت؛ گامی که به مذاق معترضان خوش نیامد و آنها خواهان تشکیل دولت مدنی برای مرحله گذار هستند.

خبرگزاری رسمی سودان (سونا) نیز اعلام کرد: عبدالفتاح البرهان عبدالرحمان به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان سوگند یاد کرد.

در اولین واکنش، "جمعیت شاغلین سودان" که در راس جنبش اعتراضی قرار دارد که سودان را بعد از چهار ماه لرزاند، این کناره‌گیری بن عوف از منصبش و انتخاب عبدالفتاح البرهان را پیروزی اراده توده ملت خواند.

این جمعیت در بیانیه خود آورده است: تحولات درباره کناره‌گیری بن عوف و برکناری کمال عبدالمعروف را دنبال کرده‌ و این رویداد را پیروزی اراده مردم می‌دانیم.

در این بیانیه عنوان شده است: مردم سودان در تمام شهرک‌ها، محله‌ها، شهرها، روستاهای خارطوم و اقلیم‌های مختلف می‌خواهیم به خیابان‌ها بیایند و به میدان‌های محل تحصن در برابر فرماندهی کل ارتش و مقرهای یگان‌های مختلف ارتش رفته و در طول شب در آنجا بمانند.

همچنین در این راستا خیابان‌های خارطوم شاهد جشن‌های مردمی بعد از کناره‌گیری بن عوف از سمتش بود.

جمعیت زیادی از شهروندان سودانی در خارطوم شعارهایی نظیر "طی دو روز دو رئیس‌ را ساقط کردیم" سر دادند.

برخی دیگر تصاویر از کشته شدگان در جریان اعتراض‌ها را در دست داشتند و شعارهایی نظیر "خون شهدا جاری شد، شب فریاد را ساقط کرد".

پلیس سودان نیز اعلام کرد، در جریان تظاهرات روزهای پنج‌شنبه و چهارشنبه در خارطوم در اثر اصابت گلوله‌های واقعی ۱۶ تن کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی پلیس سودان اظهار کرد، تجاوزاتی به مقرها و اموال دولتی و خصوصی طی دو روز صورت گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کودتای سودان سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که فقط ۶هفته به پایان لیگ مانده و رقابت در صدر جدول برای قهرمانی و پایین جدول برای بقا حسابی داغ است، هنوز کسی نمی‌داند درصورت برابری امتیازات در روز آخر، تیم‌ها بر چه اساسی پشت سر هم قرار خواهند گرفت.

اول تصور می‌شد ملاک، نتیجه بازی رودررو و لحاظ‌کردن گل زده در خانه حریف است. بعدا سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت بازی رودررو در اولویت است اما گل زده در خانه حریف حساب نیست و تفاضل گل معیار خواهد بود.

حالا اما منصور قنبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون گفته درصورت برابری امتیازات، مستقیم می‌رویم سراغ تفاضل گل و چیزی به اسم بازی رودررو نداریم.

شما فقط سطح اعتبار لیگ را ببینید. عجله‌ای هم نیست البته؛ یک‌دفعه بگذارید آخر فصل اعلام کنید!

کد خبر 847389 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • پیش‌بینی استعفای «هرتزی هالوی» و دیگر مسئولان نظامی شکست ۷ اکتبر
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد