Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:31:47 GMT

آغاز گام دوم تقویت و محکم سازی سیل بندهای شهری آبادان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۶۵۷۳

آغاز گام دوم تقویت و محکم سازی سیل بندهای شهری آبادان

حسین حمیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تکمیل کار احداث حدود هشت کیلومتر سیل بند در جاده قفاص افزود: از امروز به طور مجدد در حوزه درون شهری در جهت تقویت، مستحکم کردن و رفع نقاط ضعف سیل بندهای شهری اقدام می‌کنیم؛ البته در تمام مدت گذشته مناطق سه گانه شهرداری نسبت به احداث سیل بند در نقاط آسیب پذیر و حساس شهر اقدام کرده‌اند و این مرحله برای تقویت سیل بندها برای جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی ناشی از مد آب و سیلاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: امروز کار تقویت سیل بندها در مسیر پل ایستگاه هفت تا پل سوم را در دو جبهه آغاز می‌کنیم و مرحله به مرحله در نقاط مختلف کار تقویت، مستحکم کردن و رفع نقاط ضعف سیل بندها را به پیش می بریم.

شهردار آبادان تصریح کرد: در حاشیه اروندرود هم دریچه‌های لازم ساخته شده ضمن اینکه دژ مرزی خود مانع نفوذ آب به درون شهر می‌شود.

حمیدپور یادآور شد: تنها چند مسیر مربوط بله فاضلاب شهری و پالایشگاه وجود دارد که طی هماهنگی با اداره آلفا و پالایشگاه قرار شد تا ایستگاه‌های پمپاژ در زمان وقوع سیلاب احتمالی غیر فعال شوند تا آب به درون شهر نفوذ نکند.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری به طور تمام وقت در حال بازدید و رفع اشکالات احتمالی هستند، گفت: از شهروندان آبادانی می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل در سیل بندها به طور سریع ضمن تماس با ۱۳۷ شهرداری را در جریان موضوع قرار داده تا نیروهای اجرایی به طور ضربتی و سریع نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

کد خبر 4589171

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل خوزستان شهرداری آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • رقابت گروه تجربی در روز دوم نوبت اول آزمون سراسری
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان