Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:23:33 GMT

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۶۵۵۱

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا- اعلام برنامه های حمایتی متنوع دولت برای سیل زدگان از سوی معاون امور مجلس رئیس جمهوری، تاکید ظریف بر هزینه های تریلیون دلاری آمریکا در منطقه برای حفظ نتانیاهو، تصریح وزیر صمت بر عدم تعطیلی واحدهای تولیدی به خاطر بدهی به بانک ها، اعتراض جریان های سیاسی عراق به تصمیم واشنگتن علیه سپاه، تاکید نامزد ریاست جمهوری آمریکا بر بازگشت به برجام و تصریح لاوروف بر کاهش نفوذ آمریکا در جهان مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس جمهوری در بازدید از مناطق سیل زده خوزستان با تاکید براینکه مشکلات مردم این مناطق در کوتاه ترین زمان رفع می شود، گفت: دولت برنامه های حمایتی متنوعی برای سیل زدگان دارد.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اعتراف رئیس جمهوری آمریکا به هزینه کردن 7 تریلیون دلار در جنگ هایی که «تنها اوضاع را بدتر کرد»، نتانیاهو را اولویت اصلی ترامپ در منطقه دانست.
* کرمانشاه- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به بانک و یا چک برگشتی تعطیل شود و اگر بدهی آن حاد باشد باید مدیریت آن تغییر یابد نه اینکه تعطیل شود.
* مشهد- ایرنا- معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: هزینه برپایی سفره اکرام رضوی و پذیرایی افطار از 390 هزار نفر در ماه مبارک رمضان امسال برای کمک به سیلزدگان اختصاص یافت.
* تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «رحمان 1400» که پُرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی است به دلیل تخلف در اکران نسخه اصلاح نشده، متوقف شد.
* مشهد- ایرنا- شب شعر با عنوان قاف تا قاف از نیشابور عطار تا بلخ مولانا، برنامه مشترک شاعران ایران و افغانستان بزرگداشت روز ملی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری شنبه شب در دانشگاه نیشابور برگزار شد.
* تهران- ایرنا- بانک مرکزی در اطلاعیه ای خبر ارائه درخواست برای وام به صندوق بین المللی پول را تکذیب کرد.
* اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: روز گذشته از منابع و مراجع مختلف گزارشهایی از وجود لکه های نفتی بر آب کانال سلمان رسید که برای حفظ سلامت شهروندان آبگیری از این کانال سلمان متوقف شد.
* تهران- ایرنا- معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: اختلافات سیاسی در شرایط بحران کشور مانند زلزله و سیل روال امدادرسانی را به شدت کند می کند، از این رو در چنین وضعیت نباید برای پیدا کردن مقصر به مردم بحران زده آسیب وارد کرد.
* تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به سیل اخیر، گفت: در تمام نقاط ایران مخاطرات بارشی وجود دارد و باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشیم زیرا بارش ها رگباری بوده و نظم ندارند.
* اهواز- ایرنا- معاون عملیات ناجا گفت:مورد خاص امنیتی در جریان سیلاب خوزستان با وجود آبگرفتگی و مسدود شدن برخی راه های ارتباطی مشاهده نشده است.
* تهران- ایرنا- معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه خسارتی اعم از عمده و بزرگ به میراث جهانی شوشتر در خوزستان وارد نشده است.
* اهواز- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس در مناطق سیل زده خوزستان متناسب با شرایط هر منطقه انجام می شود.
* تهران- ایرنا- سفیر پیشین ایران در انگلیس، گفت: برخی از کشورهای منطقه با همراهی رژیم صهیونیستی افزایش فشارها بر ایران را دنبال می کنند.
* تهران- ایرنا- لاله اسکندری بازیگر فیلم «متولد ماه مهر»، گفت: اطلاعی از مقدار کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به هموطنان سیل زده ندارم اما مطمئنم هر چه در توان داشتند رو کردند.

اخبار خارجی
**********
* نجف اشرف- ایرنا- مسئولان و نمایندگان احزاب و گروههای مقاومت اسلامی عراق با حضور در اقامتگاه سرکنسول ایران در نجف، مخالفت خود را با تصمیم واشنگتن علیه سپاه پاسداران اعلام کردند.
* تهران- ایرنا- «امی کلوبوچار» سناتور دمکرات آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بازگشت واشنگتن به برجام را حیاتی دانست.
* مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا به دلیل کاهش نفوذ خود در جهان، به دنبال اعمال فشار بر کشورهای دیگر است.
* پکن- ایرنا- رهبر کره شمالی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد به رغم پایبندی به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، توانمندی‌ های نظامی و توسعه انرژی اتمی را تقویت خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر خزانه داری آمریکا وعده داد که این کشور به همراه متحدان غربی خود کمک 10 میلیارد دلاری برای ونزوئلا پس از براندازی دولت مادورو آماده کرده است.
* تهران- ایرنا- تیراندازی در ملبورن دومین شهر پرجمعیت استرالیا دست کم 4 زخمی برجا گذاشت که حال 2 تن از آنان وخیم است.
* تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در واکنش به تشکیل دولت جدید تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که چنین دولتی زمینه جدایی کرانه باختری و نوار غزه و اجرای طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به معامله قرن را فراهم خواهد کرد.
* بلگراد- ایرنا- احزاب مخالف دولت و رئیس جمهوری صربستان این هفته نیز با برگزاری تظاهرات ضددولتی با عنوان «یک از 5 میلیون» در بلگراد خواستار استعفای دولتمردان این کشور و برپایی انتخابات پارلمانی شدند.
* تهران- ایرنا- عربستان سعودی به طور رسمی از شورای انتقالی نظامی در سودان حمایت کرد.
* تهران- ایرنا- معاون پیشین سازمان اطلاعاتی ارتش ونزوئلا که پیشتر از سوی آمریکا متهم به کمک به قاچاق مواد مخدر شده بود، در اسپانیا بازداشت شده و با احتمال استرداد به ایالات متحده روبه رو است.
* بغداد- ایرنا- 18 مخفیگاه و لانه های زیرزمینی عناصر داعش در استان الانبار (غرب) عراق کشف و منهدم شد.
* دمشق- ایرنا- هزاران آواره سوری ساکن اردوگاه الرکبان در منطقه مرزی بین اردن، عراق و سوریه پس از رهایی از محاصره نیروهای آمریکایی وارد گذرگاه جلیغم در منطقه بادیه در سوریه شدند.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا با وجود موانعی که تحریم های واشنگتن برای کمک های بین المللی به سیل زدگان ایرانی به وجود آورده، بار دیگر با تاکید بر افزایش فشار علیه ایران، مدعی حمایت از ایرانیان شد.
* اسلام آباد- ایرنا- منابع خبری پاکستان شنبه شب اعلام کردند: گروه تروریستی داعش، مسئولیت حمله تروریستی اخیر در شهر کویته پاکستان را برعهده گرفته است.
* تهران- ایرنا- کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمد اشتیه در برابر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، سوگند یاد کرد.
* لندن- ایرنا- پلیس لندن اعلام کرد فردی را که از عمد به خودروی پارک شده سفیر اوکراین در لندن کوبیده بود، دستگیر کرده است.
* اربیل- ایرنا- در راستای کمک به مردم سیل زده لرستان 10 نفر از هنرمندان کرد عراقی اقدام به برگزاری کنسرت در سلیمانیه در شمال عراق می کنند.
شبد**1953**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مهمترين عناوين خبري داخلي و خارجي شنبه تا يكشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۹ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۷، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۴۷، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۶۴، پردیس با شاخص ۵۲، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۹، پیشوا با شاخص ۶۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۰، دماوند با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۷۱، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قدس با شاخص ۵۱، لواسانات با شاخص ۶۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۳، ورامین با شاخص ۵۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۴۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۵، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748588

دیگر خبرها

  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت