Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@22:06:02 GMT

95 خانوار روستای لشکران مهرستان به جای امن منتقل شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۹۲۸

95 خانوار روستای لشکران مهرستان به جای امن منتقل شدند

عبدالرحمن شهنوازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از 2 روز اخیر شاهد جاری شدن روان آب در برخی شهرها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تاکنون 12 مسیر ارتباطی در جنوب این استان مسدود شده است.
وی با بیان اینکه امروز بیشتر مدارس سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی شدید تطعیل اعلام شده است، بیان کرد: همچنین در پی بارش های شبانه روز گذشته و طغیان رودخانه های محلی تمامی محورهای مواصلاتی به شهرستان دلگان بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تاکنون سیلاب در این استان تلفات جانی به همراه نداشته است.
وی بیان کرد: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاههای امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.
شهنوازی تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه های فصلی از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی اجتناب کنند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه تا شب گذشته از حدود 140 نقطه بارندگی گزارش شد و بیشینه بارش ها به 83 میلی متر رسید.
حسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت امروز فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان به اوج خود رسید و براساس آخرین اطلاعات دریافتی حداقل 140 نقطه استان را فرا گرفت که در نتیجه این فعالیت برخی رودخانه های محلی و معابر شهرها و روستاهای استان دچار آبگرفتگی شدند.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 رعد و برق سیستان و بلوچستان محورهای مواصلاتی مدیریت بحران هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم

کمیل پرناک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اقلام معیشتی برای ۱۳۴ خانوار حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت ارسال شده است.

وی افزود: این اقلام شامل ۵۸۰ تخته پتو، ۱۴۰ تخته موکت، ۱۶۰ کیلو نایلون، ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰۰ قوطی کنسرو ماهی و ۱۲۰ شعله چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی بیان کرد: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تأیید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حاضر شده و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت‌های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

کد خبر 6096876

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • دستگیری قاتل فراری در مهرستان سیستان و بلوچستان
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران