Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@00:10:09 GMT

۲۵ میلیون متر مکعب روان آب در سدهای استان ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۴۴۹

۲۵ میلیون متر مکعب روان آب در سدهای استان ذخیره شد

امامی گفت: از مجموع بارش های سال زراعی جاری تاکنون حدود ۲۵ میلیون متر مکعب روان آب در سدهای استان ذخیره شده است.

«حسین امامی» امروز ( 26 فروردین) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، با اشاره به وضعیت آب سدهای استان به دنبال بارندگی های اخیر در استان، اظهارداشت: هفت سد مخزنی بزرگ با ظرفیت 70 میلیون متر مکعب و همچنین 12 تغذیه مصنوعی با ظرفیت تنظیم سالیانه 14 میلیون متر مکعب در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: از مجموع بارش های سال زراعی جاری تاکنون حدود 25 میلیون متر مکعب روان آب در سدهای استان ذخیره شده است.

 

امامی با بیان اینکه به دنبال بارندگی های اخیر از ابتدای سال تاکنون 13 میلی متر روان آب در سدهای استان ذخیره شده است، گفت: امید است که طی 24 ساعت آینده، این مقدار افزایش یابد.

 

وی از سرریز شدن آب سدهای استان خبر داد و گفت: آب سدهای ذخیره مصنوعی برون فردوس، سد شوسف نهبندان که سیلاب را کنترل می کنند، سرریز شده است و هم اکنون نیز آرام آرام تخلیه می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه طی روزهای گذشته در سد مخزنی نهرین طبس ظرفیت خالی ایجاد کردیم، بیان کرد: اکنون این سد سرریز کرده اما با مهار آن مشکلی در روخانه‌ها نداریم و دوباره تخلیه می شود.

 

در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع سیلاب و رواناب احتمالی در اکثر نقاط خراسان‌جنوبی، 302 تیم امدادی و عملیاتی استان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند. این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی شده است.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سپاه پاسداران خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم مسابقات قرآن کریم خبرگزاری شبستان سپاه مهار روان آب ذخیره آب مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی سد مخزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد