Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@20:36:33 GMT

آخرین وضعیت محورهای شش استان درگیر بارندگی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۹۹۱

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی با اشاره به آخرین وضعیت راهای استان‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارندگی در سطح شهرستان‌های استان وجود دارد و هیچ یک از محور شمال استان دچار انسداد نشده‌اند به علاوه بر اساس اطلاعات موجود احتمال ورود سیلاب با حجم بالا در منطقه سیستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به وضعیت راه‌های استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بارش باران تقریبا درتمام سطح استان ادامه دارد و کلیه راه‌های اصلی و فرعی استان باز و مشکلی وجود ندارد. همچنین تعداد پنج مسیر از محورهای روستایی در شهرستان کلات به دلیل ادامه باران و سیل مسدود شده است.

 معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « سیلاب و بارش های بهاری به  بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد شده است.» افزود: در استان خراسان جنوبی نیز با توجه به شروع بارش سیلابی از دو روز گذشته در غرب، شرق و شمال استان و بویژه با رگبارهای دیروز، دو محور شریانی دیهوک-راور و سربیشه-ماهیرود و محور های فرعی عشق آباد-بردسکن و ارسک-دیهوک و طبس مسینا-سربیشه بدلیل طغیان آبنماها و جاری شدن سیلاب مسدود شدند.

مقبلی افزود: در حال حاضر نیروهای راهداری و ماشین آلات مورد نیاز راهداری و بخش خصوصی در طول محورها بکارگیری شده و بمحض برقراری امکان تردد از این محورها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: تا این لحظه خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده تلفات انسانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای وضعیت تردد در کلیه راه‌های مواصلاتی استان یزد و هرمزگان را عادی و روان اعلام کرد و گفت: تمامی محورهای مواصلاتی در این استان‌ها باز است.

مقبلی در خصوص وضعیت محورهای استان کرمان نیز بیان کرد: در حال حاضر مسیر هرات-شهربابک، محور انار-رفسنجان، زرند سیریز، ارزوییه وکیل آباد، ارزوییه-چیل آباد،‌ راور-مشهد به علت طغیان رودخانه در استان کرمان مسدود است.

وی در پایان بیان داشت: از ابتدای بارش‌ها اکیپ‌های راهداری به‌طور شبانه‌روزی با حضور در سطح محورهای استان‌ها، مشغول رفع مشکلات و خسارات احتمالی وارده بر سیل شده و کار امداد‌رسانی و بازگشایی محورها را انجام  می‌دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جاده خراسان جنوبی سازمان راهداری و حمل سیستان و بلوچستان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان

بخشدار بخش حتی از توابع شهرستان لالی از تلف شدن ۳۰ راس گوسفند یک چوپان در جریان بارش‌های سیل آسای امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور هزاروند با اعلام این خبر گفت: در مناطق کوهستانی و عشایری بخش حِتی، جاری شدن آب باعث خسارت‌هایی به برخی از آب‌نماها شده که منتظر پایان بارندگی و ترمیم این خرابی‌ها هستیم. 

او با اشاره به این موضوع که به دلیل بارندگی شدید امکان حرکت دادن ماشین‌آلات برای ترمیم فوری این خرابی‌ها وجود ندارد، افزود: یک دستگاه گریدر در حال حاضر در منطقه آرپناه در حال کمک‌رسانی است و تقریبا برخی از گِل گرفتگی‌های آب‌نماهای این منطقه اصلاح و مابقی نیز با کم شدن باران ترمیم خواهند شد. 

هزاروند با تاکید بر این موضوع که هفتاد درصد بخش حتی عشایری است، ادامه داد:  در منطقه بابا روزبهان حتی نیز به دلیل جاری شدن سیل و بی احتیاطی، گله یک چوپان دچار سیلاب شد.

او افزود: متاسفانه با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت، سیلاب رودخانه ۳۰ راس گوسفند این گله را تلف کرد و  باعث خسارت مالی به این دامدار شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محاصره در سیل/ امدادرسانی هوایی به روستاهای خوزستان (عکس) نقشه مناطق درگير سيل خوزستان (عکس)

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • بارندگی در برخی محورهای کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی