Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي گفت: 28 تيم ارزياب سازماندهي شده اند و از فردا (سه شنبه) که روان آب ها و سيلاب فروکش کند براي برآورد خسارت به مناطق مختلف استان اعزام مي شوند.

به گزارش ايرنا محمدصادق معتمديان شامگاه دوشنبه در گفت و گوي خبري زنده از شبکه استاني خاوران افزود: به دليل اقدامات پيش بيني و پيشگيري، آسيب و خسارت بارش هايي که از روز گذشته تمامي شهرستان هاي استان را درگير کرده بود، کاهش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه خوشبختانه تخريب منزل در هيچ نقطه اي از استان تاکنون گزارش نشده است گفت: 92 منزل دچار آبگرفتگي شد که امدادرساني هاي لازم انجام شده است.
استاندار خراسان جنوبي بيان کرد: تيم هاي برآورد خسارت در همه نقاط استان موارد را گزارش داده و پس از جمع بندي، گزارش نهايي به سازمان مديريت بحران کشور ارسال و پيگيري اخذ خسارت انجام مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه اقدامات پيشگيرانه در کاهش خسارات تاثيرگذار بوده است گفت: بيش از 80 هزار جمعيت عشايري استان به عنوان آسيب پذيرترين قشر در معرض خطرات سيل و رعد و برق هستند که با اطلاع رساني هاي به موقع از خطرات احتمالي در امان مانده اند.
معتمديان ضمن تقدير از همراهي مردم گفت: تاکنون هيچگونه تلفات و حتي مصدوم هم در حوادث ناشي از سيل نداشتيم و گزارش اورژانس نيز حاکي از اين بوده که تا اين لحظه اتفاق خاصي نيفتاده است.
وي ادامه داد: 72 تيم اورژانس در اقصي نقاط استان و 14 بيمارستان در حالت آماده باش به سر مي برند، همچنين نيروهاي واکنش سريع نيز سازماندهي شدند اما چون سانحه و مصدوم نداشتيم اقدام خاصي انجام نشده است.
استاندار خراسان جنوبي با اشاره به آمادگي دستگاه هاي اجرايي از يک ماه گذشته در استان گفت: دومين موج بارش ها در استان حجم بسيار خوبي داشت که با پيش بيني مناسب هواشناسي و آمادگي مطلوب دستگاه هاي اجرايي به خصوص 44 دستگاه عضو شوراي مديريت بحران استان شرايط به خوبي کنترل شده است.
وي ادامه داد: با برگزاري جلسات و تصميمات کارشناسي تيم هايي عهده دار بررسي هاي ميداني بودند و همه نقاطي که احتمال آسيب و خطر داشت در مناطق روستايي و عشايري شناسايي و اقدامات تخصصي در بحث پيشگيري انجام گرفت.
معتمديان اين اقدامات را در کاهش خسارات اثرگذار دانست و گفت: با تلاش و حضور شبانه روزي دستگاه هاي امدادرسان و پنج دستگاه عملياتي از جمله هلال احمر و راهداري شرايط به خصوص در راه هاي مواصلاتي از جمله دو کريدور اصلي در خراسان جنوبي به خوبي مديريت شد.
وي از تلاش ها و همکاري نيروهاي انتظامي نيز تقدير کرد و گفت: اکيپ هاي آتش نشاني نيز در آماده باش کامل به سر مي برند، مجموعه هاي ديگر هم حضور داشتند که در اين يک ماه ماموريت هاي عملياتي و اجرايي به عهده داشته و به خوبي به وظايف محوله عمل کردند.
استاندار خراسان جنوبي يکي از مشخصات بارز بارندگي هاي اخير را همراهي مردم عنوان کرد و افزود: در تماس تلفني که امروز با رييس جمهوري برقرار شد گزارش داديم عليرغم اينکه بارش هاي سنگين را در استان (حدود 100 ميليمتر) در 24 ساعت گذشته داشتيم اما خسارت ها جدي نبوده است.
وي گفت: اين درحالي است که با همين مقدار بارندگي در برخي استان ها خسارت هاي جدي به وجود آمد اما ما با استفاده از تجربياتي که از سيل در شمال و غرب کسب شده بود آمادگي خوبي داشتيم و به خصوص حضور مردم در صحنه قابل تقدير است.
معتمديان حضور خودجوش گروه هاي جهادي و جوانان را در روستاهاي دورافتاده و مناطق شهري يادآور شد و گفت: ورود اين گروه ها در پيشگيري کمک زيادي به دستگاه هاي اجرايي داشت.
وي يکي از عوامل ايجاد مشکل در استان هاي ديگر را بي توجهي مردم نسبت به هشدارها دانست و افزود: اما همراهي و همدلي مردم خراسان جنوبي و توجه به توصيه ها خسارت ها را به حداقل رساند.
استاندار خراسان جنوبي با اشاره به نقش اطلاع رساني از سوي رسانه ها گفت: در شرايطي که شايعات فضاي مجازي باعث نگراني مي شد توصيه و تاکيد ما بر اين بود که مردم اخبار و پيام ها را از رسانه هاي رسمي دنبال کنند.
وي ادامه داد: تلاش هاي نيروهاي انتظامي، سپاه و ارتش که با تمام امکانات پاي کار بودند نيز باعث شد که اين موفقيت هاي بزرگ در امدادرساني رقم بخورد و بعد از سال هاي متمادي که ميزان بارش هاي بلندمدت 97 ميليمتر بود امسال با 330 ميليمتر بارندگي شاهد افزايش 300 درصدي بارش ها هستيم.
وي گفت: ظرفيت سدهاي استان نيز حدود 58 ميليون مترمکعب بوده که سال قبل 12 ميليون مترمکعب ذخيره آب داشته اما تا امروز ذخيره سدها به بيش از 25 ميليون مترمکعب رسيده که قابل توجه است.
استاندار خراسان جنوبي با اشاره به وجود 2 هزار و 300 سازه آبخيزداري در استان گفت: اين عدد هم تغيير پيدا کرده و نويدي براي کشاورزان و روستاييان است که شاهد احياي قنوات باشيم.
وي با بيان اينکه در سنوات گذشته 500 روستا با تانکر آبرساني مي شد ابراز اميدواري کرد: با اين بارش ها و پرشدن سازه هايي که 58 ميليون مترمکعب ظرفيت آب دارد خيلي از مشکلات بي آبي رفع شود.
معتمديان تاکيد کرد: يکي از جهت گيري ها و اهداف مهم استان در بحث تامين آب مسئله آبخيزداري است که جزو برنامه هاي جدي امسال و سال آينده خواهد بود.
وي بر آسيب شناسي نقاط ضعف در اين بحران تاکيد کرد و گفت: با توجه به اينکه سيل اخير با گستردگي که داشت يک تجربه جديد در استان بود به دستگاه هاي اجرايي ماموريت داده شده که با مستندسازي نقاط ضعف حتما شناسايي و جمع بندي شود.
استاندار خراسان جنوبي با ابراز اميدواري از اينکه بارش ها استمرار داشته باشد اظهار داشت: اين آسيب ها بايد به فرصت تبديل شود تا از فرصت نعمت هاي الهي نيز بتوان بيشتر استفاده کرد.
وي با بيان اينکه باران هاي امسال موجب نشاط اجتماعي بين مردم شده است گفت: يکي از دغدغه هاي مهم مردم مسئله کم آبي و تامين آب است که اميدواريم به کمک اين باران ها بتوان گام هابي خوبي براي اين مطالبه برحق برداشت.
معتمديان يادآور شد: يکي از مواردي که در برنامه ميان مدت استان دنبال مي شود، آبخيزداري بوده که براي اين موضوع اعتبار خوبي در حوزه هاي کشاورزي، احيا و مرمت و زيرساخت هاي آب ديده شده است.
وي گفت: تلاش مي کنيم در جلسه اي که به زودي با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي برگزار خواهد شد ازاعتبارات ملي نيز بهره بگيريم تا شاهد جهش خوبي در بخش آبخيزداري استان باشيم.
9893*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، کامران کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهیان نور بهترین بستر فرهنگی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی همه‌جانبه دشمن است.

وی با اشاره به اعزام ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از استان همدان به اردوهای راهیان نور در سال گذشته در خلال برگزاری کنگره شهدا، از برنامه‌ریزی برای اعزام ۳ هزار نفر دیگر در قالب ۵۰ اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.

کریمی گفت: این اردوها در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و زائران از مناطق عملیاتی مرصاد، قراویز، بازی‌دراز و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان همچنین از برگزاری راهیان پیشرفت در کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده خبر داد.

وی در خصوص سهمیه اردوی راهیان نور امسال استان همدان گفت: ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر شامل ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و ۱۲ هزار نفر به مناطق جنوب اعزام خواهند شد.

کریمی با اشاره به اینکه شهید شاخص امسال همدان سردار شهید تقی بهمنی است، افزود: این شهید عزیز در منطقه قراویز به شهادت رسیده و در روز ۱۳ اردیبهشت یادواره‌ای برای ایشان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090327

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور