Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد دامن پاک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت دریاچه بزنگان تا پیش بارشهای بهاری امسال بسیار نگران کننده و همراه با دغدغه فراوان بود.
وی ادامه داد: بارندگی روزهای اخیر به قدری موجب بهبود وضعیت دریاچه بزنگان شده که سطح آن 35 سانتیمتر نسبت به گذشته افزایش یافته است.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به فقدان امکان اندازه گیری میزان افزایش دبی آب ورودی به دریاچه بزنگان اشاره و بیان کرد: بالا آمدن سطح آب و نیز افزایش پوشش گیاهی حومه دریاچه اتفاقات خوشایند و دلگرم کننده ای است که برای این اثر طبیعی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر این اساس امسال بزنگان از وضعیت با ثباتی برخوردار خواهد بود و به معنای واقعی می توان گفت این دریاچه با بارشهای اخیر جان گرفته است.
پاک دامن به تاثیر بارندگیهای اخیر بر دیگر مناطق محیط زیست خراسان رضوی هم اشاره و بیان کرد: امسال وضعیت بارش در کل استان بسیار خوب بوده و همه مناطق از نظر پوشش گیاهی و پرآب شدن چشمه ها و آبگیرها وضعیت خوبی دارند. به ویژه در شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی مانند گناباد و بجستان هر سال با مشکلات ناشی از خشکی مناطق و بی آبی برای وحوش مواجه بودیم اما به نظر می رسد این مشکل برای امسال رفع شده است.
وی افزود: همچنین بارندگیهای خوب اخیر میزان تهدید کانونهای گرد و غبار را کاهش داده زیرا افزایش پوشش گیاهی امکان برپایی گرد و غبار را کم می کند. بهبود پوشش گیاهی و آب فراوان موجب افزایش جمعیت گونه های مختلف نیز طی خواهد شد.
بزنگان معروف به کل بی‌بی تنها آبگیر طبیعی با وسعت حدود 80 هکتار است که در فاصله 130 کیلومتری مشهد، 75 کیلومتری جنوب غربی سرخس و 3.5 کیلومتری شمال شرق روستای بزنگان به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های کشور دامن گسترده است.
20 درصد مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد. مساحت زیستگاههای این استان دو میلیون و 500 هزار هکتار است. خراسان رضوی به ازاء هر 25 هزار هکتار یک محیط بان در اختیار دارد. این استان دارای 41 منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل 28 اثرملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است. حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می کنند. گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره، کبک است.
7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پرنده خراسان رضوی شاخص گرد و غبار مرگ 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی