Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مجوز افزایش نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو را باید از دولت بگیرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن هاشمی در حاشیه جلسه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه وضعیت پاسخ دهی به تذکرات اعضا روشن نیست و باید چارچوب مشخصی برای آن پیش بینی شود، اظهار کرد: وضعیت تذکرات به شورای شهر روشن است و ماده ۸۳ قانون شورا‌ها در خصوص آن تکلیف را روشن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه در دوره‌های گذشته تذکرات به نوعی بروز نظرات بود در حالی که تذکرات باید به شکل مکتوب به شهردار ارائه شود و شهردار نیز به صورت مکتوب پاسخ را به شورا ارائه کند.

وی با بیان اینکه زمانی که اعضا تذکرات را در صحن مطرح می‌کنند بازتاب بیشتری دارد، افزود: همین موضوع ایجاد مشکل کرده است در حالی که اعضا باید قانوناً تذکر را به صورت کتبی به رئیس منتقل کنند و رئیس شورا آن را به شهردار بدهد و اگر عضو از پاسخ قانع شد از آن عبور کند، در غیر این صورت آن را به صورت سوال طرح کند و اگر پاسخ به سوال به نتیجه نرسید و عضو را قانع نکرد، با امضای ۷ عضو دیگر می‌توان سوال را تبدیل به استیضاح کرد.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به نحو احسن قانون تذکرات را عملیاتی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان اجرای افزایش قیمت بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی توضیح داد: بر اساس بخشنامه حمایت از مصرف کننده، نباید قیمتی که تورم موجود را افزایش می‌دهد در هیچ بخشی افزایش پیدا کند. بحثی در شهرداری‌ها نیز مطرح است که آیا این بخشنامه به شهرداری‌ها و شورا‌ها نیز گسترش پیدا می‌کند یا خیر.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت مترو در سال گذشته و شکایت سازمان حمایت از مصرف کننده به تعزیرات عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری چنین پرونده‌ای در سازمان تعزیرات دارد؛ بنابراین مجوز افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو را شهرداری باید از دولت بگیرد. برای همین نیز شورا محافظه کارانه در خصوص افزایش نرخ‌ها عمل می‌کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه حضور شهردار تهران در هیئت دولت به دلیل حل این مسائل است، گفت: اگر این موضوع همچنان بلاتکلیف بماند باعث ناهماهنگی مردم و بلاتکلیفی در این حوزه می‌شود.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران نیز عنوان کرد: مصلی تهران دو خط مترو دارد و برگزاری نمایشگاه در مصلی به دلیل داشتن ایستگاه مترو مشکلی ندارد. البته باید ممنوعیت‌هایی برای ورود خودرو به اطراف نمایشگاه ایجاد شود تا مخاطبان این نمایشگاه با مترو تردد کنند.

هاشمی در خصوص اینکه چرا این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه یک دوره در شهر آفتاب برگزار شد و مخاطبان آن کاهش پیدا کرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتشار اسامی کارکنان شهرداری که حاضر به پس دادن املاک در اختیار خود نیستند، اظهار کرد: ملاک عمل قانون است. قانون روش واگذاری این املاک و تخلیه آن را مشخص کرده است و شهرداری باید املاک شهر را به روش قانونی و نه به زور پس بگیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه چقدر دولت به درخواست‌های وی در جریان افتتاح خط ۶ توجه کرد، افزود: به طور لفظی این درخواست‌ها در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر محسن هاشمی حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان