Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@06:07:18 GMT

ظریف با بشار اسد دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۶۲۱

ظریف با بشار اسد دیدار کرد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بنا به دعوت رسمی مقامات سوریه وارد به این کشور سفر کرده است. ظریف بدون حضور خبرنگاران و عکاسان خبری به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

بیشتر بخوانید ظریف : برای اجرای توافقات دو کشور به سوریه آمده‌ام

جزئیاتی از سفر بشار اسد به تهران که تاکنون نشنیده‌اید +عکس

وزیر خارجه کشورمان با هدف بررسی روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و تقویت روزافزون این روابط میان دو کشور دوست و همپیمان استراتژیک به سوریه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح اهداف سفرش به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: برای هماهنگی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین اجرای توافقات صورت‌گرفته میان رؤسای جمهور دو کشور به سوریه سفر کرده‌ام، و با همین اهداف نیز سفری به ترکیه خواهیم داشت.

پیش از دیدار با رئیس جمهور سوریه ظریف به زیارت مرقد مطهر حضرت زینب (س) رفته بود.

این اولین سفر ظریف به سوریه بعد از سفر اخیر بشار اسد به تهران به شمار می‌رود. بشار اسد رئیس جمهور سوریه ششم اسفند ۹۷ در سفری مهم و تاریخی وارد تهران شد و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقامات بلندپایه سوریه همواره بر استراتژیک بودن روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند. ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اخیراً در گفت‌وگو با یک رسانه روسی تاکید کرده بود روابط سوریه و ایران استراتژیک است.

وزیر خارجه سوریه به شبکه روسیاالیوم گفته بود که در زمینه روابط سوریه و ایران با هیچ طرفی سازش نمی‌کنیم، زیرا این رابطه یک رابطه استراتژیک است.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات سوری قرار است به ترکیه نیز سفر کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل بشار اسد سوریه ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود