Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@09:05:48 GMT

ایجاد اشتغال نیازمند آشنایی با ایده های نو است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۱۵۷

ایجاد اشتغال نیازمند آشنایی با ایده های نو است

عیلرضا خاکپور روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس، به مشکل بیکاری قشر جوان اشاره کرد و گفت: با پیوند آموزش تئوری و عملی، روحیه خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان تقویت می شود.
وی اصلی ترین مشکلات آموزش و پرورش منطقه هریس را نبود وسایل و تجهیزات کافی در راستای هوشمند سازی مدارس عنوان کرد و افزود: از 70 مدرسه شهری و روستایی منطقه هریس 50 درصد مدارس با اولویت مدارس روستایی، نیازمند تامین تجهیزات هوشمندسازی است که حضور خیرین و همراهی مدیریت منطقه برای تجهیز مدارس بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اجرای فراگیر طرح جابر با شرکت حداکثری دانش آموزان نسبت به سال گذشته و نیز عدم به کارگیری کتاب های کمک آموزشی در مدارس را از نقاط قوت آموزش منطقه عنوان کرد.
رییس شورای آموزش و پرورش هریس به آمار بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: طبق ارزیابی های به عمل آمده آمار بازمانده از تحصیل، 20 دانش آموز است که نسبت به سال های قبل کاهش یافته است.
وی گفت: یکی از برنامه های مدیریت آموزش و پرورش هریس حرکت در جهت پوشش حداکثری دانش آموزان و مشارکت و آگاه سازی اولیای دانش آموزان در این زمینه است.
وی دغدغه ها و مشکلات بعدی پیش روی آموزش منطقه را کمبود نیرو در آموزش ابتدایی برای سال تحصیلی آتی عنوان کرد و توجه ویژه برای این مشکلات را خواستار شد.
خاکپور در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تلاش برای تک نوبته کردن مدارس منطقه جهت افزایش کیفیت آموزش را از برنامه های آتی مدیریت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در شهر هریس با انتقال اداره آموزش و پرورش به ساختمان جدید و خالی شدن مدرسه خلیج فارس و احداث یک مدرسه 6 کلاسه در شهر بخشایش مشکل دو نوبته بودن مدارس منطقه هریس برای سال تحصیلی آتی مرتفع می شود.
امام جمعه شهرستان هریس هم با اشاره به پیش رو بودن هفته معلم گفت: آیات بسیاری در قرآن کریم در رابطه با تعلیم و تربیت است و ارج نهادن بر معلمان نباید به روز خاصی مختص باشد زیرا که تکریم معلمان و بویژه بازنشستگان در واقع تکریم پروردگار است.
حجت الاسلام قهرمان احمدی گفت: آموزش و پرورش مجموعه ای است که برای پیشرفت، نیازمند مشارکت همگانی به خصوص اولیای دانش آموزان است.
وی دانش آموزان و نسل جوان را اصلی ترین سرمایه هر کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم نیاز است برای تربیت این قشر سرمایه گذاری شود و لازمه این امر نیز داشتن آموزش و پرورش، سیستم آموزشی پویا، معلمان و دبیران مجرب است.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/3071
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره آموزش و پرورش اشتغال خلاقیت شورای آموزش و پرورش نسل جوان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه جشنواره ایده‌شو دانش‌آموزی ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، جواد اشکبوس مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، روح‌الله کاظمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی‌شهر، وحید مالکی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان خمینی‌شهر، هاشمیان رئیس اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر، پرویز فخاری معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر، مسئولان شهرستان، مدیران، معاونان، معلمان مدارس سما و دانش‌آموزان در محل سالن اجتماعات مجتمع مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر برگزار شد.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به اهداف رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی گفت: دبیرخانه رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی مجتمع مدارس سمای خمینی‌شهر با همکاری مرکز رشد و باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در دو بخش پسران و دختران تشکیل شد.

جواد اشکبوس متذکر شد: این رویداد با هدف تبدیل جرقه‌های فکری دانش‌آموزان به ایده‌های برتر برای کسب و کار و اشتغال در آینده، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به روند اجرایی این رویداد پرداخت و ادامه داد: در گام اول مرکز رشد دانش‌آموزی با ساختاری منظم ازجمله تشکیل کمیته شورای برنامه‌ریزان شروع به فعالیت کرد و در گام دوم سامانه پُرس‌لاین طراحی شد و برای ثبت‌نام دانش‌آموزان دارای ایده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، تبدیل ایده به تولید محصول را به عنوان نکته جالب توجه در برگزاری این رویداد عنوان کرد و افزود: از مجموع هفت مدرسه مجتمع سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر بالغ بر ۳۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام انجام دادند که از این میان در مرحله نخست ۹۰ ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که از این تعداد ۲۳ ایده به مرحله نهایی راه یافت و با تشکیل جلسات و نشست‌های حضوری با دانش‌آموزان، ایده‌های اولیه ویرایش، بهینه‌سازی و تکمیل شد.

به گزارش آنا، در پایان این رویداد از ۲۳ ایده برتر دانش‌آموزی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایده‌های خوب دانش‌آموزان برای گره‌گشایی مشکلات استفاده می‌شود
  • تلاش برای تحویل ۱۲ هزار کلاس درس تا پایان امسال
  • ایجاد اشتغال پایدار در گرو فراگیری آموزش های مهارتی است
  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه