Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@23:20:24 GMT

اختصاص یارانه دستمزد به بنگاه‌های آسیب دیده از سیل

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۱۸۹

به گزارش ایلنا، علاءالدین ازوجی (مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) از اجرای طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل زده و پرداخت یارانه دستمزد به واحدهای آسیب دیده از سیل خبر داد.

ازوجی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گلستان با اعلام این خبر اظهار کرد: امداد نجات، اسکان و استقرار موقت و دائمی از جمله اقداماتی است که باید در استان‌های سیل زده صورت گیرد که در بخش امداد و نجات خوب عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که اقدامات پیش بینی شده برای ۹ استان سیل زده ارسال شده است، تصریح کرد: خوشبختانه بازخورد خوبی نیز داشته‌ایم تا نوع مداخلات و برنامه‌های ما در این مناطق مشخص شود.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی جلساتی با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکیدمان بر سفرهای هدفمند به مناطق سیل زده است تا اقدامات متناسب با وضعیت فعلی باشد.

ازوجی تاکید کرد: موضوع مشارکت سمن‌ها و جوامع محلی در نقاط آسیب دیده خیلی مهم است چرا که در مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی قبلی شاهد بودیم گروه‌هایی که از استان‌های مختلف آمده بودند بعد از مدتی مکان را ترک کردند و حالا احتمال این که بخشی جمعیت آسیب دیده این مناطق در حال مهاجرت باشند وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم موضوع مهاجرت را تنها از طریق طرح‌های عمرانی پیگیری کنیم اما می‌توان با اجرای طرح‌های اشتغالزا موقتی و پایدار، با مشارکت جوامع محلی نگهداشت مردم همان مناطق را راحت‌تر انجام داد.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در استان گلستان ۶ شهرستان خسارت دیدند که جمعیت این ۶ شهرستان ۶۰۴ هزار نفر است ولی جامعه هدف قطعا تغییر می‌کند.

ازوجی بیان کرد: اطلاعات استخراج شده از ۷۶ شهرستان خسارت دیده در سیل طی سیل اخیر نشان می‌دهد عمدتا شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری تا حدودی بالاتر از متوسط کشور داشتند دچار خسارت شدند بنابراین اقداماتی که در این مناطق انجام می‌شود باید به گونه‌ای باشد که هم موقتی، هم سریع و هم دائمی باشد تا آمار بیکاری از این مقدار بالاتر نرود و حتی بتوان با انجام مداخلات توسعه‌ای، اشتغال پایدار صورت گیرد و بیکاری کاهش یابد.

وی از اجرای طرح اشتغال عمومی خبر داد و گفت: برای ساخت و سازهای زیربنایی از ظرفیت خود روستاها بهره گیری می‌شود و تجربه قبلی در برخی مناطق به ما نشان می‌دهد اگر این اشتغال را ایجاد نکنیم ممکن است این جمعیت مناطق سیل زده به سمت سایر شهرها مهاجرت کنند.

ازوجی ادامه داد: بیش از چهار هزار نفر می‌توانند در قالب طرح مشاغل عمومی بین ۶ ماه تا یک سال کار کنند و با منابع عمومی حدود ۲۵ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بحث بیمه بیکاری برآوردهای اولیه ما نشان می‌دهد حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر مشمول بیمه بیکاری قرار می‌گیرند و البته ممکن است این آمار تا هزار نفر دیگر هم بالاتر رود.

وی گفت: دولت بنگاه‌هایی را در برخی شهرستان‌ها شناسایی می‌کند تا یارانه دستمزد پرداخت کنند و بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر یارانه دستمزد دریافت می‌کنند.

ازوجی ادامه داد: اطلاعات گرفته شده از استان نشان می‌دهد حدود چهار هزار مددجو با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان مشمول حمایت وزارت خانه می‌شوند، همچنین سه هزار مستمری بگیر سه میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

وی افزود: در بخش کمک هزینه بیمه روستاییان که بخشی از آن توسط خود افراد انجام می‌شود هزار نفر را شامل می‌شود اما باید برآورد دقیقی از بیمه کشاورزان، صنایع دستی و... هم تهیه شود.

ازوجی گفت: البته این آمار و اطلاعات باید نهایی شود حتما باید از معاونت‌های مربوطه در وزارت متبوع مجددا چک شود و مداخلات توسعه‌ای و سازکارهای مربوطه آن نیز کامل‌تر شود سپس اجرایی شود.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه اسدی مدیر پروژه سرمایه گذاری در طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی و امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی این وزارتخانه در سفر دو روزه به گلستان به بررسی مشکلات و آسیب‌های وارد شده به مناطق سیل زده پرداختند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گلستان سیل گلستان سیل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، حادثه ای که ۲۲ بهمن سال گذشته در جاده قزوین برای چهار بازیکن تیم بسکتبال رستمی نماینده این استان در لیگ جوانان رخ داد، منجر به آسیب دیدگی شدید آنها شد طوریکه سه نفرشان به کما رفتند و یک نفر هم با شکستی پا مواجه شد.

در فاصله یک هفته پس از این اتفاق، محمد امین کاظمی و امیر محمد اردکانی که با سطح هوشیاری بسیار پایینی در کما بودند، جان خود را از دست دادند.

حالا بعد از گذشت سه ماه از این حادثه، رهام یزدی دیگر بازیکنان آسیب دیده در آن حادثه نیز جان خود را از دست داد. وی چند روز از بعد از وقوع حادثه به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شد تا در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر و درمان باشد اما طی این مدت مدت در کما بود.

طاها فلاح، دیگر بازیکن آسیب دیده در این سانحه بود که بعد از چند روز بستری در بیمارستان، ترخیص شد.

خبرگزاری مهر درگذشت رهام یزدی را به جامعه ورزش و به ویژه بسکتبال و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

کد خبر 6090692 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد