Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان وی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به راهکار حل مشکل صندوق ها گفت: منحل کردن صندوق ها پاک کردن صورت مسأله است لذا باید آنها را احیا کنیم و چرا که در دوره ای به آنها دستبرد زده شد و برخی مقررات بنیه آنها را تضعیف کرد و باعث شد تاب آوری صندوق ها کاهش یابد پس باید با حل اشکالات، آنها را مجددا احیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید بدهی های خود به صندوق تأمین اجتماعی را پرداخت کند، ابراز داشت: باید تئوری احیای صندوق ها را دنبال کرد که در این خصوص قوانینی نیز وضع شد و گفته اشد اگر صندوق ها امتیازاتی می خواهند به آنها داده شود و البته دولت نیز پولی برای پرداخت ندارد لذا باید خلق ثروت صورت گیرد و اگر این کار با جدیت آغاز شود، مجلس نیز حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه با تأکید بر به کارگیری نیروی جوان در سطح مدیریت کشور بیان داشت: جوانان ذهن خلاق دارند و می توانند برای خلق ثروت تفکر کنند لذا باید از نیروی آنها استفاده شود تا وزارتخانه صرفا منتظر بودجه نفت نماند.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه باید برنامه ریزی زمانی برای حل مشکلات در سطح کلان داشت، یادآور شد: وضعیت اشتغال با سرمایه گذاری سنگین حل نمی شود و باید به سمت سرمایه گذاری های خرد و کوچک حرکت کرد البته ممکن است در درازمدت به نفع نباشد اما برای ایجاد اشتغال فراگیر و جلوگیری از بحران نیاز است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: باید از IT و مشاغل خانگی، مشاغل مربوط به گردشگری و کشاورزی که شامل گلخانه داری و پرورش ماهی در قفس می شود استفاده کرد که بسیار ثروت افزا هستند.

وی در ادامه آموزش برای اشتغال را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید آموزش های فنی و حرفه ای جدی گرفته شود و با فعال سازی بخش خصوصی، متناسب با ظرفیت استان ها آموزش داده شود همچنین باید تکنولوژی آموزشگاه ها نیز مدرن شود.

لاریجانی ادامه داد: در کنار کار روستایی باید صنایع جانبی در حوزه صنعت، معدن و گردشگری نیز فراهم شود تا جوانان مشغول باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده از بازار خارج از ایران برای کارگران و اعزام کارگران ایرانی به این کشورها، خاطرنشان کرد: وزارتخانه باید نقش اساسی در اعزام کارگران سازمانی به کشورها به خصوص همسایگان داشته باشد که به لحاظ اقتصادی و سیاسی بسیار مفید است.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سال 97 و برنامه های آن برای سال 98 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تیمی از کشور کرواسی در ایران حضور دارد که قرار است مجموعه سازمان فنی و حرفه ای با رایزنی با آنها اقدام به اعزام نیروهای متخصص به این کشور کند.

وزیر تعاون در ادامه با بیان اینکه بودجه تعیین شدن برای این وزارتخانه در سال 98 نسبت به سال 97 رشد داشته است، عنوان کرد: کاستی هایی همیشه وجود دارد اما امیدواریم در طول سال با تدابیری که اندیشیده ایم بتوانیم آن را جبران کنیم.

وی در ادامه تصمیم مجلس برای قانونی کردن افزایش حقوق و دستمزد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه بسیار کارگشا بود و در غیر این صورت ما نمی توانستیم اقدام به افزایش حقوق کنیم البته تلاش داریم این اقدام به گونه ای صورت گیرد که نه تنها به هزینه های کارفرما اضافه نشود بلکه از آن بکاهد و فشار کمتری وارد آورد.

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه برنامه سال 98 وزارت تعاون به صورت دقیق مکتوب و به معاونت ها ابلاغ شده است، یادآور شد: درباره مسأله صندوق ها مطالعه کرده ایم و همه چیز درباره آنها شفاف شده است لذا تلاش داریم صندوق ها را در یکدیگر ادغام کرده و یا ورشکسته ها را منحل کنیم.

این عضو کابینه دوازدهم درباره شستا عنوان کرد: قصد داریم به این سمت حرکت کنیم که شستا رفته رفته به سمت بورس حرکت کند همچنین تلاش داریم تا طلب خود از افرادی که به وزارت بدهکار هستند را با راهکارهایی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که جوانان باید وارد صحنه شوند البته ممکن است اشتباهاتی نیز داشته باشند اما با کسب تجربه حل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه پرداخت ها و دریافت های بهزیستی به صورت کاملا شفاف صورت می گیرد، اظهار داشت: معاونان این وزارتخانه بدون تبلیغات به مناطق سیل زده سرکشی کردند و جابجایی ساکنان به مناطق امن صورت گرفت تا شرایط آنها به ثبات برسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی حقوق دستمزد مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است

رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم ۸۰۰ نفر از پاکبانان شهر تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیزتر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است؛ اما سامانه ۱۳۷ که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش ۶۵ درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل موثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از ۹۱ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۱۴۰۰ خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

محمدی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته، ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته ۳۳ درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. ۱۷ هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگهداشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قرارداد‌ها به قرارداد‌های حجمی، قطعا از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سوالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند، اظهار کرد: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قرارداد‌های بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد؛ اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند، جرم است.

تنظیم پیش‌نویس قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران تا دو هفته آینده 

وی درباره زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای اولین بار است شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتر داشتند؛ لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قرارداد‌ها تنظیم شود. امیدواریم تا دو هفته آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص شیرابه و انتشار آن در هنگام حمل پسماند و در مجموعه آرادکوه، اظهار کرد: بیش از هفتاد سال است که در مجموعه آرادکوه زباله دفن می‌شود طبیعتا بوی نامطبوع در آنجا وجود دارد؛ لذا برنامه‌ریزی شده که به عنوان تنها راه حل آلودگی زیست محیطی و گاز متان موجود در آنجا استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات در طرح جامع دیده شده و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک ماه و نیم تأخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. هر چند که این موضوع برای شهرداری تهران پرهزینه است؛ اما آن را به عنوان یک راه حل تمام کننده و حلقه پایانی مدیریت پسماند پذیرفته است. اما موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته امروز خشک شده و دیگر وجود ندارد.

محمدی درخصوص تعداد کاربران اپلیکیشن نوماند گفت: هدف‌گذاری که دنبال کردیم این بود که روزانه ۱۹۰۰ نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند که در مجموع حدود ۴۲ هزار نفر می‌شد که در حال حاضر ۴۵ درصد از هدف‌گذاری ما محقق شده است و تبلیغات مویرگی برای افزایش تعداد کاربران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

جاری شدن شیرابه از خودرو‌های حمل پسماند تخلف است 

وی در خصوص شیرابه‌ای که از خودرو‌های حمل پسماند بعضاً جاری می‌شود نیز تصریح کرد: تمام تلاش این است که بویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلر‌ها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودرو‌ها در سال گذشته نوسازی و اورهال شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به صورت جدی افزایش پیدا کرده است. اگر این موضوع در سطح شهر دیده می‌شود تخلف است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهشی به صورت مشترک با شهاب‌خودرو راه اندازی خواهیم کرد که ماشین‌هایی طراحی کنند که به صورت وکیوم شده به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود و به این ترتیب وضعیت بهبود پیدا کند.

محمدی درخصوص بکارگیری اتباع غیرمجاز در حوزه مدیریت پسماند گفت: بکارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد؛ اما از افراد زیر ۱۸ سال و اتباع غیرقانونی پیمانکاران نباید استفاده کنند و در صورت انجام این کار تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم