Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مسابقه بزرگ عکس «منتظران منتظر» به همت کانون فرهنگی هنری بیت العباس (علیه السلام) بیرجند برگزار می شود.

«محمدحسین فروتنی» در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: اين مسابقه با هدف اعتلای مفهوم غنی فرهنگ ايرانی اسلامی، قصد دارد جلوه‌های عشق و دلدادگی مردم ولایتمدار خراسان جنوبی را در نیمه شعبان به تصوير بكشد و حرکتی فرهنگی در دنیای عكاسی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس (علیه السلام) بیرجند گفت: آئین‌های مهدویت در استان، آذین‌بندی‌ها، پذیرایی‌ها، کودکان و زنان مهدوی، مراسمات (جشن‌های) خاص در نیمه شعبان از جمله موضوعات این مسابقه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه عکاسان می توانند از ۳۱ فروردین لغایت ۹ اردیبهشت آثار خود را به دفتر کانون فرهنگی، هنری بیت العباس(ع) بیرجند ارسال کنند، ادامه داد: نتایج مسابقه پس از داوری حداکثر یک هفته بعد از آخرین روز دریافت عکس‌ها اعلام و منتخبان مسابقه هدایای خود را در مراسمی همزمان با جشن میلاد کریم اهل البیت امام حسن مجتبی(ع) دریافت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه این مسابقه در دو بخش دوربین موبایل و دوربین‌های معمولی یا حرفه‌ای برگزار می‌شود، گفت: شرکت برای تمام هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی در این مسابقه آزاد است.

 

فروتنی با تاکید براینکه عکس‌های موبایلی (5 قطعه) در فولدر جداگانه‌ای با نام «موبایل» گذاشته شود و نام و مدل موبایل حتما قید شود، افزود: چنانچه در بخش موبایلی تشخیص داده شود عکس با دوربین غیرموبایلی گرفته شده، عکس از مسابقه حذف خواهد شد.

 

به گفته وی، دستکاری عکس از لحاظ نور، کنتراست و رنگ به اندازه‌ای که از حالت طبیعی خارج نشود، مجاز است، عکس‌ها باید واقعی و مستند باشد و تصاویری که با نرم‌افزار ساخته شده و شبیه کولاژ یا پوستر است، پذیرفته نخواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس (علیه السلام) بیرجند تصریح کرد: ارسال کننده عکس به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود و چنانچه خلاف آن ثابت شود، اثر مربوطه از مسابقه حذف خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه عکس‌ها حداقل در قطع  768×1024 و بارزولشن 72 dpi ارسال شود، افزود: عکاسان می توانند آثار سال‌های گذشته خود را نیز ارسال کنند و برگزار کننده مجاز است از عکس‌های راه یافته ‌به مسابقه جهت برگزاری نمایشگاه، بروشور و... استفاده کند.

 


فروتنی درخصوص نحوه ارسال آثار هم گفت: آثار حتی‌المقدور باید در قالب CD (بدون زیپ) به دفتر کانون فرهنگی هنری بیت العباس(ع) بیرجند تحویل داده شود و مشخصات فردی عکاس از قبيل نام و نام خانوادگی، تاريخ تولد، شماره ملی، شهر محل سکونت، شماره تماس(ثابت و همراه)، آدرس محل سکونت و کد پستی در قالب یک فايل Word به همراه عکس‌ها ارسال شود.

 

وی یادآور شد: در بخش‌های عکاسی با دوربين و عکاسی با موبایل به si نفر برتر هر بخش لوح تقدیر و کارت هدیه اهدا می شود.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کمک به سیل زدگان خسارت سیل مجلس مسابقات قرآن بارندگی و سیلاب سیل خوزستان خبرگزاری شبستان بیرجند دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر

ایسنا/خراسان شمالی دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر خراسان شمالی بر ضرورت حضور قوی و پررنگ هنرجویان استان در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر تاکید کرد و از حضور پنج تیم استان در این المپیاد ملی خبر داد.

مسعود مرواری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا در حدود ۱۰ رشته این دوره از المپیاد شرکت کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های هنرستان هنرهای زیبا نیز تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا در چهار رشته تئاتر، سینما، ساز ایرانی و گرافیک شرکت کنند.

وی در ادامه به تشریح و تبیین اهمیت نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر پرداخت و با توجه به ظرفیت‌های خوب هنری در این استان، از دبیران رشته‌های مربوطه خواست تا نسبت به تولید آثار فاخر و قوی برای شرکت در این رویداد با تمام توان اقدام کنند.

مرواری با اشاره به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد اسلامی به دنبال رصد هنرستان‌های پویاست، افزود: فعالیت و حضور قوی در این رویداد چشم انداز روشنی را پیش روی استان در راستای حمایت‌های بیشتر وزارتخانه خواهد گذاشت.

 وی همچنین بر تنوع آثار ارائه شده در کنار کیفیت تولیدات تاکید کرد و خواستار همراهی هنرجویان با استادان راهنما و بهره گیری از تمام توان و ظرفیت هنری شرکت کنندگان در آیین رویداد ملی شد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تهیه و تامین مواد اولیه، فضا و امکانات برای خلق آثار در رشته های مختلف از هیچ گونه حمایت و همراهی دریغ نمی کند و از این روی هنرجویان باید تمام دغدغه خود را صرف تولید آثار فاخر کنند.

دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر، در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت و نقش کار تیمی و گروهی در رشته های مرتبط تاکید کرد و از هنرجویان منتخب برای شرکت در این رویداد خواست تا از فرصتی که نصیب آن‌ها شده به درستی استفاده کنند، زیرا این اتفاق تحولی را در آینده هنری‌شان رقم خواهد زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد