Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:05:52 GMT

ایثار ماندگار، این بار با اهدای اعضای 2 بانوی متوفی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۱۸۸

ایثار ماندگار، این بار با اهدای اعضای 2 بانوی متوفی

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اولین ایثار ماندگار استان کرمانشاه با اهدای اعضا مرحومه «فهیمه مرادی» فرشته ماندگار 47 ساله کرمانشاهی چند بیمار نیازمند به زندگی بازگشتند.
با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده نسبت به اهدای اعضا بدن شامل 2 کلیه و کبد این ایثارگر حیات، اولین اهدای عضو کرمانشاه در سال جاری به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین دومین ایثار ماندگار استان کرمانشاه نیز در فروردین ماه امسال انجام شد که در این اقدام ارزشمند، خانواده ای ایثارگر در شهرستان هرسین با اهدای اعضا فرشته ماندگار مرحومه «زهرا توکلی هرسینی» 43 ساله اهل و ساکن شهرستان هرسین، حیات دوباره به بیماران دل خسته و نیازمند بخشیده شد.
با ایثار و فداکاری خانواده توکلی پس از تایید مرگ مغزی این بخشنده حیات، 2 کلیه و کبد وی اهدا شد.
این اولین اهدای عضوی است که در شهرستان هرسین انجام می شود.
به گفته مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.
دکتر زهرا کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باتوجه به نیاز استان، امسال شرایط برای پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فراهم می شود.
وی اظهار داشت: براساس شاخص ها باید سالانه 30 مورد اهدای عضو در استان ها انجام شود که در سال گذشته حدود 6 مورد اهدای اعضا در کرمانشاه انجام شده است.
به گفته او، امسال تاکنون 2 مورد اهدای عضو در استان داشته ایم.
وی تصریح کرد: در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزان شان، آن را به نیازمندان اهدا می‌کنند و جان عده ای را نجات می دهند.
کریمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تمام توان برای ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو می کوشد، گفت: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند.
اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اهدای عضو تامین اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زهرا قلب 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تمرین پرسپولیس با حضور چهره ویژه سکوها
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب