Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:13:39 GMT

با شناسنامه سرزمین ایران می توان کارهای بزرگ انجام داد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۱۸۵

با شناسنامه سرزمین ایران می توان کارهای بزرگ انجام داد

مسجدجامعی در آیین رونمایی از دانشنامه نهضت هنرهای مردمی ایران گفت: با شناسنامه سرزمین ایران می توان کارهای بزرگ انجام داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، «احمد مسجدجامعی» در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «دانشنامه نهضت هنرهای مردمی ایران» که به تازگی توسط انتشارات سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر شده است، گفت: ما قدر فرهنگ، تاریخ، میراث و هنر کشور خود را به خوبی نمی دانیم اما با توجه به مقاومت بناهای تاریخی در سیل های اخیر متوجه شدیم که هر آنچه از معماری گذشته باقی مانده برای ما بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در سیل اخیر لرستان به سوالی در خصوص تاریخ ایران پاسخ داده شد آن هم چگونگی تخریب نشدن پل صدها ساله این شهر بود. در زلزله بم نیز شاهد مقاومت بناهای قدیمی و از بین رفتن بناهای جدید بودیم این اتفاق نشان می دهد که بناهای امروزی به دلیل تصرفات زیاد یکدستی و یکپارچگی خود را از دست داده اند.

 

مسجدجامعی با بیان اینکه برخی از کشورها از آثار تاریخی کشور ما نمونه برداری می کنند، افزود: ما سابقه بسیار زیادی در پل سازی و بهره برداری از ظرفیت های مختلف هنری داریم اما امروز پس از گذشت چند قرن به دلیل بی توجهی به میراث خود در حوزه هنر با پیشرفت خاصی مواجه نبوده ایم.

 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در تهران سالهاست که به دلیل تغییر نگاه افراد به عالم هنر، باغ های این شهر تاراج‌ می شوند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است. آرایه های آثار تاریخی ما بسیار زیاد است به همین دلیل باید به هنر خود توجه بیشتری داشته باشیم.

 

مسجدجامعی با تاکید اینکه هنرمندان معتقدند علم نباید محدودیت بیاورد، گفت: افرادی که در حوزه های هنری فعال هستند به دلیل عشق و تواضع در وجودشان از بیان کار خود پرهیز می کنند در حالی که آنها کارهای ارزشمندی برای تاریخ این کشور بر جای می گذارند.

 

وی با اشاره به اینکه هر هنری به ادبیات خاصی متصل می شود، افزود: باید در دنیای مدرن هم از ظرفیت های هنری به خوبی استفاده کنیم چراکه هر فهمی از هنر گذشته باید در جهان امروزی نیز شناخته شود. معتقدم ما نباید از جهان امروزی فاصله بگیریم بلکه باید با شناسنامه خود در جهان کنونی حضور تاثیرگذارتری داشته باشیم.

 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما علاوه بر حفظ سابقه در تاریخ هنری خود باید شرایطی فراهم کنیم که بتوانیم از ظرفیت های امروزی نیز در جامعه هنری به خوبی بهره مند شویم.

 

مسجدجامعی گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم از سبک قلم و نوشته های استاد سیف در راستای تدوین و تکثیرهنر گذشته بیشتر بهره مند شویم تا منشاء دستاوردهای جدید قرار گیرد. در دنیا ظرفیت های جدیدی به وجود آمده به همین منظور می توان با شناسنامه این سرزمین کارهای بزرگی انجام داد.

 

لازم به ذکر است؛ با همکاری فرهنگستان هنر، دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان و کمیسیون ملی یونسکو از مجموعه کتاب‌های دانشنامه نهضت هنرهای مردمی ایران رونمایی شد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان سیل روز جوان خبرگزاری شبستان سیل خوزستان خسارت سیل مسابقات بین المللی قرآن احمد مسجدجامعی رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره شیوه‌های انجام کار‌های فرهنگی اظهار کرد: در فهم دین و مسائل دینی، وجود عقل بسیار ضروری و لازم است و اگر در این فهم، عقل را کنار بزنیم، دچار جمود و خسران خواهیم شد.

وی افزود: در دانشگاه باید به عقلانیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. پیامبر خدا برای انجام کار‌های فرهنگی از بهترین روش‌ها استفاده می‌کرد و به همین دلیل در انجام کار‌های خود اسوه حسنه نام گرفت. در واقع به پیامبر چنین ابلاغ شد که‌ ای رسول تو نشان دهنده راه درست به بندگان خدا هستی که مسیر هدایت را تبیین کردی و به مردم نشان می‌دهی. زمینه تصمیم‌گیری را برای مردمان فراهم کرده، اهل بیت هم زمینه انتخاب و تصمیم‌گیری را برای همگان فراهم می‌کنند؛ اما در کار خود از روش و راهکار محبت، کمک می‌گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: پس باید در کار و فعالیت‌های فرهنگی همانند پیامبر، دغدغه‌مند و دلسوز باشیم و کار را با ابزار محبت به پیش ببریم، انسان تشنه و بنده محبت بوده و این شیوه محبت‌آمیز به‌ویژه در تربیت نسل جوان بسیار مطلوب و بازخورد ناشی از آن هم بسیار خوب و چشمگیر است.

عارضی با برشمردن ویژگی‌هایی که در انجام امور فرهنگی باید مد نظر داشت، عنوان کرد: برای انجام کار‌های فرهنگی به شکل صحیح و مطلوب، باید سه ویژگی را مد نظر قرار دهیم، تعمیق کار‌های فرهنگی که انجام امور فرهنگی در این بخش باید دارای عمق باشد و از انجام کار به صورت سطحی و ضعیف بپرهیزیم و در واقع کار‌ها را به صورت بلیغ به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: تربیت عالم، تولید علم با جهت دادن به عالم و علم از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌هاست که باید مدنظر قرار گیرند. نکته دوم تداوم کار‌های فرهنگی و ادامه‌دار بودن آنها و نکته سوم تکثیر کار‌های فرهنگی است که در انجام کار‌های فرهنگی باید تشکل ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع ایجاد ارتباط با مخاطبان امور فرهنگی مطرح کرد: در ارتباطات فرهنگی نوع عملکرد، نوع ارتباط با مخاطبان، نوع بیان و صحبت کردن و استفاده از قول همراه با محبت جزء شرایط لازم در انجام کار است. انجام کار‌های فرهنگی باید با روش‌های نوین و به شکل مورد علاقه جوانان و در قالب‌های محبت‌آمیز صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده