Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید علی بحرینی مقدم  در جلسه عصر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولین استانی در سالن جلسات اداره کل بحران خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش مجدانه دستگاه های متنوع خدمت رسان در بخش های مختلف در استان خوزستان موجب ارائه آمار و ارقام متفاوتی میشود که جمع بندی کار را سخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود یک مدیریت جامع بحران با یک تقسیم بندی وظایف و یک فرماندهی، بسیار ضروری است.

بحرینی مقدم خاطرنشان کرد: حجم کمک ها و تجهیزات و امکانات ورودی به خوزستان در اسکان و حمایت از سیل زدگان بیش از ظرفیت مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در برخی اردوگاهها با جمعیت ۲۰ هزار نفر تا ۱۸۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می شود که نشان دهنده عدم مدیریت صحیح در این زمینه است بارها تاکید کردیم مواکب غذا توزیع نکنند.

رئیس ستاد پشتیبانی، امداد رسانی و اسکان مناطق سیل زده خوزستان، خاطرنشان کرد: این استان طی سیلاب اخیر با تنوع خدمات چشمگیری مواجه بوده است در شمال استان مشغول بازگرداندن اهالی روستاهای تخلیه شده و در جنوب در حال پیشگیری و جلوگیری از نفوذ آب به بخش های دیگر هستیم که نیازمند یک مدیریت جامع است.

وی تاکید کرد: باید در مواجهه با بحران، حوادث و مدیریت آنها تجدید نظر کنیم.

بحرینی مقدم با تاکید بر این نکته که خواهش می کنم در خصوص آسیب های اجتماعی پسا سیل و بحران های ناشی از آن این از هم گسیختگی وجود نداشته باشد، بیان کرد: لازم است در مدیریت پس از بحران هر دستگاهی به طور جداگانه برای خود شرح وظایف تعریف نکند و همه در چهارچوبی منسجم و تحت فرماندهی یک مدیریت جامع بحران تقسیم وظایف شوند تا شاهد کمترین آسیب های اجتماعی پس از سیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم از آنجا که خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور است و ما امسال برای خریداری ۲ میلیون تن گندم مازاد هدف گذاری کرده بودیم و بروز سیل در مزارع گندم آماده درو موجب خسارت به روستاییان شد، در پرداخت خسارت به کشاورزان بسیار دقت شود و ارزیابی و تعیین خسارت به درستی انجام شود که توجه به همین نکته پرداخت خسارت در جلوگیری از آسیب های اجتماعی به این قشر مؤثر خواهد بود.

بحرینی مقدم در پایان بیان کرد: باید توجه داشت که کار ما در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پس از بحران سیل بسیار سخت خواهد بود باید تلاش کرد در مراحل بازگرداندن مردم خسارت دیده به شرایط عادی با کمترین آسیب مواجه باشیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب