Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@02:57:15 GMT

ورود اپل به ماراتن خودروهای خودران

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۸۷۹

ورود اپل به ماراتن خودروهای خودران

شرکت اپل در حال مذاکره برای تولید سنسورهایی است که می تواند در حوزه خودروهای خودران مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع نشان می دهد که شرکت اپل نیز به ماراتن خودروهای خودران پیوسته است.

اپل مذاکراتی را با حداقل چهار شرکت به عنوان تامین کنندگان سنسورهای هوشمند مورد نیاز برای نسل بعدی خودروهای خودران آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد اپل به دنبال واحدهای کوچکتر، ارزان تر و در دسترس تر از سنسورهای فعلی است. این مذاکرات می تواند یک نشانه از این موضوع باشد که اپل می خواهد خودروی خود ران بسازد. این حرکت شواهد تازه ای از جاه طلبی های جدید اپل برای وارد شدن به دربی خودروهای خودران ارائه می دهد.تلاش های اپل در پروژه تیتان  نیز از دیگر شواهد دورخیز اپل برای حضور در پروژه های خودران است.

برخی از منابع آگاه که با سازنده آیفون ارتباط دارند می گویند اپل در تلاش است با استفاده از یک "طراحی انقلابی"، یک خودرو هوشمند و خودران را به شکل ناگهانی رونمایی کند. درواقع تلاش برای توسعه سنسور به این معنی است که اپل میخواهد کل زنجیره سختافزاری خود را برای هدایت خودروهای خودمختار به کار ببندد و به شرکتهای خودروسازی و سرمایه گذاران در مسابقه خودروهای خودران پیوسته است.

در حال حاضر کاستی هایی در مورد خودروهای خودران وجود دارد که به نظر می رسد اپل علاقه مند به حذف این کاستی ها است.هنوز مشخص نیست که آیا هدف پروژه اپل ساخت وسیله نقلیه جدید است یا همکاری با یک شریک برای یک پروژه مشارکتی خودران.

اما آنچه که از علاقه اپل به سیستم های خودران مشخص است، تمایل و عزم بالای اپل برای رقابت در حوزه خودروهای خودران است. وایمو از شرکت های زیرمجموعه آلفابت مسیر مشابهی را طی کرده است اما به نظر می رسد اپل علاقه مند به کاهش هزینه ها است. طرح هایی که اپل دنبال می کند می تواند به طور بالقوه با تکنیک های تولید نیمه هادی متداول ساخته شود./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​

تین نیوز

شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده های میلیون ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ببینید | تاکسی‌های خودران به خیابان آمدند!
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​