Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@19:47:33 GMT

گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، نخستین گام تحقق است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۶۱۲

گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، نخستین گام تحقق است

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نخستین قدم برای تحقق آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، نخستین کرسی گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب اسلامی به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سالن پروین اعتصامی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به توجهی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان قائل شده‌اند و ۴۰ بار لفظ جوان را به‌کار برده‌اند، اظهار کرد: برای ایفای نقش مؤثر جوانان مسئولان باید به آنان میدان بدهند؛ چراکه این جوانان بودند که در مدت هشت سال دفاع مقدس مقابل ۴۵ کشور به سرکردگی صدام، مقاومت و جانفشانی کردند و با اینکه ۱۸ تا ۲۵ سال سن داشتند یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادند.

حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده تصریح کرد: جوانان با قوت، باور قلبی، شناخت و معرفت نسبت به واقعیت‌ها با هوشیاری، ابتکار، سرعت عمل، همت بلند و اراده قوی می‌توانند در گام دوم انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته باشند.

وی با تأکید بر شناخت، احصای نواقص، کاستی‌ها، نقاط قوت، فرصت‌ها و تهدیدها در گام اول و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: باید با رفع کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت با تدوین برنامه‌های راهبردی به سمت قله‌های پیشرفت و سرافرازی حرکت کنیم.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: تا مبانی نظری اندیشه‌های اسلام و اندیشه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انقلاب در مغز و اندیشه افراد درست نشود، نظام فکری و اندیشه‌ای اصلاح نمی‌شود و در دلها نمی‌نشیند؛ چراکه تا فکر قانع نشود، دل تبعیت نخواهد کرد.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب گام نخست برای تحقق آن است، مطرح کرد: ساختارها و چیدمان‌ها باید تغییر یابند و در راستای تحقق بیانیه گام دوم قرار گیرند و در این راستا نقش قوای سه‌گانه بسیار مهم است.

وی یادآور شد: کسی که انگیزه دارد، خسته نمی‌شود و اعتماد به نفسی که در گام اول انقلاب به‌دست آمده، ثابت کرد که مقاومت‌ها، تلاش‌ها و جهاد در عرصه‌های مختلف نتیجه‌بخش است.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، امیدواری را مایه موفقیت دانست و  تربیت جوانان در تراز انقلاب اسلامی را از وظایف باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، حوزه‌های معاونت فرهنگی، دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی عنوان کرد.

فاتح‌علی عیدی، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این برنامه متذکر شد: سال‌جاری ۳۰ برنامه با موضوعات مختلف برای اعضای باشگاه و دیگر دانشجویان  پیش‌بینی کرده‌ایم که کرسی گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب نخستین برنامه باشگاه در سال ۹۸ است.

وی توضیح داد: چهار رویداد استارت‌آپی و کارآفرینی، پنج کارگاه آموزشی ـ تخصصی و پنج بازدید علمی ازجمله برنامه‌های تدوینی است که برای توانمندسازی علمی و پژوهشی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان ترتیب داده‌ایم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ابراز امیدواری کرد  که اعضای باشگاه پژوهشگران جوان با شرکت در برنامه‌های تدارک دیده شده توانایی‌های علمی و اجرایی خود را ارتقا دهند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش نیمه شعبان روز ارتش خبرگزاری شبستان خسارت سیل ارتش اردبیل سیل بیانیه گام دوم انقلاب ابراهیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود