Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@08:44:42 GMT

اردبیل به قطب تولیدات گلخانه ای کشور تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۲۶۵

اردبیل به قطب تولیدات گلخانه ای کشور تبدیل می شود

خلیل نیکشاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: احداث بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در زمستان گذشته به مساحت یکهزار و 500 هکتار در مجتمع کشت و صنعت مغان آغاز شده و تاکنون 400 هکتار آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی تولید در فضای بسته و کشت گلخانه ای را جزو برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام و بیان کرد: علاوه بر این، یکهزار هکتار در منطقه بران شهرستان پارس آباد مطالعه احداث آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در پنج شهرک کشاورزی استان واحدهای گلخانه ای با مساحت 100 هکتار طی فراخوانی برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده شده است.
نیکشاد با اشاره به اهتمام ویژه مدیران استان برای تکمیل زیرساخت های این گلخانه ها اضافه کرد: احداث یک مجتمع گلخانه ای دیگر نیز طی تفاهم نامه ای بین شرکت شهرک های صنعتی کشاورزی ایران و استانداری اردبیل در کشت و صنعت پارس در منطقه مغان به مساحت 100 هکتار آغاز شده است.
وی گفت: با بهره برداری این واحدها، 750 هزار تن محصول زراعی گلخانه ای در استان اردبیل تولید و روانه بازار می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: احداث این میزان گلخانه موجب ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر و صرفه جویی در مصرف 435 میلیون متر مکعب آب در استان خواهد شد.
وی تغییرات آب و هوایی، بحران آب، فرسایش خاک و نیاز به سرمایه و تولیدات مستمر را از جمله اهداف توجه به تولیدات گلخانه ای در کشور و به خصوص استان اردبیل برشمرد و گفت: این موضوعات ایجاب می کند که تولیدات گلخانه ای در استان گسترش یابد.
وی اضافه کرد: میزان تولید محصول در مجتمع های گلخانه 10 برابر بیشتر از فضای باز بوده و نیاز آبی آن نیز 10 تا 12 برابر کمتر از تولید مزرعه های روز باز است.
نیکشاد کنترل و مهار مطلوب عوامل خسارت زای طبیعی و غیرطبیعی از جمله بیماریها و آفات و نیز اشتغالزایی 10 برابری نسبت به تولید در مزارع باز را از جمله مزیت های ایجاد مجتمع های گلخانه ای ذکر کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین از راه اندازی واحد تولیدی گل رز هلندی در شهرستان خلخال و کوثر در سال گذشته خبر داد و گفت: 12 واحد گلخانه در جنوب استان اردبیل در حال احداث است و با توجه به بازار مناسب و ظرفیت منطقه، شهرستان های خلخال و کوثر به قطب گلخانه ای تولید گل رز تبدیل می شود.
به گزارش ایرنا، با وجود شرایط مناسب آب و هوایی و منابع تولید از جمله آب و خاک مرغوب، 42 هکتار مجوز برای احداث گلخانه در استان اردبیل صادر شده ولی تاکنون 10 هکتار مجتمع تولید محصولات گلخانه ای در این استان احداث شده است.
1905
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سرمایه صرفه جویی در مصرف کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی

جشنواره «آسمون» که با محوریت بسترسازی و حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی برگزار می‌شود، با انتشار فراخوان رسما شروع به کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  ستاد خبری جشنواره آسمون، اولین دوره جشنواره آسمون با هدف بسترسازی برای تولیدات نوجوانان در فضای مجازی به همت مرکز ملی فضای مجازی و با حمایت و مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در نیمه اول سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال در ۶ بخش می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثارشان را تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به جشنواره آسمون ارسال کنند.

در متن فراخوان جشنواره آسمون آمده است:


مرکز ملی فضای مجازی با هدف بسترسازی برای استعداد های ویژه، ترویج تفکر خلاق و منتقدانه و شناسایی نوجوانان فعال و کنشگر، نخستین دوره جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» را برگزار می‌کند.

موضوعات جشنواره:
۱- حرفمون (هویت فردی)
خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟
سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و...


۲- دوستامون(هویت اجتماعی)
ارتباطات اجتماعی مون رو میگیم
راه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی ها و خانواده‌مون


۳- فضامون (هویت مجازی)
تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟
مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و...و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم


۴- خاکمون (هویت ملی)
تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیم
از تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.

۵-خدامون (هویت دینی)
درباره فرهنگ دینی مون میگیم
ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌هایدینی‌مون

۶- واکنشمون
واکنشمون نسبت به اتفاقات و رویدادهای ملی
مثل : سیل سیستان و بلوچستان، افتخارآفرینی تیم فوتبال ساحلی، طوفان الاقصی و...
بخش ویژه: راستی ما یه بخش ویژه هم داریم که میتونین برای اون هم تولید محتوا کنین. ماه رمضون و عیدنوروز از همون قدیم ندیما پر از خاطره و اتفاق های عجیب و غریب و جذاب بوده. امسال اینها با هم همزمان شده... شما می توانید درباره این عیدِ رمضانی و یا کلا نقطه های آغاز تولید محتوا کنید.

بخش‌های جنبی جشنواره:


۱. بخش مربیان:
با توجه به نقش مهم تعلیم و تربیت و خانواده و مربیان و معلمان در شکل گیری نگرش و شخصیت نوجوانان بخش های ذیل برای تولید محتوای فضای مجازی توسط اولیا و مربیان در جشنواره آسمون قرارداده شده که در این بخش نیز آثار برتر معرفی و به تولیدات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.


محورهای این بخش عبارتند از :
۱_کودکان و نوجوانان مصرف بیش از حد فضای مجازی
۲_مخاطرات کودکان و نوجوانان در فضای مجازی
۳_ هویت مجازی کودکان و نوجوانان
۴_مواجهه اخبار جعلی و کودک و نوجوان

۲. بخش ایده‌ها: در این بخش می‌توانید ایده‌هایی که برای تولید محتوا در فضای مجازی دارید و متناسب با دغدغه‌ها و محورهای جشنواره است را بگویید.

قوانین ارسال ویدیو


۱- دوربین رو عمودی تنظیم کنیدو فیلم بگیرید
۲- مدت زمان ویدیوت ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد
کجا ویدیو بفرستیم؟
اپلیکیشن دیدیمون رو نصب کنید.
بعد از ورود به اپلیکیشن، روی دکمه آس‌مون کلیک کنید و ویدئو را ارسال کنید.

این جشنواره برای رده سنی۹ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده و مهلت ارسال آثار از یکم فروردین لغایت ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ خواهد بود. مراسم اختتامیه این جشنواره عید غدیر خواهد بود.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تولید گاز‌های گلخانه‌ای در آلمان
  • حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی
  • «بیدمشک»پیام آور بهار در ارومیه/ کشت بیدمشک در ۶۰ هکتار
  • کاشت حدود ۷۵۰ هزار اصله نهال در استان اصفهان
  • افتتاح ۵ مجموعه پتروشیمی جدید در سال ۱۴۰۳
  • سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها در کردستان
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • موضوع احداث پارکینگ در بستر رودخانه بالیقلوچای تحت رصد دادستانی