Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@00:48:09 GMT

تسهیلات جدیدی برای اشتغال بانوان روستایی ارائه می شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۰۵۹

تسهیلات جدیدی برای اشتغال بانوان روستایی ارائه می شود

ابتکار از تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان در استان گلستان خبر داد و گفت: این آمادگی را داریم که در سال ۹۸ صندوق‌های اعتباری خرد بانوان را کمک کنیم و تسهیلات خاصی برای اشتغال بانوان روستایی پیش بینی شده که به‌زودی اعلام می‌شود.

«معصومه ابتکار» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به سند ارتقاء وضعیت زنان گفت: این سند مسایل و مشکلات مختلف شهرستان ها در حوزه زنان و خانواده را در مقایسه با سطح کشور  سنجیده و مورد بررسی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  بیان کرد: این سند یک برنامه اجرایی در قالب قوانین موجود، اسناد بالا دستی و سیاست های ابلاغی رییس جمهور در حوزه زنان است، که شامل برنامه ها و اقداماتی که در هر استان برای حل مشکلات زنان باید صورت بگیرد.

 

 وی اظهار کرد: سند ارتقاء وضعیت زنان در اواخر سال 1397  در برخی استان ها به ویژه در استان کرمانشاه به تصویب رسید و هفته گذشته نیز در استان گلستان تصویب شد.

 

ابتکار همچنین از راه اندازی مرکز آموزش، توان افزایی و عرضه صنایع دستی در آق قلا خبر داد و تصریح کرد: قرار شد با کمک های دولت، ساخت این مرکز هر چه سریع تر تسهیل شود.

 

وی اظهار کرد: موضوع آموزش و مهارت افزایی نیز در دولت مد نظر قرار دارد که در بخش رسمی نظام آموزشی توسط فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی انجام می شود همچنین برگزاری کلاس های مهارت افزایی و توسعه کسب و کار با هدف تربیت نیروهای توانمند انجام می شود که آنها با حضور در جامعه باعث افزایش توانمندی در میان زنان باشند.

 

وی با بیان اینکه شرایط زندگی در روستاهای آق قلا و گمیشان بهتر شده است و زندگی مردم به حالت عادی برگشته، است افزود: هنوز در بعضی از روستاها مردم با مشکلات زیادی رویرو هستند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خاواده با اشاره به استفاده از صندوق های خرد بانوان روستایی برای توانمند سازی زنان سیل زده گفت: این آمادگی را داریم که در سال ۹۸ صندوق‌های اعتباری خرد بانوان را کمک کنیم و تسهیلات خاصی برای اشتغال بانوان روستایی پیش بینی شده که به‌زودی اعلام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته سهمی از این صندوق به وزارت جهاد کشاورزی داده شد، آنها نیز در این راستا برنامه هایی داشتند، امیدواریم امسال نیز با قوت بیشتری برای کمک به کارگاه های آسیب دیده مناطق سیل زده اقدام کنند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران ارتش روز ارتش مقام معظم رهبری کانون مساجد سند ارتقاء زنان استان گلستان معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان