Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بررسی راهبردها و اولویت های فرهنگی رونق تولید را از دستورکارهای سال جاری شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کرد و گفت: اثرات فرهنگی و مهمترین موانع و تهدیدات فرهنگی در رونق تولید در این جلسات بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در نودوهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان اظهار کرد: در اولین روزهای سالجاری حوادث تلخ و ناخوشایندی برای هموطنان مان اتفاق افتاد که ضمن همدردی با حادثه دیدگان، از همه ٱحاد مردم کشور که با فرهنگ نوعدوستی که نشات گرفته از سبک زندگی ایرانی و اسلامی است، به هموطنان مان یاری رساندند کمال تشکر را داریم و قدردان این حسن رفتار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلال قلعه شاخانی در ادامه با اشاره به برنامه های فروردین ماه حوزه فرهنگ و هنر استان عنوان کرد: کمک به کودکان بی سرپرست در حوادث اخیر توسط هنرمندان و آحاد جامعه، اجرای برنامه های هنری هنرمندان به نفع سیل زدگان، کسب عناوین برگزیده جهانی توسط هنرمندان استان و برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری از جمله عناوین برنامه های فرهنگی و هنری استان در یک ماه اخیر بود.

 

وی، اجرای عمومی تئاترهای برگزیده جشنواره های ملی و استانی، برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند، برگزاری جشنواره جوان سوره، رونمایی از پوستر کنگره مشاهیر کورد را از دیگر برنامه های فروردین ماه حوزه فرهنگ و هنر استان برشمرد و افزود: ظرف چند روز آینده نیز شاهد برگزاری نخستین جشنواره رسانه های کوردی و سومین جشنواره ادبی پرژه در شهرستان کامیاران هستیم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان نیز اذعان کرد: رمضان ماه خودسازی و نزول قرآن است و بر همین اساس و در راستای بهره مندی از فیوضات این ماه پرخیر و برکت، ویژه برنامه های قرآنی در قالب شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیش بینی شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بررسی راهبردها و اولویت های فرهنگی رونق تولید را از دستورکارهای شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد و افزود: اثرات فرهنگی رونق تولید، مهمترین موانع و تهدیدات فرهنگی در رونق تولید از جمله مباحثی است که در جلسات شورای فرهنگ عمومی به بحث گذاشته خواهد شد.

 

قلعه شاخانی، به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز اشاره و خاطر نشان کرد: موضوعاتی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی، افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، قانون‌گرایی در زندگی شهروندی، عفاف و حجاب اسلامی، روابط خانوادگی و روابط اجتماعی، تقویت مبانی دینی و اعتقادی در بین نسل جوان و نوجوان، تکریم والدین و مربیان و راه های ترویج ازدواج اسلامی در قالب بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری احصا و در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بررسی می شود.

 

امام جمعه شهرستان دیواندره نیز در ادامه این جلسه از برگزاری همایش سیدمحمد شریف حسینی در این شهرستان خبر داد و گفت: همراهی و همگامی مردم دیواندره در برنامه های فرهنگی و هنری قابل توجه است.

 

فرماندار دیواندره نیز در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات ماهیانه این شورا و بررسی آسیب ها اجتماعی و مسائل فرهنگی شهرستان دیواندره در جلسات شورای فرهنگ عمومی، یکی از مشکلات دیواندره را کمبود اعتبارات اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و سرانه فضای فرهنگی اعلام و خواستار اختصاص اعتبارات فرهنگی برای توسعه این شهرستان شد.

 

در ادامه این جلسه گزارش اقدامات جهاد کشاورزی استان در خصوص صرفه جویی در مصرف آب در مصارف کشاورزی به عنوان دستورکار جلسه شورای فرهنگی عمومی ارائه و بررسی شد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن نیمه شعبان نیمه شعبان خبرگزاری شبستان روز ارتش خسارت سیل امام زمان عج مسجد مقدس جمکران کانون مساجد جشنواره مدهامتان شورای فرهنگ عمومی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است