Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:16:42 GMT

سیل فروکش کرد، آبخیزداری را احیا کنیم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۸۰۷

سیل فروکش کرد، آبخیزداری را احیا کنیم

در بخش هایی از این مطلب آمده است: زمانی که از محیط زیست و بحران آب در ایران صحبت به میان می آید، مباحث زیادی برای مقابل با آن مطرح می شود. اما شاید موضوعی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، بحث آبخیزداری باشد. آبخیزداری یعنی بهره گیری از مجموعه گسترده دانش و تجربه در یافتن راه های پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب های مخرب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بگفته کارشناسان در حال حاضر کشور ایران با هفت چالش در حوزه آبخیزداری مواجه است که رفع این مشکلات باید در راس امور مسئولان قرار گیرد.
یکی از آسیب هایی که پیوسته طرح های آبخیزداری را تهدید می کند، عدم نظارت و سرکشی مسئولان از نحوه پیشرفت آنهاست. برخی از این طرح ها دور از انظار مردم و در نبود ناظر طرح به شکلی تاسف بار و با مصالحی فوق العاده سست و نامطمئن مراحل ساخت را طی می کنند. ضروری است تا این آسیب ها برطرف تا شاید استفاده حداکثری از روان آب ها و بارش ها در کشور باشیم.
7363/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران سیل محیط زیست احیا فروکش 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان