Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:20:16 GMT

اصفهان| ذوب‌آهن و الوصل؛ سبزپوشان بر فراز آسیا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۱۷۶

اصفهان| ذوب‌آهن و الوصل؛ سبزپوشان بر فراز آسیا

نمایش بدون نقص ذوب‌آهن مقابل الوصل نشأت گرفته از ۴ فاکتور آمادگی بالای روحی، بدنسازی مناسب، بالا رفتن نرخ بهره‌وری مهاجمان و هماهنگی کامل بازیکنان با تاکتیک انتخابی منصوریان است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، روز دوم از هفته نخست دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2019 شب گذشته برگزار شد که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان موفق شد با نتیجه 2 بر صفر الوصل امارات را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن در دیداری که نتیجه آن، مشخص‌کننده سرنوشت این تیم برای ادامه لیگ قهرمانان بود، مقابل الوصل امارات به میدان رفت و با کسب یک پیروزی با ارزش بخش زیادی از راه صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی، طی کرد.

سبزپوشان با 3 امتیاز ارزشمندی که به دست آوردند، 10 امتیازی شده و موفق شدند در 2 هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی، صدرنشین قاطع گروه A لقب گیرند.

ذوب‌آهن بازی بدون نقص و درخشانی را ارائه داد. تیم منصوریان این روزها یکه‌تاز فوتبال ایران به ویژه در لیگ قهرمانان بوده و با توجه به داشته‌هایش، فوتبال باکیفیت و جذابی را به نمایش می‌گذارد. ذوب‌آهنِ منصوریان علاوه بر آنکه خوب نتیجه می‌گیرد، خوب نیز توپ را در زمین به گردش درمی‌آورد، خوب موقعیت می‌سازد و خوب‌تر گل می‌زند. این مسأله از آن جهت اهمیت دارد که ذوب‌آهن از ابتدای لیگ تا اوایل نیم‌فصل دوم در گلزنی با مشکلات زیادی رو‌به‌رو بوده و به همین دلیل امتیازات زیادی را از دست داد. آنچه مشخص است منصوریان با شناخت دقیق از توانایی‌های بازیکنانش، موفق شده است تاکتیک مناسبی برای روشن کردن موتور گلزنی تیمش اتخاذ کرده و با باز گرداندن اعتماد به نفس از دست رفته شاگردانش، نرخ بهره‌وری ذوبی‌ها را افزایش دهد.

نکته جالب توجه این است که ذوب‌آهن با وجود کمبود مهره در فاز هجومی، تاکتیک‌های متنوعی برای گلزنی در زمین پیاده می‌کند و همین امر متوقف کردن مهاجمان این تیم را سخت کرده است. از جهت دیگر باید اذعان داشت که آمادگی بالای بدنی بازیکنان ذوب‌آهن نقش پررنگی در موفقیت‌های اخیر این تیم دارد. ذوبی‌ها با وجود فشردگی برنامه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان، در طول بازی دوندگی بالایی داشته و بازیکنان حریف را به خوبی پرس می‌کنند و این امر نشان از آمادگی بالای جسمانی آنها و بدنسازی خوب‌شان دارد.

یکی دیگر از پوئن‌های مثبت تیم منصوریان سرعت بالای انتقال توپ بازیکنان ذوب‌آهن در کنار تغییر سریع این تیم از فاز دفاع به حمله و بالعکس است. ذوبی‌ها همان‌گونه که در زمان دفاع با سرعت جمع شده و یکدیگر را پوشش می‌دهند، در زمان تغییر آهنگ بازی به فاز تهاجمی، باز شده و به خوبی یکدیگر را در زمین پیدا کنند و همین امر درصد موفقیت آنها در هر 2 فاز دفاعی و هجومی را افزایش داده است.

به طور خلاصه می‌توان گفت نمایش بدون نقص ذوب‌آهن مقابل الوصل نشأت گرفته از 4 فاکتور آمادگی بالای روحی، بدنسازی مناسب، بالا رفتن نرخ بهره‌وری مهاجمان و هماهنگی کامل بازیکنان با تاکتیک انتخابی منصوریان است.

ذوب‌آهن در این دیدار عملکرد خوبی داشت و توانست با ارائه یک بازی حساب‌شده و تهاجمی به اهدافش برسد. در فاز تهاجمی، بازیکنان ذوب‌آهن با استفاده از موقعیت‌سنجی و فرصت‌طلبی مهاجمان این تیم موفق شدند بسیار زود به دروازه رقیب دست پیدا کنند و همین امر سبب شد تا با خیال راحت‌تر بازی را ادامه داده و به دنبال افزایش اختلاف باشند.

عناصر تهاجمی ذوب‌آهن به ویژه زوج محمدرضا حسینی و ارسلان مطهری در جناح راست و علیرضا چراغعلی در جناح چپ، عملکرد موفقی داشته و توانستند از کوچک‌ترین موقعیت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. ذوب‌آهن در فاز دفاعی نیز نمایش بی‌نقص و کم اشتباهی داشت. بازی خوب خط دفاعی این تیم به ویژه واکنش‌های عالی مظاهری در نتیجه‌گیری سبزپوشان تأثیر به‌سزایی داشت.

در آن سو الوصل بازی بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشته و بازیکنان این تیم در بیشتر دقایق بازی گیج و سردرگم بودند. گلزنی زودهنگام ذوبی‌ها باعث شد تا بازیکنان الوصل دچار فروپاشی روحی شده و نظم تیمی و تاکتیکی‌شان از دست برود. ضعف‌های مفرط الوصلی‌ها در خط دفاعی به حدی بالا بود که سبزپوشان اصفهانی اگر با دقت بیشتری عمل می‌کردند، می‌توانستند شکست پرگلی را به آنها تحمیل کنند و الوصلی‌ها در فاز هجومی نیز ضعیف بوده و در بیشتر دقایق بازی، دست به حملات بدون برنامه و احساسی زدند که در نهایت خطر خاصی را روی دروازه مظاهری ایجاد نکرد.

گزارش بازی:

بازی در نیمه نخست با برتری کامل ذوبی‌ها آغاز شده و شاگردان منصوریان کار را طوفانی آغاز کردند. سبزپوشان اصفهانی از همان لحظات آغازین بازی توانستند برتری خود را به حریف دیکته کرده و خیلی زود به گل برسند. در دقیقه 2 بازی حمله سریع ذوب‌آهن با پاس در عرض مطهری همراه شده و ضربه دیدنی چراغعلی گل نخست بازی به همراه آورد. شاگردان منصوریان بعد از این گل به حملات خود ادامه داده و بارها روی دروازه الوصل خطرساز شدند. حملات پردامنه ذوبی‌ها در نهایت آنها را به گل دوم رساند تا ادامه بازی را با خیال آسوده‌تری سپری کنند. در دقیقه 15 بازی ارسال دقیق ملکی در محوطه شش قدم به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با ضربه سر فوق‌العاده گل دوم ذوب‌آهن را به ثمر رساند. سبزپوشان اصفهانی که به خوبی از ضعف تیم الوصل روی توپ‌های ارسالی آگاه بودند، حملات خود را روی این برنامه متمرکز کرده و بعد از گل دوم نیز چند موقعیت خوب به وجود آوردند که حاصلی در بر نداشت. در آن سو الوصلی‌ها که بعد از 2 گل ذوب‌آهن از نظر ذهنی به شدت آشفته بودند، سعی کردند تا در ضدحملات به گل برسند، اما عدم تمرکز کافی بازیکنان این تیم باعث شد نتوانند موقعیت خاصی را خلق کنند. در ادامه ذوبی‌ها تیم برتر میدان بوده و به حملات خود ادامه دادند، اما بی‌دقتی مهاجمان مانع از بیشتر شدن اختلاف 2 تیم شد و در نهایت بازی در نیمه نخست با برتری کامل ذوب‌آهن به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم باز هم این ذوب‌آهن بود که بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چند موقعیت خوب را به وجود آورد که حاصلی نداشت. الوصلی‌ها که به دنبال جبران نتیجه بودند، سعی داشتند تا با پاس‌های عمقی و فرارهای سریع به دروازه ذوب‌آهن برسند، اما حملات بدون برنامه آنها در کنار دفاع تیمی ذوبی‌ها اجازه خلق موقعیت خاصی را به الوصلی‌ها نداد و بعد از گذشت دقایق ابتدایی نیمه دوم بازی به مرور از تب و تاب افتاده و بیشتر به درگیری‌های میانه میدان سپری شد. ذوبی‌ها که از نتیجه به دست آمده راضی بودند، تلاش می‌کردند تا با اداره بازی، مانع از موقعیت‌سازی الوصلی‌ها شده و نتیجه را حفظ کنند. با این حال شاگردان منصوریان در دقایق پایانی بار دیگر موقعیت‌های گلزنی خوبی را به وجود آوردند که حاصلی نداشته و بازی با همان 2 گل نیمه نخست خاتمه یافت.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان: هدف‌مان صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیاست اصفهان| یک هوادار پس از بازی وارد زمین شد؛ ذوب‌آهن باز هم در انتظار جریمه اصفهان| دلیل قطع برق فولادشهر مشخص شد؛ هواداران با شال و کلاه در ورزشگاه

منصوریان: می‌توانستیم 3 گل دیگر بزنیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران از نقش تاثیر گذار حدادی‌فر در تیمش تجلیل کرده و گفت: حدادی‌فر از معدود بازیکنان بااخلاق لیگ است و وقتی بازیکن بزرگی مثل او دارید، می‌توانید تیم را به او بدهید.

علیرضا منصوریان پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل الوصل امارات در هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که لطف و عنایت به ما داشت و به جوانان‌مان نگاه کرد. خیلی ممنونم که مرا قابل دانست و افتخار می‌کنیم که زیر پرچم ایران پرچمدار کشور باشیم. ما یک بازی جلوتر رفتیم و این بازی هم کیفیت بالایی داشت.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود:‌ تفاوت‌هایی در بازی الوصل دیده می‌شد. به خصوص بازیکن شماره هفت آنها که در سطح بالایی بازی می‌کرد. بازیکنان ما هم تلاش زیادی کردند. بدون شک توکل کردن به خدا هر سدی را از مقابل بر می‌دارد. امروز امیدوار بودیم که الزورای عراق النصر را شکست بدهد و یک گل هم زده بود، اما آنها در دقیقه 88 بازی را برگرداندند. اکنون شرایط گروه‌مان سخت است و نمی‌توانیم صحبتی کنیم، اما اگر الزورا می‌توانست النصر را شکست بدهد به بازیکنانم گفته بودم که می‌توانیم خوشحالی کنیم، اما اکنون شرایط سخت‌تر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید به فوتبال ایران و اصفهان بابت این بازی و این پیروزی تبریک بگویم. ضمن اینکه از هواداران‌مان هم تشکر می‌کنم که امروز ما را تنها نگذاشتند. فکر می‌کردم که امروز یار دوازدهم خود را نداشته باشیم، اما خوشبختانه هواداران به خوبی از ما حمایت کردند و تیم ما را تنها نگذاشتند تا بتوانیم به پیروزی خوبی برسیم. ما تیم جوانی داریم که البته بازیکنان باتجربه‌ای چون قاسم حدادی‌فر و محمدباقر صادقی هم خیلی به بازیکنان جوان ما کمک کردند تا شرایط‌شان برای این بازی‌ها بهتر شود. همچنین رشید مظاهری که به خوبی به تیم ما و به بازیکنان جوان تیم کمک کرد.

منصوریان با یادآوری اینکه 2 بر صفر نتیجه خطرناکی است، تصریح کرد: از دقیقه 80 تا 90 می‌توانستیم سه گل دیگر بزنیم، اما این مسئله می‌توانست برای ما غرور کاذب ایجاد کند. وقتی حریف اجازه بازی راحت به شما می‌دهد، باید مالکانه بازی کنید. در برخی از دقایق مانند پاندول ساعت بودیم و از دفاع به حمله می‌رفتیم. به همین خاطر، از برخی از بازیکنانم ناراحت بودم. وقتی بازیکن جوان در زمین می‌‌گذارید، حرص و جوش هم می‌خورید.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در مورد نقش قاسم حدادی‌فر در تیمش گفت: چنین بازیکنی را در نفت تهران هم داشتم، ایمان مبعلی. وقتی بازیکن بزرگی مثل حدادی‌فر دارید، می‌توانید تیم را به او بدهید. وقتی تیم را به چنین بازیکنی با آن شخصیت می‌دهید، کنترل رختکن را در اختیار می‌گیرد. حدادی‌فر از معدود بازیکنان بااخلاق لیگ است. وقتی بازیکن جوان می‌بیند که بزرگ‌تر تیم باشخصیت است، احترام را یاد می‌گیرد. با وجود قاسم همه چیز اوکی است و تنها باید شرایط بدنی‌اش را کنترل کنیم.

وی درباره اینکه تیمش در لیگ قهرمانان 10 امتیازی شده و در آستانه صعود قرار دارد، گفت: خدا را شکر می‌کنیم. این لطف پروردگار بوده و خداوند به جوانان ما خوب نگاه کرده است. ما یک خانواده هستیم که با هم تمرین می‌کنیم، زندگی می‌کنیم، با هم می‌بریم و می‌بازیم، با هم می‌خندیم و گریه می‌کنیم و خوشبختانه شبیه یک خانواده هستیم. خدا را هم شکر می‌کنیم که لایق این هستیم تا زیر این پرچم افتخارآفرینی کنیم.

سرمربی الوصل: از جایی ضربه خوردیم که می‌دانستیم ذوب‌آهن خطرناک است/ نتوانستیم از فرصت‌های خود استفاده کنیم

سرمربی تیم فوتبال الوصل امارات مدعی شد تیمش در دیدار مقابل ذوب‌آهن از جایی ضربه خورده است که به شاگردانش گوشزد کرده بود.

لارنس رگکامف پس از شکست 2 بر صفر تیم الوصل امارات مقابل ذوب‌آهن ایران در هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: به هر دو تیم برای انجام چنین دیداری تبریک می‌گویم. دو گلی که خیلی زود برای تیم ذوب‌آهن به ثمر رسید، نتیجه بازی را تعیین کرد. ذوب‌آهن تیم صعود کرده از این گروه است و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را در بازی‌های بعد داشته باشیم.

وی در مورد دلایل شکست الوصل و اینکه به نظرش زردپوشان دبی می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند یا خیر، تصریح کرد: همان‌طور که قبلاً هم گفتم ذوب‌آهن تیم باکیفیتی است و بازیکنان خوبی دارد. می‌دانستیم این تیم در ضربات آزاد و کرنر خطرناک است و از همین‌جا هم ضربه خوردیم. می‌خواهم به بازیکنانم هم تبریک بگویم. ما در امارات در دمای 40 دقیقه بازی می‌کنیم، اما امروز در دمای 10 درجه بازی کردیم. ضمن اینکه موقعیت‌هایی هم داشتیم، اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و به هدف‌مان برسیم.

سرمربی تیم الوصل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظرش در مورد تیم‌هایی ایرانی چیست و اینکه آینده این تیم‌ها را چطور می‌بیند، عنوان کرد: من زیاد بازی‌های تیم‌های ایرانی را دنبال نمی‌کنم و تنها به آنالیز تیم‌های هم‌گروه خودمان می‌پردازم. شما در کشور خودتان کارشناسان خوبی دارید که می‌توانند در این مورد نظر بدهند، اما به نظرم روح جنگندگی بین بازیکنان ذوب‌آهن بسیار خوب وجود داشت. می‌توانم در این مورد به کاپیتان این تیم اشاره کنم که با 36 سال سن در میانه زمین می‌جنگید. ذوب‌آهن 10 امتیاز در گروه ما دارد و شانس اول صعود است.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد

به گزارش “ورزش سه”،  بازی نهایی ای اف سی کاپ در حالی بین الاحد لبنان و سنترال کاست استرالیا برگزار شد که بازی در استادیوم سلطان قابوس مسقط به میزبانی کشور عمان برگزار می‌شد.

این بازی تقابل بین برترین تیمهای لیگ استرالیا و لبنان بود که به فینال رسیده و مقابل هم صف آرایی می‌کردند.

باوجود نمایش یک طرفه سنترال کاست، این تیم در گلزنی ناکام بود و تا دقیقه ۸۴ نتوانست دروازه حریف را باز کند. نکته جالب اینکه هدایت این تیم برعهده مارک جکسون، مربی پیشین لیدز یونایتد و دستیار مارچلو بیلسای آرژانتینی بود که  حالا تیمش را در استانه یک موفقیت بزرگ قرار داده بود.

سرانجام تیم سنترال کاست در دقیقه ۸۴ و روی یک شوت دقیق آلو کول توانستند دروازه تیم لبنانی را باز کنند و با حفظ نتیجه تا پایان بازی عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

این در حالی است که در خط حمله تیم لبنانی لی اروین مهاجم  سابق تیم تراکتور نیز حضور داشت.

از فصل آینده ای اف سی کاپ به جام درجه سوم آسیا تبدیل خواهد شد و لیگ قهرمانان آسیا جای این رقابت‌ها را خواهد گرفت که ایران نیز یک نماینده در آن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نفت با فراز امیدوار شد، فولاد هر روز بدتر از دیروز!
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • ارزیابی سرمربی شهرداری گرگان از دو برد اخیر در ایران و غرب آسیا
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • اصفهانِ مظلوم!؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان
  • استوری مشترک بازیکنان سپاهان؛ اصفهانِ مظلوم! + عکس
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست