Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:03:05 GMT

طرح مدیریت پسماند در تمامی محلات بیرجند اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۱۲۳

طرح مدیریت پسماند در تمامی محلات بیرجند اجرا می شود

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند اعلام کرد: قرارداد اولیه اجرای طرح مدیریت پسماند برای تفکیک از مبدا با پیمانکار امضا شده است که ابتدا از محدوده مهرشهر آغاز و تا پایان سال در تمامی محلات اجرا می شود.

به گزارش ایرنا محمدعلی جاوید روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت 9 اردیبهشت روز شورها گفت: طرح مدیریت پسماند به فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ابزار و امکانات نیاز دارد که امیدواریم به مرور در کل سطح شهر اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افتتاح طرح فرزان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مسایل ایمنی که مربوط به شهرداری بوده در این پروژه انجام گرفته و اگر اقدامات اولیه شرکت توزیع نیروی برق اجرایی می شد زودتر از این باید پروژه به بهره برداری می رسید.
شهردار بیرجند اظهار داشت: فاز اول پارک خطی در بلوار پیامبر اعظم (ص) همزمان با شروع ماه مبارک رمضان افتتاح می شود و پیست پیاده روی و دوچرخه سواری قابلیت بهره برداری دارد که 2.5 کیلومتر سمت غربی و شرقی نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی اجرای سامانه های نوین آبیاری در فضاهای سبز را رویکرد جدید در حوزه شهری دانست و ادامه داد: سال گذشته با این روش میزان مصرف آب شهرداری حدود 27 درصد کاهش یافت که امسال نیز همین رویه دنبال می شود.
جاوید ساخت میدان اجتماعات شهر را از پروژه های مهم شهرداری در سال جاری اعلام کرد و گفت: ساماندهی میدان شهدای عبادی و میدان فرودگاه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: زیباسازی میدان ها، بلوار صیاد شیرازی و ساخت پارکینگ طبقاتی در خیابان حکیم نزاری امسال دنبال می شود.
شهردار بیرجند ابراز امیدواری کرد: امسال شهرداری بتواند با ورود به بند دره طرح جدید گردشگری را اجرا کند.
وی درباره مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی گفت: تمامی مطالبات تا پایان سال 96 از محل عوارض ساختمان مشخص و به همه دستگاه ها ابلاغ شده است.
جاوید افزود: برخی دستگاه ها پای کار آمدند، مبالغی هم پرداخت شده و برخی در سامانه دولت ثبت شده که امیدواریم دولت اعتباراتی به مطالبات شهرداری ها اختصاص دهد.
وی یادآور شد: برخی ادارات نیز برای اصلاح موافقت نامه ها اقدام کرده و در اعتبارات جاری خود پیش بینی هایی را انجام داده اند.
شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه تعامل شهرداری با دستگاه های اجرایی برای وصول مطالبات بازخورد خوبی داشت گفت: سال 97 همه دستگاه های اجرایی خود را مقید دانستند که قبل از شروع هر پروژه ای اول پروانه ساختمانی را پیگیری کنند.
وی در خصوص تعیین تکلیف پارکینگ پروژه هلال در خیابان طالقانی گفت: طبق رایزنی های انجام شده مجری پروژه باید تا پایان فروردین ماه امسال برنامه اجرایی خود را برای عملیاتی کردن تامین پارکینگ ارایه می داد که امیدواریم اجرایی شود و گرنه برابر کمیسیون ماده 100 شهرداری از ادامه پروژه جلوگیری می کند.
9893*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري مديريت پسماند شهر بيرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است