Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@06:10:30 GMT

سیگارهای الکترونیکی به قارچ و باکتری آلوده‌اند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۶۹۳۲

ساعت24- تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داد که سیگارهای الکترونیکی عرضه شده در آمریکا به قارچ و باکتری‌های عامل مشکلات تنفسی، آلوده‌اند.

تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داد که سیگارهای الکترونیکی عرضه شده در آمریکا به قارچ و باکتری‌های عامل مشکلات تنفسی، آلوده‌اند.

 به نقل از پایگاه اینترنتی «مدیکال اکسپرس»، این مطالعه که بر روی 75 مورد از محصولات سیگار الکترونیک یک بار یا چندبار مصرف انجام شد، نشان داد که 27 درصد از این محصولات حاوی مقادیری از اندوتوکسین یا عامل میکروبی یافت شده در باکتری گرم منفی بوده و 81 درصد از آن‌ها به مقادیری از گلوکان که در دیواره سلولی اکثر قارچ‌ها یافت می‌شود، آلوده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار گرفتن در معرض این سموم میکروبی، عامل بروز مشکلات بی‌شماری از قبیل آسم، اختلال در عملکرد ریه‌ها و بروز التهاب است.

به گفته الکان بلوت زیست‌شیمیدان آمریکا و نویسنده ارشد این پژوهش، اثر اندوکسین باکتری گرم منفی و گلوکان قارچی در به وجود آمدن مشکلات تنفسی حاد و مزمن ثابت شده است. یافتن این مواد سمی در سیگارهای الکترونیک به نگرانی‌ها در خصوص مضرات آن‌ها برای سیستم تنفسی مصرف‌کنندگان دامن می‌زند.»

جزئیات این تحقیق امروز چهارشنبه به‌صورت آنلاین در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان

گزارش اخیر سازمان ملل تخمین می‌زند امسال در افغانستان حدود ۱۶ میلیون نفر در دسترسی به مواد غذایی با دشواری روبه‌رو هستند.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075721 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد